וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה חושש מבידוד: "אל תיכנע ללחץ הברוטלי של ארה"ב"

5.6.2016 / 8:48

מדורו, שארצו נתונה במשבר כלכלי חריף, הפציר במנהיגי אמריקה הלטינית לא לפעול נגד ארצו ברקע הקריאה לכינוס חירום. נשיא קובה קסטרו הבטיח להמשיך ולתמוך בו: "מתקפה אימפריאליסטית"

צילום: רויטרס

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו קרא הלילה (ראשון) למדינות דרום אמריקה שלא להיכנע ל"ללחץ הברוטלי" מצד ארצות הברית לבודד את ממשלתו, שנלחמת באופוזיציה הולכת וגוברת מבית ומחוץ.

ראש ארגון מדינות אמריקה (OAS), שנתפס בידי קראקס ככלי שרת בידי וושינגטון, קרא בשבוע שעבר לקיים מפגש חירום שבו ידונו הצעדים האפשריים נגד ונצואלה בשל הפגיעה בשלטון החוק. ביום חמישי אמר גורם בכיר בברזיל כי ארצו עשויה לעזור ולחסום את ונצואלה מלקבל את הנשיאות הזמנית של ארגון הסחר מרקוסור במטרה למנוע ממדורו לבסס את כוחו.

"אני קורא לממשלות היבשת להפגין סולידריות, שיתוף פעולה והבנה ולא להיכנע ללחץ הברוטלי לבודד את ונצואלה", הפציר הנשיא במנהיגי מדינות הקריביים שהתכנסו לוועידה בהוואנה. ואולם, בסיומה לא פורסמה הצהרת תמיכה בלתי מסוגית בו, אלא רק בתיווך השיחות בין ממשלתו של מדורו לאופוזיציה.

לקריאה נוספת בנושא
בגלל מחסור בסוכר: קוקה קולה מקפיאה את ייצור מוצריה בוונצואלה
נשיא ונצואלה הכריז על מצב חירום אחרי שבוע של הפגנות נגדו

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו בפסגת המדינות הקריביות בקובה, 4 ביוני 2016. רויטרס
מחפש תמיכה בשלטונו. מדורו בפסגה, הלילה/רויטרס

עם הידרדרות המצב הכלכלי במדינה, שסובלת ממחסור במזון ובתרופות, מאינפלציה גואה וממעשי ביזה, ההפגנות נגד שלטונו והקריאות לקיום משאל עם להדחתו הולכות וגוברות. מדורו גינה זאת וטען כי מדובר בניסיון הפיכה שנתמך בידי ארצות הברית. הוא הבטיח לסכל זאת כפי "שנלחם נגד הפיכות וכל ניסיונות ההתערבות ב-17 השנים האחרונות".

נשיא קובה ראול קסטרו העניק לקסטרו את "תמיכתו האיתנה והבלתי-מסויגת" במהלך הפסגה וגינה את "מתקפת הנגד האימפריאליסטית" נגד הממשלות הפרוגרסיביות ברחבי דרום אמריקה. מאז שנת 2000, דור חדש של מנהיגי שמאל עלה לשלטון באזור וניצל את העלייה בייצוא הסחורות כדי ליישם מדיניות סוציאליסטית. ונצואלה השתמשה במצבורי הנפט שלה כדי לצבור השפעה ברחבי העולם ורוב 25 המדינות החברות באיחוד המדינות הקריביות מקבלות דלק מסובסד. ואולם, מחירי הנפט וסחורות אחרות צנחו בשנים האחרונות ועמם התמיכה במנהיגים הללו.

בארגנטינה איבדה בחודש נובמבר האחרון המפלגה הפרוניסטית את השלטון אחרי 12 שנים ומפלגת הפועלים בברזיל הודחה ממנו בדרמטיות עם השעייתה של הנשיאה דילמה רוסף בחודש שעבר. קסטרו אמר כי רוסף מתמודדת עם "הפיכה פרלמנטרית שמקודמת על ידי האוליגרכיה ועל ידי הימין הנאו-ליברלי". הוא הדגיש גם כי קובה לעולם לא תשוב לארגון מדינות אמריקה, שלדבריו הוא "כלי לשליטה אימפריאליסטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully