וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: שר השיכון התפטר לאחר שפורסם כי השווה את ישראל לנאצים

במהלך סוף השבוע, פרסם עיתון שבדי אמירות שנויות במחלוקת של השר, מחמט קפלן, משנת 2009. "הערכתו היא כי הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר", מסר ראש הממשלה. מדובר במכה נוספת לממשלת השמאל

עריכה: ניר חן

(בתחילת השנה: סערה סביב דבריה של שרת החוץ של שבדיה)

שר השיכון של שבדיה, מחמט קפלן, הכריז היום (שני) על התפטרותו מהממשלה, בין היתר בשל דברים שאמר בשנת 2009, שבהם השווה את המדיניות הישראלית כלפי הפלסטינים ליחס המשטר הנאצי ליהודים. "הערכת המצב הכללית של מחמט קפלן היא כי הוא לא יכול להמשיך לכהן כשר, ואני חולק עמו את ההערכה הזאת", מסר ראש הממשלה סטפן לופבן במסיבת עיתונאים.

במהלך סוף השבוע, העיתון השבדי "סבנסקה דגבלאדט" פרסם דברים שאמר קפלן לפני כשבע שנים, טרם מינויו לשר, שלפיהם "הישראלים מתייחסים לפלסטינים באופן דומה מאוד לזה שבו טופלו היהודים בגרמניה בשנות ה-30". קפלן, יליד טורקיה, זכה לביקורת חריפה גם על פגישה שערך עם נציג של ארגון טורקי לאומני.

עוד בוואלה! NEWS:
שבדיה: מאות רעולי פנים יצאו לתקוף פליטים כדי "להעביר מסר"
שבדיה: ייבדק אם דירה ששכרה שרת החוץ הייתה חלק מפרשת שחיתות
נתניהו: "אמירתה של שרת החוץ השבדית - אבסורדית ומטופשת"

שר השיכון של שבדיה מחמט קפלן. פייסבוק, צילום מסך
"מתנגד לקיצוניות". קפלן/צילום מסך, פייסבוק

לדבריו של השר היוצא, הוא מתנגד "לכל הצורות של קיצוניות, בין אם לאומנית, דתית או אחרת". סמכויותיו יבוזרו בין שרי הממשלה האחרים, עד למינוי קבוע של מחליף למשרד השיכון.

ההתפטרות מעיבה על מעמדה המעורער של קואליציית המרכז-שמאל. התמיכה בממשלת הסוציאל-דמוקרטים והירוקים צנחה לאחרונה, בעיקר בשל הטיפול במשבר הפליטים ושינוי מדינות הקליטה של עשרות השנים האחרונות. בסקרים שנערכו בתקופה האחרונה, האופוזיציה הימנית זוכה לתמיכה נרחבת יותר.

הפרשה האחרונה מצטרפת לשורת חיכוכים בין שטוקהולם לירושלים, בעיקר סביב דבריה של שרת החוץ מרגוט וולסטרום, שיצאה בכמה מקרים נגד המדיניות הישראלית בכל הנוגע לסוגיה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully