וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכבוד יום הולדתו: פידל קסטרו הופיע בפומבי אחרי ארבעה חודשים

נשיאה לשעבר של קובה בן ה-90 נכח בלוויית אחיו, הנשיא ראול, ונשיאה של ונצואלה בעצרת בבירה הוואנה. להקת תיאטרון של ילדי בית ספר הופיעה בפניו והאירוע הועבר בשידור חי בערוצי הטלוויזיה

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הופעתו הפומבית הקודמת של קסטרו, בחודש אפריל)

נשיאה לשעבר של קובה פידל קסטרו הופיע הלילה (ראשון) בפומבי לראשונה זה ארבעה חודשים, בעצרת בבירה הוואנה לרגל יום הולדתו ה-90. קסטרו, המהפכן הקומוניסטי שהנהיג את המדינה למשך כחמישים שנה, נכח באירוע שנערך לכבודו, בלוויית אחיו ראול, הנשיא המכהן, ונשיאה של ונצואלה, ניקולס מדורו.

מאז פרש קסטרו מהנהגת המדינה בשנת 2006, בשל מצבו הבריאותי המידרדר, הוא אינו מרבה להופיע בציבור. הפעם האחרונה בה הופיע בפומבי הייתה בחודש אפריל האחרון, במושב הנעילה של קונגרס המפלגה הקומוניסטית בהוואנה.

עוד בוואלה! NEWS:
28 אלף אזרחי ונצואלה חצו את הגבול לקולומביה כדי לרכוש מוצרי יסוד
אימאם מוסלמי ואדם נוסף נורו למוות מחוץ למסגד בניו יורק
יד רוחצת יד: מה עומד מאחורי הקשר התמוה בין פוטין לטראמפ?

פידל קסטרו הופיע בפומבי לרגל יום הולדתו ה-90, יחד עם נשיא ונצואלה מדורו ואחיו ראול 14.8.2016. AP
ילדה ניגשת לברך את קסטרו במהלך העצרת לכבודו בתיאטרון "קרל מרקס" בהוואנה/AP

ברחבי הבירה נתלו דגלים ושלטים לכבוד יום הולדתו של קסטרו, אך מעט אירועים מתוכננים להתקיים לרגל החגיגות. באירוע אותו פקד המנהיג לשעבר, באולם "קרל מרקס" בהוואנה, הופיעה להקת תיאטרון של ילדי בית ספר. האירוע כולו הועבר בשידור חי בטלוויזיה במדינה. העיתונים בקובה פרסמו כתבות נרחבות ותמונות צבעוניות שפיארו את דמותו של קסטרו ויצרנית סיגרים קובניים שברה את שיא גינס כשייצרה לכבוד האירוע סיגר באורך 90 מטרים לציון יום הולדתו.

פידל קסטרו הופיע בפומבי לרגל יום הולדתו ה-90, יחד עם נשיא ונצואלה מדורו ואחיו ראול 14.8.2016. AP
קסטרו לצדו של נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו. גם אחיו ראול, הנשיא המכהן, נכח באירוע/AP
תמונותיו של פידל קסטרו תלויות בחנות בהוואנה ביום הולדתו ה-90 14.8.2016. AP
תמונותיו של קסטרו נתלו בחנויות ברחבי הוואנה לצד אלה של מנהיגים אחרים בדרום אמריקה, לציון יום הולדתו/AP

בחודשים האחרונים חלה הפשרה ביחסים בין קובה לארצות הברית, בעקבות ביקורו של הנשיא ברק אובמה במדינה בחודש מרץ האחרון. אף על פי כן קסטרו לא נמנע מהבעת ביקורת במאמר בעיתון הרשמי של הממשל, שפורסם שלשום ונשא את חתימתו, כלפי המדינה שבמשך שנים הייתה יריבתו האידאולוגית.

במאמר תקף קסטרו את אובמה על כך שלא ניצל את ביקורו ההיסטורי ביפן בחודש מאי כדי להביע את התנצלותו על הטלת פצצות האטום על הירושימה ונגסקי בתום מלחמת העולם השנייה. קסטרו אף התייחס במאמר למעל 600 ניסיונות התנקשות בחייו שייחסו שירותי הביטחון של קובה לארצות הברית, וכתב כי "כמעט צחקתי מתכניותיהם המקיאווליסטיות של נשיאי ארצות הברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully