וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריצה שטרפה את הקלפים: פצצה פוליטית במחשבי המפלגה הדמוקרטית

2.8.2016 / 0:17

"ויקיליקס" נגד קלינטון, והדמוקרטים נגד רוסיה: פרשת המיילים שמרעידה את הבחירות לנשיאות ארה"ב נראית רחוקה מסיום, עם "חומר מעניין בצורה יוצאת דופן" שטרם פורסם. במטה הדמוקרטי מזהירים: "טראמפ תומך בפוטין"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(טראמפ קרא לרוסיה: פרצו למחשבים של קלינטון, אולי תמצאו שם את המיילים שנעלמו)

מייסד "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', אישר אמש (שני) כי הוא מחזיק בחומרים נוספים הקשורים למועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון. בריאיון לרשת CNN, ממקום מקלטו בשגרירות אקוודור בלונדון, שם הוא שוהה כדי להימנע מהעמדה לדין בגין עבירות מין, אמר אסאנג': "יש לנו עוד חומר שקשור לקמפיין של קלינטון. יהיה נכון לומר זאת". הוא הוסיף כי החומר הנוסף שברשותו "מעניין בצורה יוצאת דופן".

בריאיון אחר, לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ MSNBC, אסאנג' סירב להשיב לשאלה אם מדינה זרה העבירה לו את החומר הקשור במפלגה הדמוקרטית. "זו שאלה מעניינת, אנחנו לא מתייחסים לזהות המקורות שלנו. מה שאכפת לנו ולציבור זה שהמידע אמין. פרסמנו הוכחות שהקמפיין של ברני סנדרס עבר חבלה על ידי הממסד הדמוקרטי כחלק מהליך מושחת". כשנשאל אם מטרת הפרסומים היא לעזור לדונלד טראמפ להיבחר, השיב אסאנג': "זה לא רלוונטי. אין לנו עניין אם טראמפ או קלינטון ייבחרו".

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון: רוסיה פרצה למחשבי המפלגה - טראמפ מגבה את פוטין
נקמה אמריקנית? מתקפת סייבר על מחשבי הממשל ברוסיה
טראמפ קרא לרוסיה: פרצו למחשביה של קלינטון

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בהצהרה שהעניק במרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון, פברואר 2016. רויטרס
"אין לנו עניין אם טראמפ או קלינטון ייבחרו". אסאנג'/רויטרס

הריאיונות של אסאנג' מגיעים על רקע טענות מצד מטה קלינטון כי רוסיה עומדת מאחורי ההדלפות לוויקיליקס, כדי לעזור לבחירתו של דונלד טראמפ. בריאיון לרשת "פוקס ניוז" שלשום, שבה קלינטון על הטענה כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצות למחשבי המפלגה. "אנחנו יודעים שהמודיעין הרוסי, שנמצא תחת שליטתו של פוטין פרץ למחשבי המפלגה, ואנחנו יודעים שהוא אחראי להפצת המיילים", אמרה קלינטון.

לדברי שרת החוץ לשעבר, "אנחנו יודעים גם שדונלד טראמפ הפגין נכונות מטרידה לגבות את פוטין, לתמוך בפוטין. בין שכאשר אמר שנאט"ו לא צריכה לעזור לבעלות בריתה בעת שפולשים לאחת מהן, ובין שכאשר אמר שצריך לשקול להסיר את הסנקציות שהוטלו על רוסיה בגלל סיפוח חצי האי קרים. אני חושבת שזה דבר די מדהים".

עם זאת, כשנשאלה ישירות אם היא סבורה שפוטין מעדיף שטראמפ ייבחר, היא התפתלה והשיבה: "לא הייתי קופצת למסקנה הזו, אבל אני רואה צורך בהדגשת העובדות. רוסיה מתערבת בבחירות שלנו. בדמוקרטיה שלנו. לא נסבול את זה מאף מדינה, ובמיוחד לא ממדינה שאנחנו חלוקים על עמדותיה. העובדה שטראמפ מעודד את זה מעלה לדעתי סוגיות של ביטחון לאומי".

הילרי קלינטון לובשת חליפה לבנה בעת נאום קבלת המועמדות לנשיאות בוועידה הדמוקרטית, פילדלפיה, פנסילבניה, 29 יולי 2016. רויטרס
"רוסיה מתערבת בבחירות שלנו". קלינטון/רויטרס

בדבריה התייחסה קלינטון לנאום שנשא טראמפ בשבוע שעבר ובו הציב אתגר בפני ממשלת רוסיה למצוא את המיילים שנמחקו מהמכשיר של קלינטון. "רוסיה, אם את שומעת, אני מקווה שאת מסוגלת למצוא את 30 אלף המיילים החסרים", הוא אמר במסיבת עיתונאים בפלורידה. לאחר שדבריו עוררו סערה, אמר המועמד הרפובליקני לרשת "פוקס ניוז": "זה היה בסרקזם כמובן".

טראמפ: "פוטין מקבל 100 במנהיגות"; פוטין: "טראמפ אדם נבון"

מערכת היחסים המיוחדת בין טראמפ ופוטין מושכת עניין רב בארצות הברית. זה מספר חודשים נוקט טראמפ לשון ידידותית כלפי נשיא רוסיה, ואמר עליו בין היתר כי הוא "מקבל ציון מאה במנהיגות". בהזדמנות אחרת אמר: "נכון שזה פשוט יהיה נפלא אם נסתדר עם רוסיה?". פוטין, מצדו, שיבח בכמה הזדמנויות את המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית וכינה אותו "אדם נבון". לפני שבעה חודשים, בחלופת מחמאות בין שני האישים, אמר פוטין על טראמפ כי הוא "המנהיג האבסולוטי של המרוץ הנשיאותי".

דונלד טראמפ בנאום במנהטן, 22 ביוני 2016. רויטרס
"מנהיג אבסולוטי". טראמפ/רויטרס

נקודת השקה נוספת של טראמפ לרוסיה היא מנהל הקמפיין של טראמפ, פול מנפורט, ששימש בעבר כיועץ לויקטור ינוקוביץ', הנשיא לשעבר שנחשב למקורב לפוטין והודח במהפכה בשנת 2014. "הייתי מעורב באופן ישיר בפעולות שנועדו ליצור השפעה חיובית על יחסי ארצות הברית ואירופה", אמר מנפורט בראיון ל-CNN בחודש מאי. בערוץ העלו אתמול את התהייה אם מנפורט "ישכנע את טראמפ שפוטין הוא לא אופציה כל כך גרועה", והביאו כדוגמה את החלטת הוועידה הרפובליקנית לאמץ קו נוח בנוגע לנוכחות הרוסית באוקראינה.

אתמול בלילה אמר טראמפ בריאיון לרשת ABC כי יבחן אם על ארצות הברית להכיר בסיפוח חצי האי קרים לרוסיה. הוא ציין כי נראה לו שתושבי חצי האי מעוניינים להישאר תחת ריבונות רוסית ולא לשוב להיות חלק מאוקראינה. "אני מתכוון לבדוק את הנושא", אמר טראמפ. "אתה יודע, תושבי חצי האי קרים, לפי מה שאני שמעתי, מעדיפים להיות חלק מרוסיה, וצריך לבחון זאת". המיליארדר הניו יורקי הדגיש כי אם ייבחר הוא יוודא שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא יוסיף לספח את שטחיה של אוקראינה. "תבין, הוא לא ייכנס לאוקראינה", אמר טראמפ לכתב ג'ורג' סטפנופולוס. "אתה יכול לרשום לעצמך את זה".

(עדכון ראשון: 23:02)

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה. רויטרס
מאה במנהיגות. פוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully