וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזמנים משתנים": הרולינג סטונס הופיעו לראשונה בהיסטוריה בקובה

26.3.2016 / 12:20

כחצי מיליון איש הגיעו אתמול לצפות בלהקה האגדית, שיצירתה נאסרה בעבר במדינה הקומוניסטית. מיק ג'אגר למעריצים: "אנחנו יודעים שבשנים עברו היה קשה להאזין למוזיקה שלנו בקובה, אבל הנה אנחנו מנגנים כאן"

ספק 500
"תמיד חלמתי על זה. לא יכולתי לישון בידיעה שהוא פה"

להקת "רולינג סטונס" סחפה אחריה הלילה (שבת) קהל עצום בהופעה חינמית תחת כיפת השמים בהוואנה, בירת קובה, וסיכמה בכך שבוע של שיתוף פעולה עם המערב מצד המדינה הקומוניסטית, שבעבר צנזרה את המוזיקה של הלהקה הבריטית האגדית. "אנחנו יודעים שבשנים ההן היה קשה להאזין למוזיקה שלנו בקובה, אבל הנה אנחנו מנגנים כאן. אני חושב שהזמנים משתנים", אמר סולן הלהקה מיק ג'אגר בספרדית לקול תשואות הקהל.

הסטונס החלו את הופעתם הראשונה אי פעם בקובה עם השיר "ג'אמפינג ג'ק פלאש", שהוקלט בשנת 1968, בתקופה שבה מעריצי רוק קובנים חלקו זה עם זה בחשאי תקליטי ויניל פיראטיים והסתכנו בכך שיישלחו בשל כך לעבודה בכפרים במטרה לרפא "סטייה אידיאולוגית". ג'אגר דיבר בספרדית לאורך ההופעה, שנמשכה יותר משעתיים וכללה 18 מלהיטי הלהקה הגדולים. ההופעה הסתיימה עם השיר "סטיספקשן" שחתם הדרן בן שני שירים.

לקריאה נוספת:
אובמה בפגישה היסטורית עם קסטרו: "העם הקובני משתוקק לחירות"
לראשונה זה 88 שנה: נשיא ארצות הברית הגיע לביקור היסטורי בקובה
אחרי ארה"ב: האיחוד האירופי וקובה חתמו על הסכם לנרמול היחסים

הציפייה, ההתרגשות, האקסטזה: הרולינג סטונס בהופעה היסטורית בקובה

רויטרס

מעריצי הלהקה, מבני עשרה ועד פנסיונרים, החלו להתאסף באיצטדיון הספורט שבו נערכה ההופעה כ-18 שעות לפני שהחלה. חלקם הגיעו מקצהו השני של האי הגדול, וחלקם טסו ממקומות אחרים לכבוד המאורע. בשלב זה אין הערכה רשמית למספר האנשים שנכח באירוע, אך על פי כלי התקשורת במדינה המקום, שהיה כמעט מלא, יכול לאכלס כחצי מיליון בני אדם. "אני אוהבת את מיק ג'אגר כל כך. תמיד חלמתי על זה. לא יכולתי לישון בידיעה שהוא פה", אמרה אנג'לה מננדז, מנקה בבית חולים.

האבטחה במקום הייתה נמוכה, והייתה היעדרות בולטת של עמדות למכירת חולצות ומזכרות. עם זאת, רבים לבשו חולצות, ג'ינסים או מגפיים עם לוגו השפתיים והלשון המפורסם של הסטונס. רבים מהמקומיים אף עיטרו את הלשון שבלוגו עם כוכבים ופסים בהשראת הדגל האמריקני, בין אם משום שטעו לחשוב כי הלהקה הבריטית מגיעה לארצות הברית ובין אם ברוח ביקורו ההיסטורי של הנשיא האמריקני ברק אובמה במדינה השבוע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארצות הברית ברק אובמה ונשיא קובה ראול קסטרו, הוואנה קובה. מרץ 2016. AP
הנשיא האמריקני ברק אובמה בפגישה היסטורית עם נשיא קובה ראול קסטרו, השבוע/AP

הלהקה החלה את דרכה בלונדון בשנת 1962, שלוש שנים לאחר שהמורדים בקובה, בהנהגת פידל קסטרו, הפילו את הממשל הפרו-אמריקני במדינה. ממשלתו של קסטרו התייחסה ללהקות מרדניות כמו הסטונס או הביטלס כחתרניות ומסוכנות, ואסרה על השמעת המוזיקה שלהם ברדיו או שידורה בטלוויזיה. יותר מחמישים שנה מאוחר יותר, נראה כי תוחלת החיים הארוכה משותפת להנהגת קובה וללהקת הסטונס, שחבריה עברו מזמן את מה שנחשב לגיל הפרישה.

"אל תתנו לאף אחד להגיד לכם משהו אחר, זאת ההופעה הכי טובה בהיסטוריה של קובה", אמר כריסטיאן, צעיר בן 18, מעריץ רגאטון שהיה החודש גם בהופעה חינמית של אמן המוזיקה האלקטרונית מייג'ור לייזר. עבור חואן קרלוס לאון, בן 57, האירוע היה יותר ממיוחד: "עבורי, מדובר באירוע קדוש. חיכיתי לזה כל חיי. 'הסטונס' הם הגדולים מכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully