וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: פארק יקיים יום מיוחד לנשים מוסלמיות בבגד ים מלא

פוליטיקאים מהימין ומהשמאל זעמו על ההחלטה של פארק מים במארסיי להקצות יום מיוחד רק לנשים מוסלמיות שיגיעו עם בורקיני. "זה הביטוי המוחשי של הקיצונים שמנסים לסמן טריטוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

החלטה של פארק מים באזור מארסיי להקצות יום מיוחד רק לנשים מוסלמיות הלבושות בגד ים מלא – "בורקיני – מעוררת סערה בצרפת החילונית. במפלגת החזית הלאומית מהימין הקיצוני אמרו כי "יום הבריכה" שאמור להתקיים ב-10 בספטמבר ב"ספיד ווטאר פארק" צריך להתבטל מאחר שהוא מווה "סכנה לסדר הציבורי".

היום המיוחד לנשים הוא יוזמה של ארגון "סמייל 13", אגודת נשים שפועלת בעיר הנמל שבדרום המדינה. במארסיי מתגוררים שני מיליון תושבים, בהם 220 אלף מוסלמים, רובם בעלי שורשים אלג'יריים. ולרי בוייר, ממפלגת הימין הרפובליקאית, אמרה כי "זה הביטוי המוחשי של הקיצונים שמנסים לסמן טריטוריה". לדבריה, זאת הדרך של "האסלאמיזם ללבוש מדים ולהשיג שליטה על החברה".

עוד ידיעות מהעולם
כוננות בפריז: חשד שמבקש מקלט אפגני מתכנן פיגוע בעיר
"המטרה של כולם": פליט סורי הומו נמצא ערוף ראש באיסטנבול

אישה מוסלמית בחיג'אב בחנות ספרים בלה בורז'ה, פריז. אפריל, 2012. רויטרס
אישה מוסלמית עם חיג'אב בפריז, 2012/רויטרס

ההתנגדות ליום המיוחד לנשים מוסלמיות הגיעה גם מכיוון מפלגות השמאל. מישל אמיאל, ראש עיריית הפרבר לה פנה מירבו שבו שוכן הפארק וחבר סנאט, אמר כי ינסה לבטל את המיזם. "אני המום וזועם. אני רואה את האירוע הזה כפרובוקציה שאין לנו צורך בה בתקופה כזאת", אמר בהתייחסותו לשני הפיגועים שהתרחשו במדינה בחודש שעבר.

סוגיית הלבוש של האוכלוסייה המוסלמית בצרפת שנויה במחלוקת ואסור לחבוש כיסוי פנים מלא במקומות ציבוריים. ניסיונן של חברות האופנה הגדולות למשוך נשים מוסלמיות ולייצר עבורן בגדי ים מלאים וחיג'בים אופנתיים גרמו לזעם מצדו של השר לשוויון זכויות הנשים. לורנס רוסינו האשים את החברות הללו "בכליאת גופן של הנשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully