וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון הציגה את תכניתה הכלכלית: "טראמפ רק רוצה לעזור לעשירים"

בנאום שנשאה במפעל ליד דטרויט תקפה המועמדת הדמוקרטית את היוזמות שהציג יריבה הרפובליקני. היא כינתה את הקיצוצים שהציע במסים כ"פרצה" והאשימה אותו בניסיון לסייע לאנשים אמידים כמוהו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הילרי קלינטון תקפה הערב (חמישי) את התכנית הכלכלית של דונלד טראמפ ואמרה כי מדובר בלא יותר מאשר הנחת מס ענקית עבורו. היא כינתה את הקיצוצים שהציע בתחילת השבוע כ"פרצת טראמפ". במהלך נאומה במפעל מצפון לדטרויט, אחת הערים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמשבר הכלכלי, האשימה המועמדת הדמוקרטית את יריבה בכך שהוא מתכנן לסייע לאנשים עשירים כמוהו.

"הוא ייתן טריליונים בהטבות מס לתאגידים הגדולים, למיליונרים ולמנהלי הכספים בוול סטריט", אמרה קלינטון. "זה יאפשר לו לשלם פחות מחצי מגובה מס ההכנסה הנוכחי של רבות מהחברות שלו. הוא ישלם מס נמוך יותר מאשר מיליוני משפחות ממעמד הביניים".

עוד על הבחירות בארה"ב
טראמפ: "אובמה ייסד את דאעש, קלינטון מייסדת שותפה"
ג'ובים במחלקת המדינה: מיילים חדשים מעלים חשד לשחיתות מצד קלינטון
קלינטון על דברי טראמפ בנושא נשיאת נשק: "הוא חצה קו אדום"

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בנאום כלכלי במפעל במישיגן. 11 באוגוסט 2016. AP
קלינטון במפעל בדטרויט, הערב/AP

היא נשאה את נאומה לאחר הסערה האחרונה שיצר טראמפ, שטען כי היא והנשיא ברק אובמה ייסדו יחד את דאעש. יועצה הבכיר ג'ייק סליבאן אמר כי הוא "מדבר כמו ולדימיר פוטין ואויביה של ארצות הברית". לדבריו, "זאת דוגמה נוספת לטראש-טוק של טראמפ נגד ארצות הברית. מה שמדהים לגבי הערותיו של טארמפ הן שפעם נוספת הוא מעלה את הנקודות שבהן פוטין והאויבים שלנו משתמשים כדי לתקוף את ההנהגה האמריקנית ואת האינטרסים האמריקניים. זאת בזמן שהוא נכשל בהצעת תכנית רצינית למלחמה בטרור או לשיפור הביטחון".

בעצרת בחירות שקיים הלילה בפלורידה אמר טראמפ כי אובמה אחראי להקמת דאעש וכי לוחמי הארגון "מכבדים אותו". הוא חזר על שלוש פעמים ברצף על הטענה שהנשיא הוא "המייסד של דאעש". לדבריו, "הייתי אומר שהמייסדת השותפה היא הילרי קלינטון הנוכלת. במובנים רבים, אתם יודעים, הם מכבדים את הנשיא אובמה". בהמשך הדגיש טראמפ את שמו המלא של הנשיא, כולל שמו האמצעי חוסיין.

טראמפ האשים בעבר פעמים רבות את אובמה ביצירת התנאים שאפשרו את עליית דאעש, בעקבות השינויים בפעילותה הצבאית של ארצות הברית במזרח התיכון במהלך כהונתו. עם זאת, מעולם לא השתמש טראמפ בניסוח כה מפורש ובוטה. בריאיון לרשת CNBC, נשאל היום טראמפ אם הוא עומד מאחורי דבריו, והשיב: "בהחלט, אובמה הוא המייסד של דאעש".

(עדכון ראשון: 19:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully