וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הסערה: פארק בצרפת ביטל יום מיוחד למוסלמיות בבגד ים מלא

הפארק הסמוך למארסיי הודיע כי האירוע שהוקדש לנשים בבגד ים מלא בוטל במטרה לשמור על הסדר הציבורי. הקבוצה שארגנה את היום המיוחד מסרה כי איימו עליה. בימין הקיצוני התנגדו בתקיפות: "פוגע בכבוד הנשים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

פארק מים ליד מארסיי הודיע היום (שלישי) על ביטול יום מיוחד שהיה מיועד לכניסת נשים מוסלמיות בבגד ים מלא - "בורקיני" - בעקבות סערה ציבורית ופוליטית. בהצהרה שמסרה הקבוצה המארגנת בפייסבוק נמסר כי האירוע בוטל במטרה לשמור על הסדר הציבורי שאוים על ידי "עמדות אידיאולוגיות קיצוניות".

היום המיוחד, שהיה אמור להתקיים ב-10 בספטמבר, כלל כניסה אך ורק לנשים עם בגד ים המכסה את גופן מהחזה ועד הברכיים. הקבוצה שארגנה זאת, "סמייל 13", הבהירה כי נשים שילבשו בגד ים בשני חלקים לא יוכלו להיכנס.

בהודעה בפייסבוק נכתב כי הקבוצה קיבלה איומים בדמותם של קליעים שנשלחו אליה והיא גינתה את "השיח האסלאמופובי" שלו היא נתונה. "אנו המומים ומלאי חרטה מעומק המחלוקת", נטען. על אף שהיוזמה הייתה חוקית, היא הובילה לביקורת בקרב פוליטיקאים רבים בצרפת, בפרט מצד מפלגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית". הם גינו את מה שלטענתם פוגע בכבוד הנשים.

צרפת הייתה המדינה הראשונה באירופה שאסרה על לבישת כיסוי ראש מלא במקומות ציבוריים. במדינה חיים כחמישה מיליון מוסלמים, המיעוט המוסלמי הגדול ביותר במערב אירופה, אולם לפי ההערכות רק 2,000 נשים לובשות רעלות.

עוד ידיעות על צרפת
מחשש לטרור: צרפת מבטלת אירועי ספורט ותרבות ברחבי המדינה
כוננות בפריז: חשד שמבקש מקלט אפגני מתכנן פיגוע בעיר

אישה מוסלמית עם בורקיני בחוף בסידני, אוסטרליה, 2007. GettyImages
אישה מוסלמית עם בורקיני בחוף הים בסידני, 2007/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully