וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארה"ב: האיחוד האירופי וקובה חתמו על הסכם לנרמול היחסים

11.3.2016 / 18:57

שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני ומקבילה הקובני פיקחו על חתימת ההסכם, שמגיע כמה ימים לפני ביקורו המצופה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בהוואנה. "מדובר ביום היסטורי ביחסים בין הצדדים", אמרה מוגריני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש, מתן חדד

(נשיא קובה בביקור בצרפת לחתימה על הסכם סחר, בחודש שעבר)

האיחוד האירופי וקובה חתמו היום (שישי) על הסכם בהוואנה לנרמול יחסיהם, שסולל את הדרך לגוש בן 28 המדינות לחדש שיתוף פעולה כלכלי מלא עם האי הקריבי ואף לסייע לכלכלתו. שר החוץ הקובני ברונו רודריגז ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני פיקחו על חתימת ההסכם, שיחליף את המדיניות האירופית בת שני העשורים שדחפה לשינויים במערכת הפוליטית החד-מפלגתית של קובה. "מדובר ביום היסטורי ביחסים בין הצדדים", אמרה מוגריני בטרם המתווך האירופי כריסטיאן לפלר וסגן שר החוץ הקובני אבלראדו מורנו חתמו על ההסכם.

ההסכם מסמל הישג נוסף עבור קובה ברמה הבינלאומית לאחר חידוש היחסים עם ארצות הברית והחזרה למשא ומתן על חוב הלאומי שלה עם לוויה. החתימה על ההסכם עם האיחוד מגיעה כמה ימים לפני ביקורו המצופה של הנשיא ברק אובמה בהוואנה ב-20 במרץ, שיהיה לביקור הראשון של נשיא אמריקני בקובה מאז 1959.

שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, לוחצת את ידו של שר החוץ של קובה, ברונו רודריגז, 11 במרץ 2016. רויטרס
"יום היסטורי". מוגריני ורודריגז/רויטרס

המדיניות האירופית בעניין קובה שנקבעה ב-1996 ביקשה לגרום לקובה לאמץ דמוקרטיה פלורליסטית יותר ולהיפתח לסיוע ולמסחר. קובה מאז ומתמיד דחתה את הלחץ הבינלאומי עליה, לא שינתה את המודל הפוליטי שלה, ודחתה את הטענות על הפרות זכויות אדם.

ההסכם, שיחדש דיאלוג פוליטי מתמשך ויקבע פרמטרים לסיוע ולמסחר, דורש את אישורן הסופי של ממשלת קובה ומועצת האיחוד. לאיחוד האירופי הסכמים דומים עם כל מדינות אמריקה הדרומית והקריביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully