וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "אובמה ייסד את דאעש, קלינטון מייסדת שותפה"

יום לאחר שעורר סערה בקריאתו המרומזת להתנקשות ביריבתו הדמוקרטית, אמר המועמד הרפובליקני כי "בדאעש מכבדים את אובמה". טראמפ הדגיש את שמו האמצעי של הנשיא, חוסיין, וציין כי אביו של היורה מאורלנדו תומך בקלינטון

צילום: אי-פי, עריכה: אוהד פיטר

יום לאחר שנראה שהגיע לשיא חדש באמירות שנויות במחלוקת, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ עשה זאת שוב. בעצרת בחירות בפלורידה, טראמפ האשים הלילה (חמישי) את הנשיא ברק אובמה בכך שהוא אחראי להקמת ארגון "המדינה האלסאמית" (דאעש), והוסיף כי הלוחמים האסלאמיסטים "מכבדים אותו".

"הוא המייסד של דאעש", אמר טראמפ, וחזר על כך לפחות שלוש פעמים ברצף. מיד לאחר מכן, הוסיף: "הייתי אומר שהמייסדת השותפה היא הילרי קלינטון הנוכלת". לדבריו, "במובנים רבים, אתם יודעים, הם מכבדים את הנשיא אובמה". בהמשך הדגיש טראמפ את שמו המלא של הנשיא, כולל שמו האמצעי חוסיין.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון על דברי טראמפ בנושא נשיאת נשק: "הוא חצה קו אדום"
"בדיחה גרועה": סערה סביב הרמיזה של טראמפ להתנקשות בקלינטון
המועמד שאינו יודע לשתוק: טראמפ קורס בסקרים - אך לא עוצר בלשונו

דונלד טראמפ באירוע בחירות בסנרייז, פלורידה, 10 באוגוסט 2016. רויטרס
אובמה "פשוט לא מבין". טראמפ, הלילה/רויטרס

טראמפ האשים בעבר פעמים רבות את ממשל אובמה ביצירת התנאים שאפשרו את עליית דאעש, בעקבות השינויים בפעילותה הצבאית של ארצות הברית במזרח התיכון במהלך כהונתו של אובמה. עם זאת, מעולם לא השתמש טראמפ בניסוח כה מפורש ובוטה. בריאיון לרשת CNBC, נשאל היום טראמפ אם הוא עומד מאחורי דבריו, והשיב: "בהחלט, אובמה הוא המייסד של דאעש".

בעבר טען טראמפ כי אובמה "פשוט לא מבין את זה", בהתייחסות להתמודדות עם הטבח במועדון הגייז "פולס" באורלנדו, פלורידה, שבו נהרגו 49 בני אדם, על ידי היורה עומר מטין, שעל פי ההערכות נשבע אמונים לדאעש.

"זה לא היה נוראי כשאביו של החיה שהרגה את האנשים הנפלאים האלה באורלנדו, ישב עם חיוך גדול על פניו בדיוק מאחורי הילרי קלינטון?", הוסיף טראמפ, בהתייחסות לנוכחות של סדיק מיר מטין, אביו של היורה, באירוע בחירות של קלינטון בתחילת השבוע. קלינטון הבהירה כי היא לא ידעה מראש שמטין, שגינה את מעשי בנו ומשתף פעולה עם רשויות החוק, תומך בה או אמור להגיע לאירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אביו של היורה מאורלנדו בעצרת בחירות של הילרי קלינטון, פלורידה, 8 באוגוסט 2016. רויטרס
"אביו של החיה ישב עם חיוך גדול מאחורי קלינטון". מטין בצערת של קלינטון/רויטרס

יריבתו הדמוקרטית של טראמפ אמרה אמש כי הוא "חצה קו אדום" בדבריו, בנוגע לרמיזה להתנקשות בקלינטון. "למילים יש משמעות, חבריי, ואם אתה מתמודד לנשיאות או נשיא ארצות הברית, למילים יכולות להיות השלכות אדירות", אמרה קלינטון בעצרת בחירות בדה מוין, איווה. "כל אחת מהתקריות האלו מוכיחות לנו שלדונלד טראמפ פשוט אין את המזג להיות נשיא והמפקד העליון של ארצות הברית".

לדבריה, הוא מסית לאלימות. "אתמול ראינו את האחרונה בשורת הערות של טראמפ שחצו את הקו האדום". המיליארדר אמר בעצרת בחירות בקרוליינה הצפונית כי קלינטון תבטל את התיקון השני לחוקה - המאפשר לשאת כלי נשק - אם תיבחר לנשיאה ותמנה שופטים לבית המשפט העליון. "לא יהיה איך לעצור אותה, חברים", אמר, אך הוסיף: "אולי בזכות התיקון השני לחוקה יש מה לעשות".

המועמד הרפובליקני ניסה להדוף את הביקורת נגדו וטען כי התקשורת פירשה לא נכון את דבריו. טראמפ אמר שהוא בסך הכל ניסה לאחד את תומכי הזכות לשאת נשק והפציר בהם לצאת ולהצביע. "זאת תנועה פוליטית חזקה. לא יכול להיות פירוש אחר לכך, עשו לי טובה", הוא אמר אמש בריאיון לרשת פוקס.

(עדכון ראשון: 8:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully