וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרישות בכירי הקמפיין ומיעוט תרומות: החריקות שמטרידות את טראמפ

21.6.2016 / 9:32

מנהל הקמפיין שאפשר למועמד הרפובליקני המיועד ללכת עם התחושות שלו הודח בטענה כי "הגיע הזמן לקמפיין אחר". זמן קצר אחריו אולץ לפרוש עוד יועץ. כעת, על רקע קצב גיוס התרומות האיטי, מסתמן קו מאוזן יותר. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו - טראמפ: "ארה"ב צריכה לשקול שימוש בפרופיילינג למוסלמים"

תזוזות בקמפיין של המועמד הרפובליקני המסתמן, דונלד טראמפ: אחרי שאתמול פוטר מנהל הקמפיין, קורי לוונדנסקי, אולץ הלילה (שלישי) יועץ אחר שלו, מייקל קפוטו, לפרוש מתפקידו. קפוטו אולץ לעשות זאת לאחר שלעג לפיטורי לוודונסקי וצייץ בטוויטר: "דינג דונג, המכשפה מתה".

על פי דיווחים בכלי תקשורת בארצות הברית, נחשב מנהל הקמפיין היוצא לדמות שנואה בקרב צוות יועציו הקרוב של המועמד הרפובליקני המיועד. לפי דיווח ב-CNN, הציבה בתו של טראמפ, איוונקה, אולטימטום לאביה בדרישה שיפטר את לוונדנסקי, אחרת תחדל ממעורבותה בקמפיין.

כשנשאל מנהל הקמפיין המפוטר בראיון ב-CNN על הדעה השלילית שבה החזיקו עמיתיו לעבודה כלפיו, השיב: "אני מצפה לשלמות, אני חושב שזה מה שמגיע לטראמפ. הוא שם את חייו וכספו בקמפיין הזה. ראיתי כמה הוא עובד. 18-20 שעות ביום. מנהיגות מתחילה מלמעלה. כשאני רואה מישהו שלא עובד קשה כמו המועמד, זה מטריד אותי".

לקריאה נוספת:
צעיר שניסה לחטוף נשק משוטר בעצרת של טראמפ: "ניסיתי להתנקש בחייו"
ביידן: מדיניות החוץ של טראמפ "תעורר גל אנטי-אמריקני"
טראמפ: "ארה"ב צריכה לשקול שימוש בפרופיילינג למוסלמים"

המועמד לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ. 18 ביוני 2016. GettyImages
"אני מצפה לשלמות, אני חושב שזה מה שמגיע לטראמפ"/GettyImages

הציוץ שהוביל לפיטורים:

באשר לשאלה מדוע לדעתו פוטר, לוונדנסקי ענה: "אני לא יודע. מה שאני יודע זה שמה שהשגנו בבחירות האלה זה היסטורי. לפני שנה הוא הודיע שהוא רץ. אף שלא היה לו ניסיון פוליטי, הוא קיבל 14 מיליון קולות, ובדרך ניצח 16 בני אדם. הייתי גאה להיות חלק מזה".

בעקבות דבריו של לוונדנסקי, התראיין טראמפ לרשת "פוקס", ודווקא פרגן ליועצו המפוטר: "הוא אדם טוב, הוא הצליח בפריימריז. הוא היה נהדר אליי, הוא אדם מוכשר, הוא ידיד שלי". עם זאת, ציין כי הגיעה העת לקמפיין אחר. "אנחנו מנהלים קמפיין קטן ומאוחד, אני מאוד גאה בקורי, אבל נלך בדרך אחרת", הסביר.

האתגר של מחליפו בתפקיד: גיוס תרומות מסיבי

מי שצפוי לתפוס את קדמת הבמה כעת בקמפיין הוא פול מנפורט, שהצטרף לקמפיין בחודש אפריל. מנפורט נחשב לאחד היועצים הפוליטיים הוותיקים בצד הרפובליקני. הוא החל את דרכו בשנת 1976, אז היה בן 27 בלבד, כשעזר לג'רלד פורד לנצח בוועידה הרפובליקנית את רונלד רייגן. הוא גויס לקמפיין בשלב שבו לא היה ברור אם טראמפ יצליח להבטיח את מספר הצירים הדרוש, כדי להבטיח את מועמדותו - 1,237.

פול מנפורט, יועץ פוליטי של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ, 21 ביוני, 2016. רויטרס
דמות מאזנת יותר. מנפורט/רויטרס

מנפורט נתפס כדמות יותר "מאזנת" בקמפיין, כזו שדוחפת את טראמפ להשתדל ולהישמע יותר שקול ונשיאותי. זאת בעוד קודמו בתפקיד נתפס כמי שייעץ למועמד המיועד ללכת עם האינסטינקטים שלו, וגיבה אותו בין היתר בהתבטאויות השנויות במחלוקת על "השופט המקסיקני", ובמניעת כניסה זמנית של מוסלמים שאינם אזרחי ארצות הברית.

האתגר הראשון של מנפורט יהיה להאיץ את קצב גיוס התרומות הזוחל של טראמפ. על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, המועמד הרפובליקני המיועד גייס בחודש החולף כשלושה מיליון דולר וסיים אותו עם 1.3 מיליון דולר נטו בניכוי הלוואה, בזמן שהילרי קלינטון גייסה 28 מיליון דולר ופתחה את חודש יוני עם 42 מיליון דולר במזומן. לגובה התרומות בשלב זה של הקמפיין יש השלכה משמעותית על היכולות של המועמדים לרכוש מודעות בכלי המדיה השונות. שלשום דווח באתר "The Hill" כי המטה של טראמפ ערך גיוס חירום של מאה אלף דולר מהתורמים, כדי לאפשר העלאת קמפיין פרסומות חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully