וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת ושיא גינס: קובה חוגגת 90 שנה לפידל קסטרו

יצרנית סיגרים קובנית ייצרה לכבוד יום הולדתו של המנהיג לשעבר את הסיגר הארוך בעולם, שאורכו 90 מטרים. ברחבי הוואנה נתלו שלטים ודגלים לקראת החגיגות, ואלפים צפויים לצאת לרחובות

צילום: רויטרס

יצרנית סיגרים בקובה שברה אתמול (שישי) שיא כשייצרה את הסיגר הארוך בעולם, באורך של מגרש כדורגל. הסיגר נוצר לכבוד יום הולדתו ה-90 של מנהיג קובה לשעבר, פידל קסטרו, המצוין היום. "הסיגר באורך 90 מטרים לציון 90 שנה למנהיג שלנו", אמר אחד מיוצרי הסיגר, ג'וזה קסטלאר, לסוכנות הידיעות הצרפתית.

הסיגר הפך לאחד הסמלים המזוהים עם קסטרו, שבצעירותו הצטלם עם סיגר בפיו כשהוא לובש מדים צבאיים. "הוא לא עישן במשך שנים, אבל המתנה שאנחנו מציעים לו היא העבודה הקשה שהשקענו כדי לציין את יום הולדתו", אמר קסטלאר. הוא ועשרה מעובדיו עבדו 12 שעות ביום במשך עשרה ימים ליצור את הסיגר שאיתו הוא מקווה לשבור את שיא גינס העולמי בפעם השישית.

עוד ידיעות מהעולם:
חדשות רעות לטראמפ: קלינטון מובילה ב-4 מדינות מתנדנדות
איטליה: אזרח תוניסיה חשוד שתכנן פיגוע טרור במגדל פיזה
קאן אסרה על "בורקיני" למוסלמיות: חשש "להפרת הסדר"

חברת סיגרים בקובה יצרה את הסיגר הארוך בעולם לכבוד יום הולדתו ה-90 של הנשיא לשעבר פידל קסטרו, אוגוסט 2016. AP
"באורך 90 מטרים לציון 90 שנה למנהיג שלנו". הסיגר הארוך בעולם/AP

קסטלאר, בן 72, למד איך לגלגל סיגרים כשהיה בן חמש ולדבריו, למרות ניסיונו הרב, המשימה הייתה מאתגרת במיוחד. "הטבק הטוב בעולם הוא קובני, אז אני חושב שקובה צריכה להמשיך להחזיק בשיא של הסיגר הארוך ביותר", אמר.

אורכו של הסיגר נמדד ואושר על ידי גורם רשמי משגרירות בריטניה. נציג השגרירות אמר כי המידע יישלח במכתב בצירוף בקשה לאשר אותו כשיא גינס עולמי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חברת סיגרים בקובה יצרה את הסיגר הארוך בעולם לכבוד יום הולדתו ה-90 של הנשיא לשעבר פידל קסטרו, אוגוסט 2016. AP
"קובה צריכה להמשיך להחזיק בשיא של הסיגר הארוך ביותר"/AP

יום הולדתו של המנהיג לשעבר יצוין גם בבירה הוואנה, שם אלפים צפויים לצאת לרחובות במהלך סוף השבוע למופעים שייערכו לרגל המאורע. ברחבי העיר נתלו דגלים ושלטים לכבוד קסטרו, בהם תמונותיו וחלק מציטוטיו המוכרים ביותר. על חלק משלטי החוצות והדגלים נכתב: "תודה, פידל".

"פידל הוא דוגמה לעולם כולו", אמר יואלמיס מנגאנה, בעל חנות בהוואנה, לאחר שביקר בתערוכת צילומים של קסטרו. "הוא אישיות גדולה בגלל כל מה שהוא עשה עבור המדינה שלנו".

תמונה בגלריה בהוואנה לרגל יום הולדתו ה-90 של פידל קסטרו, אוגוסט 2016. רויטרס
"תודה, פידל"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully