וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוגד ארור": איומים על מפקד הפלוגה שהעיד נגד אלאור אזריה

19.6.2016 / 0:13

רס"ן תום נעמן, שהיה מפקדו של החייל המואשם בהריגת המחבל מחברון, ספג מטח נאצות ברשתות החברתיות לאחר שאמר כי הירי לא היה מוצדק. בין היתר נכתב: "עוד מפקדים כמוך ואבדנו" ו"זבל, צריך להחרים אותך"

צילום: ניב אהרונסון, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

"בוגד", "בושה וחרפה למדינה" - אלו רק חלק מהאמירות הקשות שהוטחו בסוף השבוע האחרון ברשתות החברתיות - בפייסבוק ובווטסאפ - נגד רב-סרן תום נעמן, מפקד הפלוגה של החייל אלאור אזריה, הנאשם בהרג המחבל מחברון. זאת אחרי שהקצין העיר נגדו במהלך דיון במשפטו שהתקיים ביום חמישי האחרון. גם מספר הטלפון של רס"ן נעמן הופץ בסוף השבוע והוא קיבל הודעות נאצה.

רס"ן נעמן, שהיה מפקדו הישיר של אזריה העיד מטעם התביעה הצבאית כי לא היה מקום לירי. המ"פ אמר בדיון כי לאחר הירי, הוא שאל את אזריה מי אישר לו לירות. לטענתו, אזריה השיב: "המחבל הזה היה חי והוא היה צריך למות". לדבריו, "כעסתי עליו. הוא ביצע ירי בתוך זירה ללא אישורי. לקחתי אותו הצידה ליד העמדה ואמרתי לו שלא יזוז ועדכנתי את הגדוד".

לקריאה נוספת בנושא
מפקד הפלוגה של אזריה: "הוא אמר 'המחבל צריך למות' וירה ללא אישור"
חוקר מז"פ מגבה את הצלם: "לא נעשו שינויים בתיעוד הירי בחברון"
נציג מצ"ח: "המשטרה הייתה צריכה לחקור הנהג בגין שיבוש הליכים"

תום נעמן המ"פ של אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. ניב אהרונסון
זוכה למטח קללות. רס"ן נעמן בבית המשפט ביפו, חמישי/ניב אהרונסון

מאחר שעדותו הזיקה לאזריה, הפך נעמן, קצין בחטיבת כפיר, למטרה עבור תומכיו של החייל הנאשם. הם הפיצו את תמונתו והגדירו אותו כ"לא נאמן".

"עוד מפקדים כמוך ואבדנו", כתב אחד הגולשים עם תמונתו של הקצין. "מפקד שלא תומך בחיילים שלו אין לו מה לחפש בצה"ל", כתב אחר. "איך החיילים שלו עכשיו יכולים לסמוך עליו בשדה הקרב?". אחרים היו בוטים יותר וכתבו בין השאר: "בוגד ארור", "הלוואי ורק שחור יראו עיניך", "זבל בוגד, צריך להחרים אותך".

במהלך הדיון, תיאר המ"פ את השתלשלות האירועים שקדמה למפגש עם אזריה ליד גופת המחבל. "המוצב ממוקם בסמיכות לתל רומידה שבחברון. נקודת האירוע היתה במרחק של כמאה מטר מהמוצב. ישבתי במשרד ושמעתי קולות נפץ, לא דבר חריג. לצד זאת שמעתי צעקות, דבר חריג, ויצאתי לכיוון הצומת. הבנתי שהיה אירוע דקירה. המ"מ שלי החזיק תחבושות על החייל שנפצע, ולידו מזהה מחבל עם פציעה קשה בצוואר. אלאור הגיע מלמעלה ונאמר לו לטפל בחייל הפצוע".

(עדכון ראשון: 19:15)

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלאור אזריה בבית הדין הצבאי ביפו. ניב אהרונסון
תומכיו יצאו נגד העדות של המ"פ. אזריה, ביום חמישי/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully