וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת עדותו: איומים על הצלם שתיעד את הירי במחבל בחברון

8.6.2016 / 0:40

ברשתות החברתיות הופצו בימים האחרונים איומים על אחד ממתנדבי "בצלם" שצפוי להעיד בבית הדין הצבאי ביפו. באחד הסטטוסים נקראו תומכיו של החייל להגיע ולמנוע את כניסתו לבית המשפט. "הפרסומים מעלים חשש ממשי ומידי"

צילום: אבי כהן, עריכה: מתן חדד

(הרכב שופטים חדש מונה במשפט אלאור אזריה, לפני שבועיים)

לקראת עדותם של תחקירני "בצלם" שתיעדו את החייל אלאור אזריה יורה במחבל בחברון, הופצו בימים האחרונים ברשתות החברתיות איומים על אחד המתנדבים בארגון, צלם שתיעד את המקרה. הצלם עימאד אבו שמסייה ושני תחקירני "בצלם" נסר נוואג'עה ועארף ג'בר שהיו עדים לתקרית תוחקרו אחריה במשטרה ובמצ"ח והעבירו לידיהם את החומרים שהיו בידיהם. היום (רביעי) צפויים השלושה להעיד בדיון בבית הדין הצבאי ביפו.

"ביום רביעי יגיע לבית הדין הצבאי ביפו המחבל שצילם את אלאור אזריה עושה את המוטל עליו. האם אנחנו העם היהודי ניתן לו לעבור? ניתן לו להגיע ולהעיד נגד הלוחם שלנו? כולנו באים וחוסמים בגופנו את הכניסה לבית הדין של המחבל והגיע הזמן למשפט צדק. מי אתנו חברים?", נכתב באחד הסטטוסים בפייסבוק. אחת המגיבות כתבה: "ביזיון למדינת ישראל שיש בן זונה ערבי מסריח שמצלם בשטח של הפיגוע ובשטח צבאי".

עוד בנושא:
אלופים במיל' לאיזנקוט: "החייל מחברון הועבר מהר מדי לערוץ המשפטי"
נציג מצ"ח: "המשטרה הייתה צריכה לחקור הנהג בגין שיבוש הליכים"
החוקר חשף: נהג אמבולנס קירב את הסכין למחבל שנורה בחברון

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 9 במאי 2016. ניב אהרונסון
אזריה בבית הדין ביפו, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

בעקבות האיומים פנתה עו"ד גבי לסקי המייצגת את הארגון לתובעת הצבאית הראשית, אלוף-משנה שרון זגגי פנחס, בדרישה שהפרקליטות תדאג לשלומם. "ברשתות החברתיות מתקיים בימים אלו מסע הסתה בוטה נגד אחד העדים, מר עימאד אבו שמסייה, המכונה בפרסומים אלו בין היתר מחבל וסוכן בצלם שארב לאלאור והתיר את דמו", כתבה לסקי. "חלק מהפרסומים האמורים אף כוללים קריאה לפעילי ימין להגיע בהמוניהם לבית הדין הצבאי ביפו על מנת למנוע בגופם את כניסתו של מר אבו שמסייה למשפט ואת מתן העדות, כאשר פעולות אלו מוצגות כמלחמה לחיים או למוות וכהתגייסות להצלתה של מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

עו"ד לסקי הוסיפה במכתבה כי "אין צורך להכביר מילים על כך שהפרסומים האמורים מעלים חשש ממשי ומידי לשלומם של העדים, אשר עלול, חס וחלילה, להיגמר בפגיעה בגופם ובנפשם. אסור להקל ראש בחשש זה, ורק היערכות מקצועית מתאימה של גורמי הביטחון תוכל למנוע את מימושו.

"במצב דברים זה מחייב איפוא ביתר שאת נקיטת אמצעי אבטחה ייחודיים ומחמירים ביותר שיהיה בהם כדי להבטיח את שלומם של העדים, כמו גם את קיומו התקין של המשפט. אשר על כך אבקשך להודיעני ללא דיחוי אלו אמצעים ננקטים לשם שמירה על העדים, בכדי למנוע כל פגיעה בשלומם ובמהלכי משפט".

(עדכן ראשון: 22:40)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully