וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמיות בבריטניה מתגברת: יותר מ-500 מקרים בשישה חודשים

דוח של ארגון יהודי בממלכה קבע כי חלה עלייה של 11% במספר האירועים האנטישמיים, מתוכם רבע נרשמו ברשתות החברתיות. "הנתונים מגיעים בזמנים שבהם הפילוג, חוסר הסובלנות והדעות הקדומות מעמיקות בתוך החברה שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: בכיר בלייבור - "היטלר היה ציוני")

מספר התקריות האנטישמיות בבריטניה עלה ב-11% בששת החודשים הראשונים של השנה – כך מסר היום (חמישי) ארגון ביטחון יהודי במדינה. לפי הארגון, בין ינואר האחרון ליוני אירעו 557 מקרים אנטישמיים, ורבע מהם נרשמו ברשתות החברתיות. הארגון ציין כי המספר הממוצע של האירועים האנטישמיים בחודש כמעט כפול מהממוצע שנרשם בין השנים 2013-2011.

הארגון הדגיש כי רוב המקרים אירעו בין אפריל ליוני – באותה התקופה שבה פרצה סערה במפלגת הלייבור לאחר אמירות אנטישמיות של כמה מבכיריה. "העלייה במקרים האנטישמיים מגיעה בזמנים שבהם הפילוג, חוסר הסובלנות והדעות הקדומות מעמיקות בתוך החברה שלנו", מסר ראש הארגון, דייוויד דלוו. "שינוי במגמה המדאיגה מצריך הנהגה אמיתית מצדם של כל המפלגות הפוליטיות, כמו גם לקיחת אחריות מצד הרשתות החברתיות".

"המסר שלפיו לא נכנע לאנטישמיות צריך להגיע לכולם", אמר המחוקק ג'ון מאן, יו"ר הוועדה הפרלמנטרית נגד אנטישמיות. "מבצעי פשעי השנאה נגד יהודים יובאו לדין, ובמקביל יש לחנך את אלה שעומדים בצד".

עוד כתבות מהעולם:
חודש אחרי הברקזיט, השד הגזעני נגד זרים בבריטניה יצא מהבקבוק
חשד לטרור: אישה נהרגה וחמישה נפצעו מדקירות במרכז לונדון
גל הטיהורים מגיע לספורט: טורקיה הדיחה 105 שופטי כדורגל

מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, אוקטובר 2015. רויטרס
רבים ממפלגתו הושעו בעקבות אמירות אנטישמיות. יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין/רויטרס

בתוך כך, דוח שערכה חברת מפלגת הלייבור והודלף לרשת סקיי ניוז קובע כי אירעו מקרים אנטישמים במועדון המפלגה באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית. לפי הדוח, אותם האירועים גורמים לכך "שחברים יהודים לא מרגישים בנוח בעת נוכחותם בפגישות המועדון". לפי הדיווחים בכלי התקשורת השונים על המאורעות במועדון, הסטודנטים החבריעם בו השמיצו את היהדות ושרו שירים אנטישמיים. הדוח הוגש במאי האחרון לוועידה של המפלגה, אך רק המלצותיו פורסמו בציבור.

בחודשים האחרונים הושעו עשרות חברי הלייבור בשל התבטאויות נגד יהודים. בין היתר הושעה ראש עירית לונדון לשעבר קן ליווינגסטון, לאחר שאמר כי היטלר תמך בציונות. כמו כן, חברת הפרלמנט נאז שאה הושעתה לאחר שהציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51.

יו"ר המפלגה, ג'רמי קורבין, הואשם ביוני האחרון באמירה אנטישמית, לאחר שהשווה לכאורה בין ישראל לדאעש, כשאמר ש"חברינו היהודיים לא אחראים למעשיה של מדינת ישראל או של ממשלת נתניהו יותר מכפי שחברינו המוסלמים אחראים למעשיהם של ארגונים אסלאמיסטיים או 'מדינות אסלאמיות'". קורבין הכחיש כי התכוון לדאעש ובדגיש כי לא מדובר באנטישמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully