וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המגעים הקואליציוניים: בנט ביטל השתתפות בכנס בארה"ב

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

22.5.2016 / 11:07

לאור האפשרות לשינוי מאזן התיקים בממשלה, נשאר יו"ר הבית היהודי בישראל. גורמים המעורים במשא ומתן טוענים כי בנט מבקש לקבל את תיק החוץ, אולם נתניהו החליט להותיר אותו לא מאויש

ספק 500

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ביטל נסיעה מתוכננת לניו יורק בשל האירועים הפוליטיים האחרונים. בנט, בדומה לשרים נוספים בממשלה, היה אמור להשתתף היום (ראשון) בכנס של "הג'רוזלם פוסט" בארצות הברית, אך לנוכח ההתפתחויות האחרונות החליט לוותר על הנסיעה. בימים האחרונים נפוצו הערכות במערכת הפוליטית כי לאור הצטרפות ישראל ביתנו לקואליציה עשוי לחול שינוי בהרכב התיקים של הבית היהודי. ישראל ביתנו צפויה לקבל את אחד משלושת התיקים הבכירים בממשלה, תיק הביטחון, על מפתח של חמישה חברי כנסת, בעוד הבית היהודי – על שמונת חברת הכנסת שלה בקואליציה – אינה מחזיקה באף אחד מהם.

בבית היהודי סירבו להתייחס לדיווחים, ובשבוע שעבר אף אמרו כי לא צפוי כל שינוי בהרכב התיקים בממשלה. עם זאת, לטענת גורם פוליטי המעורה במשא ומתן, בנט מבקש לקבל את תיק החוץ, שאותו ראש הממשלה החליט בשלב זה לא לאייש, כדי לשדרג את מעמד המפלגה.

עוד בנושא:
נתניהו: "התיקים הפנויים לא יחולקו; ייתכן שהמחנה הציוני יצטרף"
עם אפסנאי ואלוף אחד בלבד: הקבינט החדש שבו נתניהו הגורם המרסן
אחרי פשרות בפנסיות ובעונש המוות: המו"מ הקואליציוני לקראת סיכום

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ממתין לשדרוג? בנט/נועם מושקוביץ

בתוך כך, ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) דווקא התרחקה לטאיוואן בעוד המפלגה שלה ניהלה משא ומתן על כניסה לקואליציה. לפי פרסום של העיתונאית טל שניידר ב"פלוג", יחימוביץ' שהתה בשבוע האחרון במדינה לרגל אירועי ההשבעה של הנשיאה החדשה טסאי אינג-ון, עמה יחימוביץ מחזיקה בקשרי ידידות.

משמעות הדבר היא כי את הקרב הקשה נגד כוונתו של יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג להצטרף לממשלה, ביצעה ממרחק ומבלי לחשוף את מיקומיה. לאחר הפרסום, יחימוביץ' צייצה בחשבון הטוויטר שלה כי "הדבר כלל לא סוד". לדבריה, "כל מי שראיין אותי ידע. נסעתי לארבע ימים של עבודה, רק אחרי שתם זמן ההתראה לכינוס ועידה כשאיעדר (ועידת מפלגת העבודה שהייתה אמוה להצביע על הצעתו של הרצוג להצטרף לממשלה, ט"ש)". יחימוביץ הוסיפה: "הנשיאה ואני התיידדנו כראשות אופוזיציה והיא הזמינה אותי. ביטול היה מייצר תקרית ולמזלנו אפשר היום למלא לו"ז עבודה דחוס רב משימתי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. ראובן קסטרו
נעלמה לחו"ל. יחימוביץ'/ראובן קסטרו

ממקורבי הרצוג נמסר בתגובה: "סיפור הגבורה הטייוואני של הבוקר יכול היה להיות פתיח הרואי לספר בולשביקי לולא העובדות היו שיחימוביץ' הודיעה להרצוג על נסיעתה והוא הבטיח לה שלא יכנס ועידה וקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully