וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הסלמונלה: "מבצע אחד - וכולם יחזרו לקנות טחינה וקורנפלקס"

12.8.2016 / 11:40

תגובת הלקוחות שערכו קניות לשבת בסופרמרקט נעה בין זעם על חברות המזון לקריאה למרד צרכנים. "הפסקנו לקנות חומוס וטחינה, לא ניקח צ'אנס על חשבון הבריאות", אמר לקוח אחד. צרכנית אחרת הוסיפה בייאוש: "הישראלים נוטים לשכוח ולעבור על סדר היום"

צילום: יותם רונן, עריכה: מתן חדד

יממה לאחר הפרסום על הימצאות חיידק סלמונלה ב"טחינת הנסיך", כפי שנחשף בוואלה! NEWS, נראה כי הציבור מצביע ברגליו ונמנע מרכישת המוצרים החשודים בזיהום. "מאז התפוצצות הפרשה הפסקתי לקנות חומוס וטחינה בסופרמרקט, לא לוקח צ'אנסים על חשבון הבריאות של המשפחה שלי", אמר עופר כהן, אב לשלושה מבת-ים, במהלך קניות ברשת מזון.

"מאז שהתפוצצה לפני שבוע פרשת הזיהום בקורנפלקס ועכשיו של החומוס והטחינה, הפסקנו לאכול ולקנות את המוצרים האלה", הוסיף כהן. "טוב מאוד שכיום הציבור ער מאוד לכל בעיה ותקלה, ככה הציבור יכול להפעיל שיקול דעת אמתי בקניית המצרכים".

לקריאה נוספת:
מעט מדי, מאוחר מדי: רק שקיפות תתקן את משבר האמון ביצרניות המזון
חובבי החומוס לא נבהלים: "אנחנו פה שנים, בישראל נוטים להלחיץ"
משרד הבריאות: ב"טחינת הנסיך" ידעו על הזיהום 3 שבועות; נגיש תביעה

סלמונלה התגלתה בטחינת הנסיך. 12 באוגוסט 2016. יותם רונן
"צריך לפקח מה אנחנו מכניסים הביתה". סלטי חומוס/יותם רונן

בין הלקוחות היו גם מי שמצאו פן חיובי בפרשה. "אני שמחה שהעיתונות חשפה את כל מה שמכניסים לתוך המזון שלנו. טוב מאוד שהציבור מודה ושהתקשורת חושפת את כל המחדלים האלה, זה לטובתנו", אמרה ליאורה חכמי מחולון. "אחרי פיצוץ הפרשה אנחנו הצרכנים חייבים להיות עם היד על הדופק ולעשות בדק בית. העובדה שהתקשורת היתה זאת שחשפה את הפרשה, ולא החברה שהודתה ישירות במוצרים הפגומים, סדקה את האמון שלי בחברה. עכשיו אם ארצה לקנות טחינה בסופר, לא אקח את ה'נסיך'".

עם זאת, לדבריה, הציבור ישכח במהרה מהעניין וימשיך לשלם על סחורה לא איכותית. "כמו שאני מכירה את הצרכן הישראלי, לא ייקח הרבה זמן עד ש'הנסיך' יתאושש. הישראלים נוטים לשכוח ולעבור על סדר היום, מבצע אחד וכולם יחזרו לקנות את המוצרים - זה הטבע של הצרכן הישראלי".

עוד באותו נושא

מקריות או מזג אוויר: מדוע הסלמונלה מופיעה דווקא עכשיו?

לכתבה המלאה
הסרת מוצרי טחינה מהמדפים - ראשוני. ספק 500
"כולם יחזרו לקנות את המוצרים". פינוי סלטים מחשש לזיהום, אתמול/ספק 500

לקוח נוסף סיפר כי הפרשה החדשה מחייבת אותו לגלות תושייה צרכנית. "אני מתלבט מה לשים היום בעגלת הקניות, יש פה קורנפלקס וחומוס ואני בודק טוב-טוב את הרכיבים ואת התאריך שלהם כדי להיות בראש שקט. בשונה מבעבר, לאזרחים יש מודעות גדולה יותר למה שהם מכניסים לבטן – לפני 30 שנה לא היו פילטרים בברזים ואנשים שתו מים פחות נקיים, והיום לאנשים יש מודעות לחיידקים", אמר יוסי אמיר מתל אביב.

"החברות ומפעלי המזון חייבים לעשות בדיקות יותר מקיפות ורצינית. אנחנו מצפים מהמדינה שתאכוף את כל הדברים, כדי שלא יהיו חיידקים בקיבה לנו ולילדים שלנו", הוסיף אמיר. "אפשר להסתדר גם בלי חומוס וטחינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החברות צריכות לעשות בדק בית". מדפים עמוסים בסלטים מוכנים בסופרמרקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנגד, נראה כי יש לקוחות שהפרשה לא צפויה לשנות את הרגלי הקנייה שלהם. "בכל תקופה יש הודעות על דברים שמסוכן לאכול", אמרה שירי דהן מחולון, "כשאני הייתי ילדה אמרו לא לאכול ביצים וחלב כי זה מסרטן. חייבים להפעיל שיקול דעת מה נכנס הביתה ומה לא. אני בטוחה שהמפעל שנמצא בעין הסערה עובד לתקן את הבעיה".

היא פנתה לבנה וביקשה את דעתו. "מה אתה אומר, אריאל? נחזור להכין סנדוויצ'ים לבית הספר עם חומוס וטחינה?", שאלה. "כן", השיב לה ללא היסוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully