וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין נגד יעלון: "העדיף את הכיסא והתפקיד על פני טובת המדינה"

22.5.2016 / 12:19

שר התיירות והאחראי על המשא ומתן הקואליציוני עם ישראל ביתנו אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי התנהגותו של שר הביטחון לשעבר "בלתי מקובלת". על התכתשויות עם ראש הממשלה: "ליברמן עוד יחזור בו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניר חן

שר התיירות יריב לוין, האחראי על המשא ומתן הקואליציוני עם ישראל ביתנו מטעם הליכוד, התייחס היום (ראשון) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS להתפטרותו של שר הביטחון לשעבר משה יעלון ולהתקדמות המגעים. "אני תמה על התנהלותו של יעלון ומצטער עליה. יעלון צבר זכויות במשך השנים ואיש לא ייקח לו את זה, אבל אדם שמדבר על ערכים צריך להתנהג אחרת", אמר לוין.

לדבריו, על יעלון היה להישאר במפלגה ולא להתפטר בעקבות השינוי בתיקים. "זה דבר בלתי מקובל לחלוטין, כשמציבים את הכיסא והתפקיד מעל לטובת המדינה ומעל השליחות שלך מטעם מפלגה וציבור בוחרים", הוסיף. "נוצר שינוי בהרכב הקואליציה, שרים צריכים לעבור מתפקיד לתפקיד והוצע ליעלון לקבל את תיק החוץ - שזה תיק חשוב בהחלט. אם לפני שבוע וחצי הוא שיבח את ראש הממשלה, אבל ברגע שהוא לא שר ביטחון הכול משתנה באחת, זה לא נראה רציני ואמין, זה נראה הרבה יותר עסקני מאשר ערכי".

לקריאה נוספת:
נתניהו: "התיקים הפנויים לא יחולקו; ייתכן שהמחנה הציוני יצטרף"
בצל המגעים הקואליציוניים: בנט ביטל השתתפות בכנס בארה"ב
עם אפסנאי ואלוף אחד בלבד: הקבינט החדש שבו נתניהו הגורם המרסן

נושא: שר הביטחון היוצא, משה יעלון, בהצהרה מיוחדת בקריה בתל אביב, מאי 2016. ראובן קסטרו
"אדם שמדבר על ערכים צריך להתנהג אחרת". יעלון/ראובן קסטרו

לדבריו, ייתכן שההסכם עם ישראל ביתנו עשוי להיחתם עוד היום וכי הסוגיה המשמעותית היחידה שנותרה היא רפורמת הפנסיות. "צוותים של משרד האוצר יושבים אתנו ואני מקווה שנשלים את זה במהלך היום". בנוגע לשינוי בחוק המתיר גזר דין מוות שדרש ליברמן, אמר: "בנושא הזה התעקשנו ועמדנו על הבנה, ושתהיה גרסה סבירה. ההצעה לפיה גזר הדין יוטל ברוב רגיל של שופטים ולא רק פה אחד, הוא בהחלט הסדר סביר".

בנוגע להתכתשויות הקודמות בין ליברמן ונתניהו, אמר לוין כי הוא מעריך שיו"ר ישראל ביתנו עוד צפוי לחזור בו. "נאמרו הרבה מאוד דברים ששני הצדדים מצטערים עליהם. אני מניח שליברמן עוד יחזור בו. ראינו לא פעם בפוליטיקה שניים שאמרו אחד על השני דברים ואז עבדו יחד - רבין ופרס, שמיר ולוי", אמר. "אני חושב שהאחראיות מחייבת אותנו לשים את הדברים מאחור ולמצוא מכנה משותף. בוחרי הימין, אזרחי ישראל שנתנו רוב ברור למפלגות הימין רצו לראות את ממשלת הימין רחבה ומתפקדת לטווח ארוך. הישיבה של ישראל ביתנו באופוזיציה הייתה שגיאה מהיום הראשון. טוב מאוחר מאשר לעולם לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully