וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

12.7 מיליון ד' במזומן: נחשף הקשר הרוסי של מנהל קמפיין טראמפ

15.8.2016 / 11:31

דיווח ב"ניו יורק טיימס" מעלה חשדות להעברת כספים מצדו של נשיא אוקראינה לשעבר המקורב לפוטין. לחוקרים בקייב אין הוכחה, אולם קודמו של פול מנפורט בתפקיד, שפוטר לפני כחודשיים, מיהר לעקוץ - ובמפלגה הדמוקרטית חגגו

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(טראמפ, אתמול: "לא אסלח אם אפסיד בבחירות")

קשריו של פול מנפורט, מנהל הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, עם נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור ינוקוביץ', שוב עולים לכותרות – וקודמו של מנפורט בתפקיד מנהל הקמפיין מתקשה להסתיר את שביעות רצונו. הלילה (שני) פורסם בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי משרד ממשלתי באוקראינה לענייני חקירות שחיתות מתחקה בימים אלה אחר הוצאות הכספים של ינוקוביץ', שנחשב מקורב לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והודח מתפקידו במהפכה בשנת 2014.

על פי הדיווח, בין ההעברות הכספיות שנבדקות, העברה של 12.7 מיליון דולרים במזומן למנפורט בין השנים 2007 ו-2012, שתועדה בכתב יד, לצד שורה ארוכה של העברות כספים שביצעה לכאורה מפלגתו של ינוקוביץ' בשנים שבהן היה בשלטון. עם זאת, ב"ניו יורק טיימס" צוין כי החוקרים לא מצאו עד כה הוכחה לכך שהכסף אכן עבר למנפורט, ואילו עורך דינו של מנהל הקמפיין של טראמפ הכחיש את הפרסום וטען כי מנפורט לא קיבל תשלומים במזומן. "מדובר בחשדות, והם בהחלט בעלי נופך פוליטי ברור", מסר עו"ד ריצ'ארד היביי.

עוד בוואלה! NEWS:
במפלגה נשקלת נטישה, הסקרים מדאיגים: טראמפ צונח ותוקף את התקשורת
המועמד שאינו יודע לשתוק: טראמפ קורס בסקרים - אך לא עוצר בלשונו
יד רוחצת יד: מה עומד מאחורי הקשר התמוה בין פוטין לטראמפ?

פול מנפורט, יועץ פוליטי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 21 ביוני, 2016. רויטרס
12.7 מיליון דולרים במזומן. מנפורט/רויטרס

ואולם מה שמשך תשומת לב ציבורית בארצות הברית, לפחות כמו הפרסום עצמו, היא העובדה כי קודמו של מנפורט בתפקיד, קורי לבנדובסקי שפוטר לפני כחודשיים מתפקידו, בחר לשתף את הסיפור בחשבון הטוויטר שלו ולהבליט את הכותרת: "ספר חשבונות סודי באוקראינה מצביע על רישום מזומן עבור מנהל הקמפיין של טראמפ".

לבנדובסקי נותר נאמן לטראמפ, גם לאחר שפוטר, ומשמיע לעיתים קרובות דברי תמיכה בו, בין היתר כחבר הפאנל ברשת CNN. עם זאת, נראה כי יחסיו עם מי שהחליף אותו בתפקיד נותרו עכורים. במטה המועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון מיהרו "לחגוג" על העקיצה של לבנדובסקי. דובר הקמפיין של קלינטון, בריאן פאלון, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אם קורי ממליץ על הסיפור הזה, זה כנראה באמת שווה קריאה".

דונלד טראמפ באירוע בחירות בסנרייז, פלורידה, 10 באוגוסט 2016. רויטרס
"אם קורי ממליץ, זה כנראה באמת שווה קריאה". טראמפ/רויטרס

הפרסום ב"ניו יורק טיימס" מגיע בעיצומה של תקופה מתוחה בין העיתון ובין המועמד הרפובליקני לנשיאות. רק אתמול תקף טראמפ את העיתון לאחר פרסום כתבה בה נכתב כי מקורות אנונימיים במפלגה מסרו שהם מתוסכלים מהתנהלות המועמד. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "עיתון הניו יורק טיימס הכושל מדבר על מקורות אנונימיים ועל פגישות שמעולם לא התרחשו. הדיווח שלהם הוא בדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully