וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה: הנשיא לשעבר פידל קסטרו בהופעה פומבית נדירה בהוואנה

המנהיג שפרש בשנת 2008 בשל מצבו הבריאותי נכח בטקס הסיום של קונגרס המפלגה הקומוניסטית, שנחשב לאירוע הפוליטי החשוב ביותר במדינה. למרות ההבטחות, לא הוחלט על שינויים בצמרת השלטון

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(לפני כשבועיים: קסטרו בביקור בבית ספר בהוואנה)

מנהיג קובה לשעבר פידל קסטרו נכח אתמול (שלישי) במושב הסיום של קונגרס המפלגה הקומוניסטית, שנערך אחת לחמש שנים – כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית ACN. בתמונה שהפיצה הסוכנות, נראה קסטרו בן ה-89 לצד אחיו, הנשיא המכהן ראול קסטרו, בהופעה פומבית נדירה. פידל פרש מהנהגת המדינה הקומוניסטית בשנת 2008 בשל מצבו הבריאותי המידרדר.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הקובנית, הנוכחים בקונגרס הריעו לפידל עם הגעתו לאולם, קמו לכבודו וקראו: "פידל! פידל! פידל!". עוד דווח כי הוא היה "לבוש בבגדים ספורטיביים" ובירך את הנוכחים. בתחילת החודש פורסם סרטון נדיר של קסטרו בביקור בבית ספר בהוואנה.

עוד בוואלה! NEWS:
פידל קסטרו תקף את אובמה: "לא צריכים שום דבר מהאימפריה"
אובמה בפגישה היסטורית עם קסטרו: "העם הקובני משתוקק לחירות"
אחרי ארה"ב: האיחוד האירופי וקובה חתמו על הסכם לנרמול היחסים

פידל קסטרו בכינוס המפלגה הקומוניסטית, הוואנה, קובה, 19 באפריל 2016. ACN, אתר רשמי
"לבוש בבגדים ספורטיביים". האחים קסטרו, היום/אתר רשמי, ACN

במקביל, המפלגה הרפובליקנית הכריזה בסיומו של הקונגרס השביעי כי ראול קסטרו ימשיך לכהונה שנייה. בכירים נוספים יישארו בתפקידיהם, למרות הדרישה לפתוח את צמרת המפלגה למנהיגים צעירים יותר. הנשיא קסטרו קרא לבכירי הצבא והמפלגה לפרוש בגיל 70, אולם גם הבהיר כי ייקח זמן ליישם את המעבר להנהגה צעירה יותר.

קסטרו צפוי לפרוש מנשיאות קובה בשנת 2018, אולם קונגרס המפלגה הבא ייערך רק ב-2021. טרם התברר אם הוא מתכוון להמשיך לעמוד בראש המדינה עד לקונגרס הבא. סגנו בהנהגת המפלגה, חוזה רמון מצ'אדו ונטורה, לחם יחד עם פידל קסטרו וארנסטו "צ'ה" גווארה במרד שהובילו נגד הממשל הפרו-מערבי בשנות ה-50 של המאה הקודמת.

עם זאת, רבים בקובה תומכים במינויו של סגן הנשיא מיגל דיאז-קאנל, בן 55, למחליפו של קסטרו. הנשיא טען כי ריענון שורות המפלגה ימשוך יותר חברים מקרב הציבור, והדגיש גם את חשיבות הייצוג של נשים ושל אפרו-קובנים בהנהגה.

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully