וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון נוסף לייצב את הקמפיין: טראמפ שכר את היועץ של טד קרוז

28.6.2016 / 21:41

שבועות אחדים לפני הוועידה הרפובליקנית, גייס המועמד המיועד לנשיאות את היועץ של יריב העבר שלו למנהל תחום התקשורת בקמפיין. בינתיים, קלינטון מחפשת את הסגן שיסייע לה לקרוץ למרכז

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(מתקפה נגד קלינטון בכנס בחירות של טראמפ, בשבוע שעבר)

הוועידה הרפובליקנית מתקרבת, והמועמד המיועד, דונלד טראמפ, נוקט עוד צעד בניסיון לייצב את הקמפיין שלו. אחרי שפיטר בשבוע שעבר את מנהל הקמפיין ואחד האנשים הקרובים אליו, קורי לבנדובסקי, ומינה במקומו את פול מנפורט בן ה-67, שעוסק מזה 40 שנה בייעוץ פוליטי, הפתיע הלילה (שלישי) המיליארדר הניו יורקי כאשר מינה את ג'ייסון מילר, יועץ של יריבו לשעבר, טד קרוז, למנהל תחום התקשורת בקמפיין. מילר עבד עם מספר קמפיינים בעבר וייעץ בין היתר לרודי ג'וליאני כששקל להתמודד על הנשיאות ב-2008. מילר מצטרף לקמפיין לאחר שבשני הסקרים הארציים האחרונים שפורסמו רשמה קלינטון הובלה – בסקר של ABC ב-12% ובסקר של רשת NBC ב-5%.

בנוסף, מסתמן ריכוך בטון של טראמפ לגבי חרם זמני על כניסת מוסלמים לארצות הברית. לפי דיווח ב-CNN, מדיניות ההגירה החדשה שבה יתמוך איל הנדל"ן לא תכלול את המילה "מוסלמים", אלא תדגיש שהוא מתנגד לכניסת אנשים ממדינות התומכות ומעורבות בטרור אלא אם יעברו בדיקה מקיפה. דוברת הקמפיין של טראמפ, קטרינה פירסון, אמרה בראיון לתחנה כי אין שינוי בעמדתו.

עוד בנושא:
טראמפ נחת בבריטניה: "הפרישה מהאיחוד - דבר נהדר"
טראמפ במתקפה חזיתית נגד קלינטון: "שקרנית ברמה עולמית"
פרישות בכירי הקמפיין ומיעוט תרומות: החריקות שמטרידות את טראמפ

דונלד טראמפ, המומעד לנשיאות ארצות הברית, ניו יורק. 7 ביוני 2016. רויטרס
משנה טרמינולוגיה. טראמפ/רויטרס

"מר טראמפ לא רוצה לאפשר ליחידים להיכנס הנה ולייצר איום טרור מבית", אמרה. "הוא יחדד את המדיניות שלו כך שתכלול יותר פרטים, אבל היא לא השתנתה. זה לא משנה מאיפה אתה בא, נבהיר שאם אתה בא ממדינה עוינת ולא עברת בדיקה כוללת, אתה לא יכול להיכנס הנה". הערב צפוי המועמד הרפובליקני המיועד, ששב מביקור בסקוטלנד, לשאת נאום כלכלי בפנסילבניה תחת הכותרת "מכריזים על עצמאות כלכלית לאמריקה".

הפיגוע שטרף את הקלפים

בצד הדמוקרטי, ערכה המועמדת המיועדת הילרי קלינטון הופעה מסקרנת יחד עם הסנאטורית אליזבת וורן ממדינת מסצ'וסטס. וורן נמצאת ברשימת המועמדים המצומצמת לשמש כסגניתה של קלינטון, ולכן היו מי שראו בהופעה המשותפת של השתיים מעין "אודישן" לתפקיד. וורן נחשבת לדמות אהודה מאוד במפלגה הדמוקרטית, בעיקר באגף היותר ליברלי והצעיר.

עד לפני כמה שבועות, היו מי שהעריכו כי קלינטון עושיה לבחור בה לשמש כסגנית בעיקר כדי לשכנע את מצביעי ברני סנדרס לחזור בהם מסירובם להצביע עבורה בבחירות הכלליות בנובמבר. ואולם, הפיגוע באורלנדו לפני שבועיים טרף את הקלפים. על פי הערכות בארצות הברית, קלינטון תחפש מועמד פחות פרוגרסיבי ויותר מרכזי.

המועמדת לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון. 18 ביוני 2016. GettyImages
מחפשת סגן מרכזי. קלינטון/GettyImages

השם החם כרגע בבורסת השמות הוא סנאטור טים קיין מווירג'יניה, פוליטיקאי ותיק שכיהן בשורה של תפקידים במדינתו ואף הוזכר כמועמד לסגן הנשיא בבחירות 2008. שלא כמו וורן, שבעברה ביקרה בחריפות את קלינטון, קיין נחשב לתומך שלה מזה מספר שנים והיה בין אלה שפעלו למענה בשטח לקראת התמודדותה המחודשת בבחירות הנוכחיות. גורם נוסף שמחליש את המועמדות הפוטנציאלית של וורן הוא העובדה שתומכי סנדרס מתרככים ככל שחולף הזמן, ולפי סקר שהוצג אמש בMSNBC, רק 8% מהם אמרו כי ישקלו להצביע לטראמפ, לעומת 20% בחודש שעבר.

עם זאת, וורן נחשבת למועמדת מוצלחת מבחינתה של קלינטון בעיקר בגלל שהיא אחד האנשים היחידים בצד הדמוקרטי שמצליחים להוציא את טראמפ משלוותו. בהופעתן המשותפת אתמול בסינסנטי, אמרה קלינטון: "אני פשוט אוהבת לראות איך היא נכנסת מתחת לעור הדק שלו". מזה כמה שבועות מנהלים וורן וטראמפ קרב עקיצות מתמשך בטוויטר, בנאומים פומביים ובהודעות לעיתונות, כאשר וורן כינתה אותו: "בעל עור דק", "בריון", "גזען", ועוד אי אילו כינויים, בעוד טראמפ לעג לוורן מצידו וכינה אותה "גופי" ו"פוקהונטס", ברמז לשורשים הילידיים שעליהם הצהירה וורן בעבר, שטראמפ מפקפק באמינותם. "היא שיקרה בקשר למורשת שלה, אני חושב שזה דבר גזעני", אמר אתמול לרשת NBC, והוסיף: "היא ניצלה את העובדה שהיא ילידה אמריקנית כדי לקדם את הקריירה שלה. וורן היא הונאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully