וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בוונצואלה: מאות נשים פרצו את הגבול כדי להשיג מזון

כ-500 נשים שהתארגנו בווטסאפ הדפו את המחסומים בביקורת הגבולות לקולומביה כדי להכניס מוצרי יסוד לארצם, המצויה במשבר כלכלי. "אנחנו נואשות, אין לנו דבר, לא שמן לבישול, לא סוכר, לא אורז"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: תלמידים ומורים בוונצואלה זונחים את בתי הספר על רקע המצב הכלכלי, בחודש שעבר

כ-500 נשים ממדינת טאצ'ירה שבוונצואלה פרצו אתמול (שלישי) את הגבול לקולומביה על מנת לקנות מצרכי בסיס במדינה השכנה. מהלך קיצוני זה נעשה בעקבות מחסור חמור במזון בוונצואלה, המצויה במשבר כלכלי כבד. הן חצו את הגבול חזרה כעבור כמה שעות תוך שהן שרות את המנון המדינה.

רבים בוונצואלה העידו באחרונה כי הם מתקשים לספק מזון למשפחותיהם. אחת הנשים סיפרה לערוץ מקומי בקולומביה: "אנחנו נואשות, אין לנו דבר: לא שמן לבישול, לא סוכר, לא אורז". על פי דיווח ברשת BBC, הנשים סיפרו כי הן ארגנו את המפגש בגבול באמצעות ווטסאפ. מאות מהן, שלבשו כולן לבן, התאספו על הגשר שמחבר בין הערים אורנה שבוונצואלה וקוקוטה שבקולומביה, והשתמשו בגופן על מנת להדוף את כוחות משמר הגבול, הסגור זה כמעט שנה.

אזרחים ממדינות מחוז בוונצואלה שגבולן סגור זקוקים לאישור מיוחד על מנת לחצות את הגבול לקולומביה, אבל בשל החמרת המחסור, רבים עוברים את הגבול הפרוץ באופן בלתי חוקי. לדברי גורמים בקולומביה, גם בחודש שעבר עברו כ-400 אזרחי ונצואלה לקולומביה בגבול עם פוארטו סנטנדר, כ-60 קילומטרים צפונית לקוקוטה, כדי לקנות מצרכי בסיס. הגורמים הוסיפו כי שרת החוץ של קולומביה, מריה אנג'לה הולגווין, צפויה להגיע לקוקוטה ביום רביעי ולדון עם הרשויות המקומיות בתכנית פעולה אפשרית בעניין.

לקריאה נוספת:
משבר בוונצואלה: "הנשיא עושה לנו דיאטה – אין אוכל, אין כלום"
נשיא ונצואלה חושש מבידוד: "אל תיכנע ללחץ הברוטלי של ארה"ב"
בגלל מחסור בסוכר: קוקה קולה מקפיאה את ייצור מוצריה בוונצואלה

תיעוד מחציית הגבול לקולומביה:

לטענת נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, המחסור הוא באשמת "מלחמה כלכלית" שהוכרזה על ממשלתו.
במצעד צבאי לציון יום העצמאות שהתקיים אתמול אמר מדורו כי צבא ונצואלה נדרש להמשיך ולגדול על מנת להתנגד ל"מלחמה הלא-קונבנציונלית" שבפניה הוא עומד.

הכלכלה במדינה הדרום-אמריקנית נמצאת על ספה של התמוטטות, המאופיינת במחסורי מזון ותחזיות אינפלציה של 700%. לפני כחודש וחצי החליטה חברת קוקה קולה לעצור את ייצור המוצרים שלה במדינה בגלל מחסור בסוכר שמורגש בה. חודש לפני כן עצרה אמפרסאס פולאר, חברת המזון והשתייה הגדולה בוונצואלה, את ייצור הבירות שלה בשל חוסרים בשעורה מיובאת. הממשלה אף מתקשה לשלם על הדפסת שטרות כסף חדשים. מדורו הסוציאליסט נתקל באופוזיציה לוחמנית, הקוראת מאז דצמבר האחרון לקיום בחירות חוזרות במדינה. זאת, לאחר שבבחירות לפרלמנט במדינה שהתקיימו באותו חודש זכה הימין בשני שלישים מסך כל המושבים.

לפני כחודשיים הכריז הנשיא על מצב חירום במדינה, שבמסגרתו העניק לעצמו סמכויות נרחבות למשך 60 יום. הכרזתו של הנשיא הגיעה לאחר שבוע של הפגנות סוערות בבירה קראקס בדרישה לקיום בחירות חוזרות, שהידרדרו לאלימות - הן מצד המפגינים שיידו אבנים, והן מצד השוטרים שהשתמשו בגז מדמיע לפיזורם. ואולם גם לאחר הכרזתו, נמשכו ההפגנות נגדו, בעוד הסקרים מצביעים על כך שרוב האזרחים מעוניינים שמדורו יפרוש מתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully