וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ובים במחלקת המדינה: מיילים חדשים מעלים חשד לשחיתות מצד קלינטון

11.8.2016 / 12:50

מאות מיילים ששוחררו על ידי מחלקת המדינה מצביעים לכאורה על קידום ענייני "קרן קלינטון" במהלך כהונתה של המועמדת הדמוקרטית כשרת החוץ. במקביל, מעריך ה-FBI כי האקרים פרצו למיילים של עשרות בכירים דמוקרטים נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: טראמפ קרא לרוסיה לפרוץ למחשביה של קלינטון)

מיילים פנימיים שנחשפו אתמול (רביעי) מעלים טענות לשחיתות מצדה של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון. אוסף חדש של מיילים שפורסם אתמול מצביע על מעורבות חריגה של "קרן קלינטון", שנוסדה על ידי הנשיא לשעבר ביל קלינטון, במחלקת המדינה, בעת שהמועמדת לנשיאות כיהנה כשרת החוץ. 296 המיילים, ששוחררו אתמול על ידי מחלקת המדינה בעקבות בקשת חופש מידע של קבוצה שמרנית בשם "Judicial Watch", מצביעים על חשדות אפשריים לשחיתות.

ברשת NBC דווח כי באחד המיילים, משנת 2009, פנה בכיר ב"קרן קלינטון" לעוזרותיה של קלינטון במחלקת המדינה, הומה אבאדין ושריל מילס, בבקשה שיתאמו פגישה בין תורם גדול של הקרן, המיליארדר הלבנוני-ניגרי ז'ילבר שגורי, לגורם במחלקת המדינה, לגבי נושאים שרצה לקדם בלבנון. "זה מאוד חשוב", נכתב במייל.

עוד בוואלה! NEWS:
קלינטון על דברי טראמפ בנושא נשיאת נשק: "הוא חצה קו אדום"
ארה"ב: הוריהם של הרוגים במתקפה בבנגאזי תבעו את קלינטון
דיווח: מחשבי מטה הקמפיין של הילרי קלינטון נפרצו

הילרי קלינטון לובשת חליפה לבנה בעת נאום קבלת המועמדות לנשיאות בוועידה הדמוקרטית, פילדלפיה, פנסילבניה, 29 יולי 2016. רויטרס
"חשוב לדאוג לו". קלינטון בוועידת המפלגה הדמוקרטית/רויטרס

אבאדין השיבה כי תדבר עם ג'פרי פלטמן, ששימש באותה העת שגריר ארצות הברית בלבנון. במייל אחר, שפורסם בניו יורק טיימס, פונה נציג מהקרן לשתי העוזרות של קלינטון ומבקש שיעזרו למצוא עבודה לעמית שלו. "זה חשוב לדאוג לו", נכתב במייל, שפרטים מזהים רבים ממנו נמחקו. בתשובה, ענתה אבאדין: "נשים אותו ברדאר שלנו. איש קשר ידבר איתו לגבי אפשרויות".

ביל קלינטון טען בעבר, בריאיון מחודש מאי 2015, כי "לא עשינו משהו לא ראוי ביודעין במובן של לקחת כסף בתמורה להשפעה על מדיניות ממשלתית". עם זאת, התכתובות האחרונות שפורסמו העלו שאלות בנוגע לגישה למחלקת המדינה שהייתה לתורמים לקרן קלינטון. בסביבתה של קלינטון הגיבו לפרסום ב-NBC והדגישו כי התורם לא נפגש עם השגריר בסופו של דבר.

נעילת הוועידה הדמוקרטית בשארלוט, קרולינה הצפונית. 6 בספטמבר 2012. GettyImages
הפריצה האחרונה העיבה על הוועידה הדמוקרטית. קהל הוועידה/GettyImages

בתוך כך, נראה כי מתקפת הסייבר על מחשבי המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, המיוחסת לגורמי מודיעין רוסיים, ככל הנראה הייתה רחבה מכפי שחשבו ואף הצליחה להגיע לחשבונותיהם הפרטיים של כמאה בכירים וקבוצות במפלגה. גורמים המעורים בחקירת המתקפה מסרו הלילה ל"ניו יורק טיימס" כי הבולשת הפדרלית, FBI, בוחנת כיווני חקירה נוספים והודיעה לרשימה ארוכה של גורמים רשמיים במפלגה כי ייתכן שחשבונותיהם הפרטיים נפרצו.

מטרתה המרכזית של המתקפה הייתה ככל הנראה חשבונות המייל הפרטיים של מנהלי הקמפיין של המועמדת לנשיאות מטעם המפלגה. כמו כן, ניסו הפורצים ככל הנראה להגיע גם לחשבונותיהם הפרטיים של כמה ארגונים המשויכים למפלגה.

עוד עולה מהדיווח כי גורמים רשמיים בחקירה הכירו בכך שהאקרים רוסים הצליחו להשיג גישה למחשבי ועדת הקמפיין של הקונגרס הדמוקרטי, זרוע גיוס כספים של חברי בית הנבחרים מטעם המפלגה. כמו כן, גם חשבונותיה של הוועידה הלאומית הדמוקרטית נפרצו, ובהם נתונים וניתוחים של דפוסי ההצבעה שבהם עשה שימוש הקמפיין של קלינטון.

בלי קלינטון משתתף בקמפיין של אשתו הילרי קלינטון בסן דייגו, קליפורניה ב-4 במאי 2016. רויטרס, רויטרס
"לא לקחנו כסף בתמורה להשפעה על מדיניות". קלינטון/רויטרס, רויטרס

ואולם, נראה כי המתקפה הייתה רחבה בהרבה וההאקרים אף הצליחו להגיע לארגונים כמו איגוד המושלים הדמוקרטיים. גורמים במפלגה מסרו כי הם מתכוננים לאפשרות של מתקפה נוספת שתנסה להזיק או להפיץ חומר אישי של אנשי המפלגה על מנת לגרום להם מבוכה.

המתקפה האחרונה, שהתרחשה ערב הוועידה המפלגתית שנערכה בפילדלפיה בחודש שעבר, הסבה נזק רב והביאה להתפטרותה של יו"ר הוועידה דבי ווסרמן. במסגרת פריצת חשבונות הוועידה הדליפה וויקיליקס התכתבויות דואר אלקטרוני פרטיות המציגות תכניות שרקמו תומכיה של קלינטון בזמן שהתמודדה על ראשות המפלגה מול הסנאטור מוורמונט, ברני סנדרס.

שירותי המודיעין האמריקניים כבר הצהירו כי האחראים למתקפה הם "בסבירות גבוהה" סוכנויות מודיעין רוסיות המנסות להשפיע על המרוץ לנשיאות ארצות הברית. לטענת חלק מהדמוקרטים, הרוסים מנסים להטות את הכף במרוץ לבית הלבן לטובתה של המפלגה הרפובליקנית ומועמדה, איש העסקים דונלד טראמפ. טראמפ עצמו הדהים את ציבורי שתי המפלגות בכך שאמר בחודש שעבר כי הוא מקווה ששירותי המודיעין הרוסיים יצליחו לפרוץ למייל של קלינטון ואף עודד את פרסום התכנים שעליהם יצליחו להניח את ידיהם. עם זאת, הוא הבהיר לאחר מכן כי אמר את הדברנים בציניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully