וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה של כולם": פליט סורי הומו נמצא ערוף ראש באיסטנבול

ארגון להט"בי מסר כי גופתו של מוחמד וויסאם סנקרי אותרה בעיר בחודש שעבר וזוהתה על ידי שותפיו רק בזכות בגדיו. הוא ניסה לעזוב את המדינה לאחר שנאנס בידי כמה גברים. "התלוננו למשטרה, אבל שום לא קרה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארגון זכויות להט"בי בטורקיה מסר היום (חמישי) כי פליט סורי הומו נמצא ערוף ראש באיסטנבול. בהצהרה שמסר הארגון נאמר כי גופתו המושחתת של מוחמד וויסאם סנקרי התגלתה בעיר ב-25 ביולי, יומיים לאחר שעזב את ביתו. הוא זוהה על ידי שותפיו רק בזכות בגדיו.

הארגון מסר כי סנקרי נחטף ונאנס על ידי כמה גברים בעיר בתקיפה קודמת שחווה. הוא ניסה לעזוב את טורקיה למדינה אחרת מאחר שחש כי חייו בסכנה. לפי הארגון, הוא הגיע לעיר לפני שנה. "התלוננו למשטרה, אבל שום לא קרה", סיפר אחד משותפיו של סנקרי, שהזדהה כריאן.

לקריאה נוספת בנושא
"אנחנו בכל מקום": מצעד הגאווה באיסטנבול הוא מלחמת קיום
מושל איסטנבול אסר על מצעד הגאווה "מחשש לביטחון הצועדים"

מצעד הגאווה באיסטנבול, 26 ביוני 2016. עמית מאיר, מערכת וואלה! NEWS
מצעד גאווה באיסטנבול, בחודש יוני/מערכת וואלה! NEWS, עמית מאיר

יחסי מין חד-מיניים מותרים בחוק בטורקיה, אולם ארגוני זכויות טוענים כי פשעי שנאה כלפי חברי הקהילה הגאה הם דבר שבשגרה. שותף אחר של סנקרי, דיאה, טען כי האו"ם נכשל בהגנה על הקהילה בטורקיה. "זה לא משנה אם אתה סורי או טורקי. אם אתה הומו, אתה המטרה של כולם", סיפר.

ביוני השתמשה המשטרה בגז מדמיעה וירתה כדורי גומי כדי לפזר פעילים מהקהילה שניסו לקיים מצעד גאווה באיסטנבול על אף האיסור על כך. לפי ארגון העוקב אחרי פגיעה בקהילה הגאה, בשנה האחרונה נרצחו חמישה הומואים, הותקפו 32 והתאבדו חמישה ברקע העלייה בפשעי השנאה נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully