וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל השיבה לפלסטינים את גופת המחבל שנורה בידי אלאור אזריה

28.5.2016 / 0:45

צה"ל השיב את גופת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף למשפחתו. א-שריף נורה בעת שהיה מנוטרל על ידי סמל אזריה, לאחר שביצע פיגוע דקירה בחברון. הלווייתו תתקיים היום אחר הצהריים בעיר

עריכה: ניר חן

ישראל החזירה למשפחתו את גופתו של המחבל עבד אל-פתאח א-שריף, שביצע את פיגוע הדקירה בחברון ולאחריו נורה למוות על ידי החייל אלאור אזריה בעת שהיה מנוטרל – כך דיווחו אמש (שישי) כלי תקשורת פלסטיניים ואישרה ישראל. הגופה הועברה דרך מעבר תרקומיא בסביבות השעה 20:00. הלווייתו של א-שריף תתקיים היום אחר הצהריים בחברון. משפחתו של אזריה סירבה להתייחס להעברת הגופה.

בדיון המענה לכתב האישום שנערך השבוע בבית הדין הצבאי ביפו כפר אזריה באישומים נגדו. סנגוריו אף טענו בשמו להגנה עצמית ולאכיפה בררנית מצד התביעה הצבאית. לטענתם, אזריה חש כי הייתה סכנה ממשית לחייו בעת האירוע.

לקריאה נוספת:
נפסל שופט מההרכב שאמור לדון בתיק החייל היורה מחברון
ח"כ ביטן יוזם חנינה לאזריה: "להגן על חיילים חשוב יותר ממשפט הוגן"
"צה"ל: אידיאולוגיה מעוותת הובילה את החייל אלאור אזריה לירות במחבל"

גופתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שביצע פיגוע דקירה בחברון ונורה בידי החייל אלאור אזריה, לאחר העברתו לידי הרשות הפלסטינית, מאי 2016. טוויטר, מערכת וואלה!
הגופה הועברה דרך מעבר תרקומיא. העברת גופת המחבל לידי הפלסטינים, אתמול/מערכת וואלה!, טוויטר

עו"ד אייל בסרגליק, אחד מעורכי דינו של אזריה, אמר לאחר הדיון כי "הכפירה היא כפירה מפורשת. העלנו את מה שעלה מבדיקתנו שהחייל פעל כראוי בנסיבות הלא-פשוטות שבהן הוא היה, שהוא חש בסכנת חיים לו ולחבריו, ושיש הרבה מקרים שבהם החליטו לא להגיש כתב אישום ואפילו להסתפק בנזיפה".

עו"ד אילן כץ מצוות ההגנה של אזריה, טען כי התנהלות שר הביטחון היוצא משה יעלון פגעה בהליך המשפטי. "אנחנו טענו מתחילת התהליך שהיו התבטאויות בלתי ראויות מצד שר הביטחון היוצא, ואותן התבטאויות גרמו לסחף ולעירוב המערכת הפוליטית בהליך המשפטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גופתו של עבד אל-פתאח א-שריף, המחבל שביצע פיגוע דקירה בחברון ונורה בידי החייל אלאור אזריה, לאחר העברתו לידי הרשות הפלסטינית, מאי 2016. טוויטר, מערכת וואלה!
העברת גופת המחבל לידי הפלסטינים, אתמול/מערכת וואלה!, טוויטר

כץ הוסיף כי "עד היום הוכיחו השופטים עצמאות, אומץ לב ומקצועיות. אין ספק שאילולא שר הביטחון היוצא היה פותח את פיו ואומר ש'החייל סרח', דברים שהסתמכו על תחקיר ביטחוני שהחייל לא היה מעורב בו, לא היינו מתייחסים למעורבותו בעניין הזה".

בתחילת השבוע נפסל סגן-אלוף יוגב יפרח, אחד משלושת השופטים שמונו לדון בתיק, עקב קשר חברי בינו לבין מפקד חטיבת חברון, אלוף-משנה יריב בן עזרא. סנגוריו של אזריה טענו כי הואיל והמח"ט הוא עד מרכזי בתיק, יש להחליף את השופט למען הסר ספק. בית הדין הצבאי קיבל את בקשתם.

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 9 במאי 2016. ניב אהרונסון
אזריה בבית הדין הצבאי ביפו, החודש/ניב אהרונסון

כשבוע וחצי לאחר התקרית בחברון קבע הפתולוג הפלסטיני שהשתתף בנתיחת גופת המחבל במכון הפתולוגי באבו כביר כי הגורם למותו היה הירי בראשו שנעשה על ידי אזריה. בהודעה שפרסם מועדון האסיר הפלסטיני נכתב כי "תוצאת הנתיחה סופית בהחלט, והיא מחזקת את מה שראה העולם בסרטון".

לפני כחודשיים הוגש כתב אישום נגד אזריה בבית הדין הצבאי ביפו בגין הריגת המחבל עבד אל-פתאח א-שריף בחברון בחג פורים. "החייל ירה במחבל ללא הצדקה מבצעית", נכתב בכתב האישום. "הנאשם פעל בניגוד לכללי הפתיחה באש וללא הצדקה מבצעית שעה שהמחבל היה שכוב, פצוע על הקרקע, לא ביצע עוד תקיפה ולא היווה סכנה מידית ומוחשית לנאשם או לאזרחים ולחיים שהיו במקום". אזריה מואשם גם בהתנהגות שאינה הולמת ושוהה במהלך משפטו במעצר פתוח בבסיס צה"ל.

בהכנת הכתבה השתתף שבתי בנדט

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully