וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאן אסרה על "בורקיני" למוסלמיות: חשש "להפרת הסדר הציבורי"

ראש העיר דיוויד ליסנארד חתם על צו ולפיו לחופי הים תותר כניסה רק "למי שברשותו בגד ים המכבד את מנהג המקום ואורח החיים החילוני". בכיר בעירייה נימק את החוק השנוי במחלוקת: "זהו איסור על בגדים עם סממנים בתמיכה בטרור"

אישה מוסלמית עם בורקיני בחוף בסידני, אוסטרליה, 2007. GettyImages
חוק שנוי במחלוקת. אישה מוסלמית עם בורקיני בחוף הים/GettyImages

ראש עיריית קאן, דיוויד ליסנארד, אסר על לבישת "בורקיני" - בגד ים מלא עם כיסוי ראש לנשים מוסלמיות - בחופי הים של עיר הנופש בריביירה הצרפתית. זאת בטענה כי הדבר עלול להפריע בסדר הציבורי.

ליסנארד אישר בסוף יולי את החוק. במסגרתו, לא תותר כניסה לחופים "למי שאין ברשותו בגד ים המכבד את המנהג ואת אורח החיים החילוני". החוק מציין כי "בגדי ים המציגים סממנים דתיים באופן ראוותני, בימים כאלה בהם צרפת מהווה מטרה למתקפות טרור, עלול לגרום להפרעה לסדר הציבורי - ויש צורך למנוע זאת".

עוד בוואלה! NEWS:
סערת הסלמונלה: "מבצע אחד - וכולם יחזרו לקנות טחינה וקורנפלקס"
הניצחון המיתולוגי של מייקל פלפס: הפודיום על לילה מופלא בבריכה
בגלל השמירות בבסיס: הצעיר הסובל מסכיזופרניה יוכר כנכה צה"ל

ראש עיריית קאן אוסר לבישת "בורקיני" בחוף. AP
"עלול לגרום להפרעה לסדר הציבורי". קאן/AP

ראש השירותים המוניציפליים בעיר, תיירי מיגול, הסביר את החוק החדש והשנוי במחלוקת. "לא מדובר באיסור על לבישת בגדים בעלי סממנים דתיים בחוף הים, אלא על בגדים עם סממנים בוטים של תמיכה בארגוני טרור שנמצאים איתנו במלחמה", אמר. לדבריו, לא נראו נשים לבושות בבורקיני בחופי הים מאז נכנס החוק לתוקף.

לבוש בעל סממנים דתיים הוא נושא רגיש בצרפת. המדינה אסרה ב-2011 לעטות בציבור כיסויי ראש המכסים את כל הפנים, כגון ניקאב ובורקה. עם זאת, לא נאסר על לבישת בגדים בעלי סממנים או סמלים דתיים. במהלך השבוע ביטל פארק מים בסמוך למארסיי אירוע פרטי שתוכנן עבור נשים המעוניינות לבלות במקום כשלגופן בורקיני, לאחר שהאירוע התפרסם ועורר סערה גדולה בקרב חברי פרלמנט מכל הקשת הפוליטית הצרפתית.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • קאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully