וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 אלף אזרחי ונצואלה חצו את הגבול לקולומביה כדי לרכוש מוצרי יסוד

עשרות אלפים חצו את הגבול בחמישה מעברים שנפתחו למשך 15 שעות, במטרה לקנות מוצרים בסיסיים כמו אורז, סוכר ושמן. זאת במסגרת הסכם בין נשיאי המדינות במטרה להקל על המשבר הכלכלי החמור בוונצואלה

צילום: רויטרס ואי-פי, עריכה: אביב אירגז

יותר מ-28 אלף בני אדם חצו אמש (שבת) את הגבול מוונצואלה לקולומביה השכנה במטרה לרכוש מזון ומוצרי יסוד החסרים במדינה בשל המשבר הכלכלי הקשה ממנו היא סובלת זה כשנה. קבוצות גדולות של תושבים נסעו מאות קילומטרים לאורכה של המדינה הסוציאליסטית כדי לתפוס מקום טוב בתור לרגל פתיחת מעבר הגבול, בעקבות ההסכם שהושג ביום חמישי האחרון בין הנשיא, ניקולס מדורו, ונשיא קולומביה, חואן מנואל סנטוס.

בשל מצבה הכלכלי הקשה של ונצואלה, סובלים התושבים בחודשים הארוכים ממחסור חמור במוצרים כמו אורז, סוכר, שמן לבישול, תרופות ומוצרי יסוד נוספים. מדורו וסנטוס סיכמו על פתיחת הגבול, שנסגר לפני כשנה במטרה למנוע חדירה של מיליציות ושל קרטלי סמים מקולומביה, על מנת להקל את מצוקת האזרחים ולהפחית את מספר התקריות האלימות שהתפתחו לאורך התורים הארוכים מחוץ לחנויות במדינה.

"אנחנו מעוניינים לפתוח דף חדש ביחסינו הכלכליים והמסחריים עם המגזרים היצרניים בקולומביה", אמר מדורו. מבקריו של הנשיא טוענים כי מדובר בהסחת דעת מבעיותיה החמורות של ונצואלה.

עוד על המשבר בוונצואלה בוואלה! NEWS:
המשבר בוונצואלה הגיע לגני החיות: כ-50 בעלי חיים מתו ברעב
"אנחנו מחכים למזון": בצל המשבר, ילדי ונצואלה מציירים את הרעב
כך נראית מדינה כושלת: ונצואלה נאבקת במשבר הכלכלי החמור בתולדותיה

ונצואלה פתחה את הגבול לקולומביה, אזרחים חצו לרכוש מזון 13.8.2016. רויטרס
חייל מצבא ונצואלה מלווה ילדה האוחזת בדגל המדינה, לקראת חציית הגבול לקולומביה/רויטרס
ונצואלה פתחה את הגבול לקולומביה, אזרחים חצו לרכוש מזון 13.8.2016. רויטרס
אזרחים ממתינים בתור טרם פתיחת מעבר הגבול לקולומביה, הלילה/רויטרס

נשיא קולומביה, סנטוס, אמר כי פתיחת הגבול תבוצע בהדרגה. במהלך השבת נפתחו חמישה מעברים לאורך 2,200 קילומטרים מהשעה 6:00 (שעון מקומי) ועד ל-21:00. על פי משרד החוץ הקולומביאני, בשעתיים הראשונות נכנסו לתחומי המדינה קרוב ל-5,000 בני אדם. סנטוס ומדורו סיכמו לפתוח בשיחות במטרה לכונן הסכמים בנושאי כלכלה, ביטחון ואנרגיה, על מנת לאפשר את פתיחת הגבול באופן מלא וקבוע.

בחודש שעבר פרצו כ-500 נשים את הגבול כדי לרכוש מצרכים בסיסיים בקולומביה. בעקבות כך הורו השלטונות על פתיחת הגבול לכ-12 שעות וכמה אלפי אזרחי ונצואלה חצו נכנסו למדינה השכנה כדי למלא את המזווה במוצרים הנדירים בארצם.

האופוזיציה פועלת להדחת מדורו

מדורו מתמודד בימים אלו עם מאמצי האופוזיציה בארצו להדיחו. לפני כשבועיים הודיעה מועצת הבחירות הלאומית בוונצואלה כי נאספו די חתימות, אחוז אחד מכלל בעלי זכות הבחירה, כדי לפתוח בהליכים שיאפשרו קיום משאל עם על הדחת הנשיא. עם זאת, טרם נקבע תאריך להמשך ההליכים לקראת משאל העם – אז יידרשו חתימותיהם של 20% מבעלי זכות הבחירה במדינה.

ונצואלה פתחה את הגבול לקולומביה, אזרחים חצו לרכוש מזון 13.8.2016. רויטרס
אזרחים ממתינים לתחבורה הציבורית בצדו הקולומביאני של מעבר הגבול/רויטרס

מנהיג האופוזיציה, הנריק קפרילס, קרא ביום חמישי האחרון למנהיגי מדינות באמריקה הלטינית לתמוך בהדחתו של מדורו מהשלטון. זאת, בעקבות חילופי הנשיאים בפרו ובארגנטינה, שהביאו לבחירתם של מנהיגים המצדדים בכוחות השוק במקום קודמיהם הסוציאליסטים. נשיא פרו, פדרו פבלו קוצ'ינסקי, ונשיא ארגנטינה, מאוריסיו מקרי, ידועים כמבקרים חריפים של ממשלת ונצואלה.

ונצואלה פתחה את הגבול לקולומביה, אזרחים חצו לרכוש מזון 13.8.2016. רויטרס
נציגי הרשויות בקולומביה מסייעים לאזרח נכה מוונצואלה לעבור את הגבול/רויטרס
ונצואלה פתחה את הגבול לקולומביה, אזרחים חצו לרכוש מזון 13.8.2016. רויטרס
אזרחים מוונצואלה בצידו הקולומביאני של הגבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully