וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות לטראמפ: קלינטון מובילה בארבע מדינות מתנדנדות

13.8.2016 / 0:40

סקר חדש שבחן את התמיכה במועמדים במדינות שאינן תומכות במפלגה מסוימת באופן מסורתי, בהן פלורידה המרכזית, מצביע על כך ששרת החוץ לשעבר מובילה בכולן. עם זאת, פרשת המיילים שבה מעורבת המועמדת הדמוקרטית ממשיכה להעיב על הקמפיין שלה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: קלינטון מציגה את תכניתה הכלכלית וניגחה את טראמפ: "רוצה לעזור לעשירים")

מעמדו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, נפגע בשבועיים האחרונים באופן משמעותי. מאז שתקף את חיזר חאן, אביו של החייל המוסלמי שנהרג בעיראק, הוא חטא שוב ושוב באמירות שנויות במחלוקת, ששיאן בדברים שאמר בשלישי האחרון, אז טען כי רק התומכים בנשיאת נשק יכולים לעצור את יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון. כעת, סקר חדש מנבא שחורות למיליארדר מניו יורק, שכן לפיו הוא יפסיד בארבע מדינות מתנדנדות, שבהן אין העדפה מסורתית מובהקת לאחת משתי המפלגות המרכזיות.

לפי הסקר המשותף של רשת NBC והוול סטריט ג'ורנל, בקרוליינה הצפונית רושמת קלינטון יתרון של 9%. 45% אמרו כי יצביעו לה בבחירות הקרובות, לעומת רק 36% שהביעו תמיכה בטראמפ. ב-12 מערכות הבחירות הקודמות, מאז 1968, זכו הדמוקרטים במדינה רק פעמיים, וב-2012 המועמד הרפובליקני מיט רומני גבר במדינה על הנשיא המכהן ברק אובמה. המועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון זכה במדינה ל-9% תמיכה והמועמדת מטעם המפלגה הירוקה ג'יל סטיין – ל-2%.

עוד כתבות בנושא:
קלינטון הציגה את תכניתה הכלכלית: "טראמפ רק רוצה לעזור לעשירים"
טראמפ: "אובמה ייסד את דאעש, קלינטון מייסדת שותפה"
ג'ובים במחלקת המדינה: מיילים חדשים מעלים חשד לשחיתות מצד קלינטון

דונלד טראמפ בנאום בדטרויט, מישיגן, 8 בואוגוסט 2016. רויטרס
אמירותיו השנויות במחלוקת פגעו במעמדו. טראמפ/רויטרס

אחת המדינות המשמעותיות במרוץ לנשיאות היא פלורידה, שכן היא המדינה שמעניקה את מספר האלקטורים השלישי בגודלו – 29. מהסקר שנערך במדינה עולה כי קלינטון מובילה על טראמפ, אם כי בפער קטן יותר מזה שנרשם ביתר המדינות שנבחנו. קלינטון זכתה בסקר ל-41% תמיכה בקרב מצביעים רשומים, בעוד טראמפ זכה ל-36%. ג'ונסון וסטיין זכו ב-9% ו-4% בהתאמה. בשתי מערכות הבחירות האחרונות הצביעה המדינה לנשיא המכהן ברק אובמה, ובשתי מערכות הבחירות הקודמות, לנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן – דבר המצביע על כך שלתושבי המדינה אין נטייה ברורה לתמוך במתמודד כזה או אחר. כמו כן, מאז 1996, המועמד שניצח במדינה הוא האדם שישב בסופו של דבר בחדר הסגלגל.

במדינת וירג'יניה מובילה קלינטון ב-12%. מאז 1952 ניצח המועמד הדמוקרטי במדינה שלוש פעמים בלבד, והפעמיים האחרונות נרשמו בשתי המערכות הקודמות, אז התמודד אובמה לתפקיד. 43% מהנשאלים בסקר השיבו שיצביעו למועמדת הדמוקרטית, ו-31% נקבו בשמו של טראמפ. ג'ונסון זוכה ל-12% תמיכה ואילו ג'יל סטיין ל-5%.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בנאום כלכלי במפעל במישיגן. 11 באוגוסט 2016. AP
מובילה בארבע מדינות מתנדנדות. קלינטון/AP

בחודש שעבר בחרה קלינטון בסנטור טים קיין ממדינת וירג'יניה להיות למועמד לשמש כסגנה במישה שתיבחר. על פי ההערכות, אחד השיקולים לבחירה בקיין הייתה העובדה שהוא מגיע מווירג'יניה, שבה שימש כראש עיריית ריצ'מונד וכמושל, כדי לשפר את סיכוייה במדינה – דבר שככל הנראה הוכיח את עצמו.

המדינה הרביעית והאחרונה שנסקרה היא קולורדו, שתושביה הצביעו אמנם לאובמה בשתי מערכות הבחירות האחרונות, אך לפני כן לא הצביעו למועמד הדמוקרטי מאז 1992 – אז התמודד לתפקיד ביל קלינטון. על פי הסקר, מובילה קלינטון על טראמפ ב-12% - 41% מול 29%. ג'ונסון זכה בסקר ל-15% וסטיין ל-6%. יש לציין כי שתי מדינות מתנדנדות מרכזיות במרוץ - אוהיו ופנסילבניה - לא נבדקו בסקר.

סגנה של קלינטון טים קיין נואם בוועידת המפלגה הדמוקרטית, 28 ביולי 2016. רויטרס
מצליח להעלות את מעמדה של קלינטון בווירג'יניה. קיין/רויטרס

בתוך כך, המועמדת הדמוקרטית פרסמה הערב את נתוני החזרי המס שלה ב-15 השנים האחרונות, ושותפה למרוץ קיין פרסם את החזרי המס שלו לעשר השנים האחרונות. זאת, בניגוד למועמד הרפובליקני, שמסרב שוב ושוב לפרסם את נתוני המס שלו, שאותם מפרסמים המועמדים לנשיאות באופן מסורתי.

הצעד של קלינטון נועד להפעיל לחץ על טראמפ לפרסם גם את החזרי המס שלו, ובהודעת המטה של קלינטון נכתב: "קלינטון וקיין ממשיכים לקבוע סטנדרטים של שקיפות כספית". מהנתונים שעליהם הצהירה קלינטון עולה כי בשנה החולפת היא שילמה מס אפקטיבי של 43.2%, שמורכב ממס פדרלי אפקטיבי של 34.2% ומס מקומי אפקטיבי של 9%.

ה-FBI שקלו לפתוח בחקירה פלילית נגד קרן קלינטון

פרשה אחרת שממשיכה להעסיק את המערכת הפוליטית בארצות הברית היא פרשת המיילים של שרת החוץ לשעבר, והפעם נמצאות במרכז טענות לשחיתות ומעורבות חריגה של "קרן קלינטון", שנוסדה על ידי הנשיא לשעבר ביל קלינטון, במחלקת המדינה. אמש פורסם ב-CNN כי שריל מילס, שהייתה יועצת בכירה לקלינטון בעת ששימשה מזכירת המדינה, נסעה לניו יורק כדי לראיין מועמדים לתפקיד יו"ר הקרן, ופגשה שני בכירים בחברות הענק וולמארט ופייזר.

החשיפה עוררה שוב את השאלות על מעורבות מחלקת המדינה בענייני קרן קלינטון ולהיפך. דובר הקמפיין של קלינטון, בריאן פאלון, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עצם המחשבה שמדובר בניגוד עניינים היא אבסורדית". יתרה מזו, דווח כי פקידים בבולשת הפדרלית (FBI) ופקידים בכירים במשרד המשפטים האמריקני נפגשו לפני כמה חודשים כדי לדון באפשרות של פתיחה בחקירה פלילית נגד קרן קלינטון בחשד לשחיתות, אולם בסופו של דבר הוחלט שלא לפתוח בחקירה.

בדיווח ב-CNN נאמר כי במוקד הבדיקה היה בנק שדיווח על פעילות חשודה מאזרח זר שתרם לקרן. דובר המטה של טראמפ, ג'ייסון מילר, מסר בתגובה לפרסום: "הפרסום שלפיו משרד המשפטים תחת אובמה מנע פתיחת חקירת שחיתות בקרן קלינטון מראה על דפוס מטריד של פוליטיזציה של כל מוסד ממשלתי לטובת הצרכים הפוליטיים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully