וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חובבי החומוס לא נבהלים: "אנחנו פה שנים, בישראל נוטים להלחיץ"

11.8.2016 / 20:25

למרות חשיפת וואלה! NEWS בנוגע לסלמונלה במוצרים ממפעל "טחינה הנסיך", מרבית הלקוחות המשיכו לפקוד את החומוסיות ביפו ללא חשש. "אף אחד לא ימנע מאיתנו את החומוס שאנחנו אוהבים, כל עוד זה טרי - אין דאגות", אמרו

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

פחות משמונה שעות לאחר חשיפת וואלה! NEWS על הימצאות חיידק הסלמונלה במוצרים שיוצרו במפעל "הנסיך", נראה כי תנועת הלקוחות בחומוסיות ביפו לא השתנתה וכי חובבי החומוס המושבעים לא ממהרים להדיר רגליהם מהמסעדות. "אני אוכל בחומוסייה הזו שנים, אף אחד לא ימנע ממני לאכול את החומוס שאני אוהב", סיפר חנן דוידוביץ', סועד קבוע באחת ממסעדות החומוס בעיר.

לדברי דוידוביץ', הפרסומים על החיידקים שהתגלו בטחינה נראים "מגמתיים". "החומוס הזה טרי. הקנה מידה שלי לחומוסייה טובה היא אם היא נקייה, אם יש נייר טואלט וסבון בשירותים – אז אני רגוע. סממני הניקיון האלה מצביעים גם על היתר", הסביר. גם סלים מרעי, שהגיע לחומוסייה המועדפת עליו מביתו שבוואדי ערה, אמר כי מדובר בחומוס טרי ללא חומרים משמרים, וכי על אף ששמע על הזיהום – הגיע בכל זאת. "כל עוד אני מגיע לחומוסייה שלי ואוכל חומוס טרי בלי חומרים משמרים, לא שייך לתעשייה ומשרד הבריאות לא מתערב בו, אני רגוע", אמר מרעי, והוסיף: "אני חושב שכל מה שמוסיפים לו חומרים משמרים – מזה נגרמת הבעיה".

עוד בנושא:
משרד הבריאות: ב"טחינת הנסיך" ידעו על הזיהום 3 שבועות; נגיש תביעה
סערת הסלמונלה בסלטים: "לא נקנה יותר, חוששים לבריאות"
המחדל של משרד הבריאות: לא עדכן את הציבור על הסלמונלה במשך 15 שעות

החומוס של דני- שוק הפשפשים  ביפו. מגד גוזני
"מדובר בחומוס טרי שמוכן במקום, גם הסערה הזו תעבור". מפגש דני ביפו/מגד גוזני
"בין המוצרים שאנו קונים הביתה יש גם חומוס, אבל אנחנו לא חיים רק על זה, אז יהיה בסדר"

"הפרסומים לא הרתיעו אותנו מלבוא ולנגב את החומוס שאנחנו אוהבים", הסביר גלעד רובינשטיין, תושב ירושלים שגם הוא לא ויתר על המאכל החביב עליו בעקבות הפרסומים המדאיגים. לדבריו, "מדובר כאן בחומוס טרי שמוכן במקום ומקווים שגם הסערה הזאת תעבור. אי אפשר להתעלם מפרסומים האחרונים שמשפיעים על תודעת הציבור, אבל אני ומשפחתי משתדלים לשמור על פרופורציות". "כן, בין המוצרים שאנו קונים הביתה יש גם חומוס, אבל שיהיה ברור, אנחנו לא חיים רק על חומוס וטחינה, אז יהיה בסדר", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אברהם קדיש, תושב פרדס חנה שמגיע גם הוא במיוחד ליפו כדי לאכול חומוס, סיפר כי כלל לא שמע על הפרסומים. "כשבתקשורת מספרים את זה עכשיו, זה גורם לי מעט לחשוש ולשאול שאלות. אולי הייתי צריך לוותר על החומוס היום עד שתתברר חומרת הזיהום. אני לא מרגיש רגוע עכשיו", אמר.

גם שונטל דבוש ממושב גנות לא שמעה על הסערה האחרונה, ואמרה כי חשוב לה בעיקר שהחומוס "יהיה טעים". "אני בטוחה שזה גם טרי כי הרי מכינים את זה יום יום. אני חושבת שבישראל נוטים להלחיץ את הציבור, כל עוד זה טעים אין סיבה לא לאכול, הסלמונלה לא מדאיגה אותי", הסבירה. "כמובן שאחזיר את החומוס הקנוי אם הוא אכן מהתאריכים הבעייתיים, אבל עם זאת, קורות טעויות וצריך לתת להם עוד צ'אנס".

החומוס של דני- שוק הפשפשים  ביפו. מגד גוזני
"גם הסערה הזאת תעבור". רובינשטיין/מגד גוזני

לטענת עובדי מסעדות החומוס ביפו, רק בסוף יום העבודה יוכלו לומר אם הפרסומים השפיעו על תנועת הלקוחות – אך על פני השטח נראה שהישראלים לא נרתעים מלהגיע. "אני לא מקנא בחומוסיות שעובדות עם 'הנסיך', מסכנים, עם כמה כאבי ראש הם יצטרכו להתמודד עכשיו", אמרה מנהלת המשמרת במפגש דני שבכניסה לשוק הפשפשים. "תנועה ללא שינוי מאתמול ומלפני כן, נדע אם הגיעו פחות לקוחות רק כשנספור את הכסף בקופה", הוסיפה.

מוקדם יותר הורה משרד הבריאות לעצור את השיווק במפעל "טחינת הנסיך" עד להודעה חדשה, לאחר שהושמדו 200 טונות של טחינה גולמית בעקבות הימצאותו של חיידק סלמונלה בסלטים של שמונה מותגים שונים שנמצאים על המדפים. כמו כן, משרד הבריאות הוציא צו השמדה למוצרים החשודים כנגועים בסלמונלה אשר מצויים במפעל.

בבוקר הודיעה חברת "סלטי שמיר" על הסרת מוצרי חומוס וטחינה של שמונת המותגים המדוברים, זאת לאחר שטחינה שסופקה ממפעל "הנסיך" הייתה מזוהמת בחיידק. המוצרים שהורדו מן המדפים הם כל מוצרי החומוס של סלטי שמיר, שופרסל, יש, אסלי, המותג, סלטי הבית, יוחננוף ופיקניק, שעל אריזותיהם מצוין כי תוקפם יפוג בין 1.9 ל-18.9; כל מוצרי הטחינה של המותגים שעל אריזותיהם מצוין כי תוקפם יפוג בין 16.9 ל-3.10; וכל מוצרי החציל בטחינה של המותגים לעיל שתאריך התפוגה שלהם הוא בין 1.9 ל-18.9.

החומוס של דני- שוק הפשפשים  ביפו. צילום: יעל לאור, מגד גוזני
"כל עוד זה טעים אין סיבה לא לאכול". דבוש במפגש דני, היום/מגד גוזני, צילום: יעל לאור
החומוס של דני- שוק הפשפשים  ביפו. צילום: יעל לאור, מגד גוזני
חושב שהבעיות נגרמות מהחומרים המשמרים. מרעי, היום/מגד גוזני, צילום: יעל לאור
החומוס של דני- שוק הפשפשים  ביפו. מגד גוזני
מפגש דני בשוק הפשפשים ביפו, היום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully