וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן יוזם חנינה לאזריה: "להגן על חיילים חשוב יותר ממשפט הוגן"

1.5.2016 / 14:45

יו"ר ועדת הכנסת, שמקדם עצומה הקוראת לריבלין לחון את החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל, סיפר כי הוא מצפה לעשרות אלפי תומכים, ובהם גם ח"כים. "צעירים מדברים שהם לא רוצים להתגייס", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

"אנחנו מצפים לעשרות אלפי תומכים, ובהם חברי כנסת" – כך אמר היום (ראשון) יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן מהליכוד, יוזם העצומה הקוראת לנשיא המדינה ראובן ריבלין לחון את אלאור אזריה, החייל שמואשם בהריגת מחבל בחברון לאחר שתועד יורה בו למוות בעודו מנוטרל על הארץ.

ביטן הדגיש כי הוא אופטימי. "התחלנו אתמול בלילה והגענו ל-700 איש, זו בעיקר פנייה של תושבים להציל את החייל בטרם סיום המשפט. זה תהליך, אנשים לא יודעים עדיין ואנחנו מפנים אותם לעצומה האינטרנטית. בסוף יחתמו הרבה אנשים", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לקריאה נוספת:
"לוחם או כלום": בדיוק כשאלאור צעד בדרך המלך - הוא לחץ על ההדק
אב שכול הותקף בעצרת למען החייל מחברון: "שפכו את דמו של בני"
חיילי צבא האמת של אלאור מציגים: מפגן הזעם המוסרי ביותר בעולם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ייגרם נזק לצבא". תיעוד הירי במחבל המנוטרל בחברון, בסוף חודש מרץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ביטן, היחס לאזריה נוקשה ואף יש צביעות בעניינו. "למה לא חיכינו בקו 300, שראשי השב"כ עשו מעשים חמורים יותר? אנחנו צריכים להראות לחייל פשוט שצריך להגן עליו, ולא רק לאנשי שב"כ. בפרשת קו 300, הבינו שהתהליך המשפטי יגרום נזק לשב"כ, וכאן זה יגרום נזק לצבא. זה ייפגע באמון החיילים, המתגייסים והאמהות. הצבא צריך להגן על החיילים גם אם עושים טעויות, זה ערך לא פחות חשוב מתהליך משפטי הוגן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הוא הוסיף: "צריך להסתכל על נסיבות המקרה. כאן זה היה אירוע טרור מתגלגל. בקו 300, לדוגמה, האירוע היה הרבה יותר חמור - גם לפני וגם אחרי. מקריבים אותו על מזבח ההסברה בחו"ל. על מנת להגן על הסברה הישראלית וצה"ל, כולם קפצו ותקפו אותו על חשבון הסברה הציבורית שלנו בחו"ל, כולל ראש הממשלה ושר הביטחון. אנחנו לא צריכים להוכיח לעולם שהצבא שלנו מוסרי. גם הפרקליטות הצבאית לוחצת עליו לסיים עם עסקת טיעון, כי גם הם מבין שזה ייצור נזק. צעירים היום, על מה הם מדברים? על זה שהם לא רוצים להתגייס לקרבי בגלל העניין הזה".

אזריה הואשם בהריגה בבית הדין הצבאי ביפו לפני כשבועיים, אז גם הותר שמו לפרסום. התביעה הצבאית הגישה נגדו אישום נוסף בגין התנהגות בלתי הולמת. "החייל ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית. הנאשם פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית שעה שהמחבל היה שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיים שהיו במקום", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully