וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב שכול הותקף בעצרת למען החייל מחברון: "שפכו את דמו של בני"

דב גיל-הר

25.4.2016 / 14:50

יצחק פרנקנטל, שבנו נרצח בידי חמאס, הגיע למחות נגד הפגנת התמיכה באלאור אזריה, שמואשם בהריגה. חלק מהמשתתפים גידפו אותו, ובעקבות זאת פרסם פוסט בפייסבוק שעורר סערה. "הם אמרו דברים שאני לא רוצה לחזור עליהם", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

יצחק פרנקנטל, אב שכול, הותקף בעצרת התמיכה בחייל אלאור אזריה המואשם בהריגת המחבל הפצוע מחברון לאחר שהחזיק שלט מחאה בסמוך למקום האירוע. פוסט בפייסבוק שבו פירט על התקרית הולך וצובר תאוצה והיום (שני) הוא סיפר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על ההשפלה שספג. לדבריו, המפגינים במקום האשימו אותו כי הוא "עשה את הדברים בשביל כסף". בנו, אריק, לוחם בחיל השריון, נרצח על ידי מחבלים של חמאס ב-1994.

"הם ידעו שאיבדתי את בני והם אמרו במפורש שזה לא מעניין אותם שאריק נפל", סיפר פרנקנטל, ראש פורום חוג ההורים - פורום המשפחות, ארגון שלום ישראלי-פלסטיני. "הם אמרו שכל מה שאני עושה זה בשביל הכסף ומתוך מניעים פוליטיים. הם אמרו מילים שאני לא רוצה לחזור עליהן, אבל הם פגעו בהם ולא בי. הם באו וצעקו שהם תומכים בצה"ל, אבל הם לא יכולים לטעון זאת כשהם אומרים שבוגי הוא שם של כלב. אותו פלסטיני, טרוריסט שבא לפגוע בחיילי צה"ל, חובה היה לנטרל אותו, אבל מרגע שהוא נוטרל ולא חוסל, אלא נפצע, הוא נהפך ממחבל לפצוע והיה חובה לטפל בו".

עצרת תמיכה בחייל אלאור אזריה בכיכר רבין. ראובן קסטרו
הפגנת התמיכה באלאור אזריה בכיכר רבין, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

פרנקנטל הוסיף כי לדעתו, החייל היה צריך להיות מואשם ברצח. "מה שהוא עשה הוא רצח. אין חוכמות או משחקי מילים", אמר. הוא סיפר כי המשטרה פנתה אליו כדי שיקפל את שלט המחאה שלו משום שלא היו לה די כוחות לאבטח אותו ואת יתר חבריו למחאת הנגד.

ואולם, הוא אמר כי "הוא לא חשש אפילו לרגע אחד. אני חושב שאותם אנשים שהיו בעצרת הם אחיי ואחיותיי, למרות שאני לא מסכים איתם. ברור לי שהאנשים שהיו שם בטוחים בצדקתם ובדרכם. ברגע שאני רואה שנעשות פעולות נגד המוסר הבסיסי של המדינה שאני חי בה, לא יכולתי להישאר בבית".

הוא הדגיש כי "המדינה זאת צריכה להיות ראויה למותו של אריק ולמותם של רבים שמסרו את נפשם למען המדינה הזאת. אני לא הקרבתי קורבן, אלא מי שהקריב את חייו זה אריק. המדינה היא מדינה נפלאה, אך ישנם מאורעות שצריך למחות. יש לנו מדינה נהדרת, אך יש דברים שלא יעשו ועלינו לקום ולזעוק".

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 18 באפריל 2016. מגד גוזני
"הוא היה צריך להיות מואשם ברצח". אזריה יוצא מדיון בעניינו בשבוע שעבר/מגד גוזני

בפוסט שפרסם ביום רביעי כתב כי הוא שמח "שהיו כמה אלפים בודדים בעצרת ולא עשרות אלפים כפי שחששתי. מסביבנו היו כמה עשרות אנשים, שמתוכם היו בודדים ביותר שניאצו גידפו וצעקו בצורה שביישה את עצמם. מתוכם היו אנשים שעצרו את המתלהמים. שמחתי שבין עשרות האנשים שהתגודדו סביבנו רק בודדים התנהגו בצורה חלאתית. לדבריו, "העצרת הייתה אירוע מביש בתולדות עמנו מכמה סיבות וכאבא לבן שנפל בצבא, צבא שמהותו צבא הגנה לישראל תוך שמירה על המוסר וערכי אנוש, לא יכולתי לעמוד בצד".

הוא ציין כי "אני לא משפטן ולא מתכוון לחרוץ דינו של החייל, אך אם הרמטכ"ל ושר הביטחון קבעו שהחייל הפר נוהלי הצבא ולכן יועמד לדין בעוון 'הריגה', לא ייתכן שאלפים יבואו לתמוך בחייל ובמשפחתו רק בגלל שמדובר ב'הריגה' של פצוע פלסטיני. אותו ציבור המכור לשנאת פלסטינים לא ידע לעשות אבחנה בין מחבל שבא לרצוח ודינו מוות, ובין מחבל שבא לרצוח ונבלם על ידי החיילים ונותר פצוע".

לדבריו, "עשרות בודדות של אנשים שהתגודדו מסביבנו, חשבו באמת ובתמים - וזה נורא מבחינתי - שאנחנו בוגדים, שאנחנו מפקירים את החייל שהוא נציג העם. הם לא היו מסוגלים לעשות אבחנה בין מלכתחילה לבדיעבד, בין מחבל לפצוע, בין סכנה לרצח, בין נכון ולא נכון, ואותה חוסר יכולת באבחנה, המשיכה גם כלפינו".

פרנקנטל סיכם וכתב: "באתי לעצרת כדי למחות על אבדן ערכים מצד אנשים אלו. באתי כי הרגשתי ששופכים את דם בני, באתי כי הרגשתי שעושים עוול לצבא, צבא שלנו ושל אותם אנשים שבאו לעצרת, אך לא הבינו שהם כורתים את הענף עליו הם יושבים. לא הייתה זו מחאה של השמאל מול הימין, אלא מחאה של ערכים מול התלהמות, של מוסריות מול התבהמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully