וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: הוריהם של הרוגים במתקפה בבנגאזי תבעו את קלינטון

9.8.2016 / 21:01

ההורים הגישו תביעה נגד שרת החוץ לשעבר והמועמדת לנשיאות בגין גרימת מוות והוצאת דיבה. במטה קלינטון הגיבו: "לא ניתן לדמיין את כאב המשפחות, אולם החקירות לא הצביעו על התנהלות פגומה"

צילום: רויטרס

הוריהם של שני אזרחים אמריקנים שנהרגו במתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגאזי שבלוב בשנת 2012 הגישו אתמול (שני) תביעה נגד שרת החוץ לשעבר והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הילרי קלינטון, בגין גרימת מוות והוצאת דיבה. כתב התביעה קושר בין השימוש שעשתה קלינטון בשרת מיילים פרטי בעת כהונתה כשרת החוץ, למותם של ארבעה אמריקנים במתקפה ב-11 בספטמבר 2012, בהם השגריר כריס סטיבנס.

את התביעה הגישו הוריהם של עובד מחלקת המדינה שון סמית ואיש האבטחה טיירון וודס. "כתוצאה ישירה מההתנהלות חסרת האחריות של הנאשמת קלינטון במידע מסווג ורגיש, מחבלים אסלאמיסטים הצליחו להשיג מידע בנוגע למיקומו של השגריר סטיבנס ושל גורמי ממשל נוספים בבנגאזי, ובעקבות כך לתכנן ולהוציא לפועל את המתקפה הידועה לשמצה", נטען בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורך הדין לארי קליימן, מתנגד ידוע לביל ולהילרי קלינטון.

עוד בוואלה! NEWS:
שרדה את המבחן: קלינטון עברה שימוע של 11 שעות - ויצאה מנצחת
פרשת המיילים של הילרי: נחשפו תכתובות בנוגע למתקפה בבנגזי
חקירת הפיגוע בבנגזי: ממשל אובמה לא הסתיר ראיות

הילרי קלינטון מעידה בפני הקונגרס האמריקני בעניין הפיגוע בלוב 23 אוקטובר 2015. רויטרס
"חסרת אחריות". קלינטון בעדות בפני ועדת החקירה של בית הנבחרים, אוקטובר/רויטרס

ניק מריל, דובר מטעם קמפיין הבחירות של קלינטון, מסר בתגובה כי המתקפה בבנגאזי נחקרה לעומק. "אף אחד לא יכול לדמיין את הכאב של משפחותיהם של האמריקנים האמיצים שאיבדנו בבנגאזי, אולם היו כבר תשע חקירות שונות בנוגע למתקפה, ואף אחת מהן לא העלתה מסקנות התנהלות פגומה מצדה של הילרי קלינטון", מסר.

ועדת חקירה מיוחדת של בית הנבחרים האשימה את ממשל אובמה באבטחה לקויה בבנגאזי, אולם לא הצביעה על אישומים ישירים נגד קלינטון. אותה ועדה חשפה את השימוש בשרת המיילים הפרטי, מה שהוביל לחקירה נפרדת שניהלה הבולשת הפדרלית, FBI. מנהל הסוכנות, ג'יימס קומי, אמר בחודש שעבר כי אין כל סיבה לפתוח בהליך פלילי נגד קלינטון, אולם הוסיף כי המועמדת הדמוקרטית ואנשיה היו "חסרי אחריות" בהתנהלות סביב המידע המסווג.

מרק זייד, עורך דין המתמחה בסוגיות של ביטחון לאומי, טען כי התיק ייפסל בבית המשפט במהרה. "אין לו סיכוי להצליח", טען, "התיק מבוסס על טענות משפטיות ועובדתיות שגויות". למרות שפסיקה בנושא לא צפויה לפני הבחירות לנשיאות בחודש נובמבר, לא צפויה להיות לכך השפעה של ממש על המרוץ לבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully