וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פידל קסטרו תקף את אובמה: "לא צריכים שום דבר מהאימפריה"

28.3.2016 / 20:51

שליט קובה לשעבר לא התרשם מהביקור ההיסטורי של נשיא ארה"ב באי, שאותו כינה התחנפות כלפי העם הקובני. "מישהו עוד יכול לחשוב שכל אחד מאתנו עמד בפני התקפת לב כשהוא מקשיב לדבריו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא קובה לשעבר פידל קסטרו האשים את נשיא ארצות הברית בהתחנפות לעם הקובני במהלך ביקורו באי בשבוע שעבר ובהתעלמות מהישגי השלטון הקומוניסטי. אחיו של הנשיא הנוכחי כתב את הדברים במאמר שפורסם היום (שני) בביטאון של המשטר.

ביקורו של אובמה נועד לבסס את חידוש היחסים בין וושינגטון להוואנה, שבתקופת המלחמה הקרה היו אויבות מושבעות. בנאומו ההיסטורי קרא נשיא ארצות הברית לעם הקובני לשים את העבר מאחוריהם ולהתקדם לעתיד "כחברים, כשכנים וכמשפחה".

לדברי קסטרו, "מישהו עוד יכול לחשוב שכל אחד מאתנו עמד בפני התקפת לב כשהוא מקשיב למילים האלו". בטור שכתב השליט לשעבר בן ה-89 הוא דחה דבריו של אובמה כ"מתק שפתיים" והזכיר כי בעבר ניסה וושינגטון להפיל את המשטר ולהחלישו. הוא תקף את הצעתו של אובמה לסייע למדינה וטען כי תושביה יכולים לספק את צרכיה בעצמם. "אנחנו לא צריכים מהאימפריה שום דבר", כתב.

לקריאה נוספת:
"הזמנים משתנים": הרולינג סטונס הופיעו לראשונה בקובה
אובמה בפגישה היסטורית עם ראול קסטרו: "העם הקובני משתוקק לחירות"
לראשונה זה 88 שנה: נשיא ארצות הברית הגיע לביקור היסטורי בקובה

אובמה נפגש עם נשיא קובה ראול קסטרו: "יש בינינו חילוקי דעות עמוקים". רויטרס
פידל קסטרו לא התרשם. אובמה וראול קסטרו בשבוע שעבר/רויטרס

פידל קסטרו עלה לשלטון במהפכה שאירעה במדינה ב-1959 והנהיג אותה עד שחלה ב-2006 והעביר את השלטון אל אחיו, ראול קסטרו. כיום הוא חי בבידוד יחסי, אך מדי פעם מגיח בהופעות תקשורתיות שונות, ובהן מאמרי דעה. כוחו והשפעתו דעכו עם הפרישה והרפורמות בשוק שהוציא לפועל אחיו, אך פידל קסטרו עדיין נחשב לסמכות מוסרית עבור קובנים רבים, בעיקר בקרב הדורות המבוגרים יותר.

אובמה לא נפגש עם פידל קסטרו ולא הזכיר אותו באף אחת מהופעותיו הציבוריות במהלך שלושת ימי הביקור שלו, שהיה ביקורו הראשון של נשיא אמריקני מכהן במדינה מזה 88 שנה. במאמרו, הביע הנשיא הקובני לשעבר זעם על כך שאובמה לא התייחס בנאומיו להשמדת הילידים, הן בארצות הברית והן בקובה, ועל שאינו מכיר בהתקדמות שחלה בקובה בתחומי הבריאות והחינוך. בנוסף, הביע קסטרו את מורת רוחו על כך שאובמה לא הסגיר את שידוע לו על האופן שבו דרום אפריקה השיגה נשק גרעיני לפני סיום שלטון האפרטהייד במדינה – דבר שהוא סובר שנעשה בסיוע ארצות הברית.

"עצתי הצנועה לנשיא היא שיעשה חושבים (על תפקידה של ארצות הברית בדרום אפריקה ועל תפקידה של קובה באנגולה) ושלא ינסה להרחיב בתיאוריות לגבי הפוליטיקה הקובנית", אמר קסטרו. בנוסף, התייחס הנשיא הקובני לשעבר גם לצמיחת התיירות בקובה מאז הפיוס בין אובמה וראול קסטרו בדצמבר 2014, וטען כי התעשייה נשלטת על ידי תאגידי ענק זרים שמרוויחים ממנה מיליוני דולרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פידל קסטרו נשיא קובה לשעבר. רויטרס
"עצתי הצנועה לנשיא אובמה היא שיעשה חושבים". פידל קסטרו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully