וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר מז"פ מגבה את הצלם: "לא נעשו שינויים בתיעוד הירי בחברון"

8.6.2016 / 10:55

צלם ושני תחקירני בצלם הגיעו להעיד בבית הדין הצבאי. "שמעתי יריות ויצאתי מהר מהבית עם מצלמה", סיפר הצלם. סנגורי החייל הטילו ספק באותנטיות של התיעוד: "שני אנשים החזיקו בכרטיס הזיכרון"

צילום: טליה קדוש, עריכה: מתן חדד

תחקירני ארגון "בצלם" נסר נוואג'עה ועארף ג'בר וצלם הארגון עימאד אבו שמסייה, שתיעדו את החייל אלאור אזריה יורה במחבל בחברון, הגיעו הבוקר (רביעי) לבית הדין הצבאי ביפו להעיד במשפטו. במקביל למתן העדות התאספה מחוץ לבית המשפט הפגנה קטנה להבעת תמיכה באזריה ומחאה על עדותם של פעילי "בצלם". כוחות משטרה גדולים מאבטחים את האזור.

אבו שמסייה נכנס לאולם כשהוא מוקף בשוטרי מג"ב, ובמהלך עדותו גם הציג את התיעוד שצילם לבית המשפט. "שמעתי יריות ויצאתי מהר מהבית עם מצלמה", סיפר הצלם בעדותו. "הגעתי לרחוב וראיתי בחור שוכב על הרצפה עם מעיל. שמעתי קול אחר, כיוונתי את המצלמה לכיוון שלו והתחלתי לצלם". אבו שמסייה הסביר כי לא ידע שצפוי להתרחש במקום אירוע חריג כשהחל לצלם.

אחד הסנגורים של אזריה, עו"ד אייל בסרגליק, ניסה בשאלותיו להטיל ספק באותנטיות של התיעוד שהציג אבו שמסייה. הוא התייחס לעובדה שכרטיס הזיכרון שעליו הוא נשמר עבר ידיים רבות לפני שהוצג לבית המשפט. "אמרת שזה החומר המקורי, ואני אומר לך כעובדה שאתה לא יודע את זה. הכרטיס הועבר לרויטרס ואחר כך ל'בצלם'", טען עו"ד בסרגליק. "אתה לא יודע מה האחראית שלך עשתה עם הכרטיס, והבן שלך החזיר אותו – שני אנשים החזיקו בכרטיס".

סערת הירי בחברון - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
אלופים במיל' לאיזנקוט: "החייל מחברון הועבר מהר מדי לערוץ המשפטי"
נציג מצ"ח: "המשטרה הייתה צריכה לחקור הנהג בגין שיבוש הליכים"
ישראל השיבה לפלסטינים את גופת המחבל שנורה בידי אלאור אזריה

צלם "בצלם" שתיעד את הירי במחבל הפצוע בחברון בבית הדין הצבאי ביפו 8 יוני 2016. בצלם, מערכת וואלה! NEWS
מלווה בשוטרי מג"ב. הצלם עימאד אבו שמסייה בבית המשפט, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, בצלם

הסנגור עוד שאל את אבו שמסייה מדוע אין שמע בתיעוד שלו, אף שבמצלמה שלו ניתן להקליט שמע ובסרטונים אחרים מהאירוע שומעים אנשים שאומרים שהמחבל חי ושיש מצב מסוכן. "בגלל שזזתי, הייתי רחוק יותר ממקום האירוע, ואולי בגלל זה לא שומעים", השיב הצלם.

עו"ד אילן כץ, המציג אף הוא את אזריה שאל את אבו שמסייה מדוע העביר לאחראית של את כרטיס הזיכרון המקומי. "זה הנוהל. לא משנה אם הסרטון חשוב או לא, מעבירים את הכרטיס", השיב הצלם. לשאלה מדוע לא צילם את האירוע ברצף הוא השיב: "אני מצלם, ואם לא קורה שינוי באירוע אז למה לי לצלם. אני לא מכבה את המצלמה, מתוך האירוע אני מצלם 20 שניות ועובר לצלם מכיוון אחר".

חוקר המחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) רון גור אל, שבחן את הסרטונים והוציא עליהם דוח, העיד אף הוא בדיון בנושא. הוא ציין כי לא ידע שכרטיס הזיכרון עבר כמה ידיים עד שהגיע אליו, אך למרות זאת לא מצא כל סימן לכך שהייתה התערבות בווידאו. "אם הייתה התערבות היה שינוי בחותמת הזמן, והייתי רואה את זה", אמר גור אל. "לא נעשה בקבצים שינוי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוסט מאיים לקראת עדותו של הצלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת מסירת העדות ספג אבו שמסייה איומים ברשתות החברתיות. "ביום רביעי יגיע לבית הדין הצבאי ביפו המחבל שצילם את אלאור אזריה עושה את המוטל עליו. האם אנחנו העם היהודי ניתן לו לעבור? ניתן לו להגיע ולהעיד נגד הלוחם שלנו? כולנו באים וחוסמים בגופנו את הכניסה לבית הדין של המחבל והגיע הזמן למשפט צדק. מי אתנו חברים?", נכתב באחד הפוסטים בפייסבוק. אחת המגיבות כתבה: "ביזיון למדינת ישראל שיש בן זונה ערבי מסריח שמצלם בשטח של הפיגוע ובשטח צבאי".

בעקבות האיומים פנתה עו"ד גבי לסקי, המייצגת את הארגון, לתובעת הצבאית הראשית, אלוף-משנה שרון זגגי פנחס, בדרישה שהפרקליטות תדאג לשלומם. "ברשתות החברתיות מתקיים בימים אלו מסע הסתה בוטה נגד אחד העדים, מר עימאד אבו שמסייה, המכונה בפרסומים אלו בין היתר מחבל וסוכן בצלם שארב לאלאור והתיר את דמו", כתבה לסקי. "אין צורך להכביר מילים על כך שהפרסומים האמורים מעלים חשש ממשי ומידי לשלומם של העדים, אשר עלול, חס וחלילה, להיגמר בפגיעה בגופם ובנפשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully