וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הטיהורים מגיע לספורט: טורקיה הדיחה 105 שופטי כדורגל

בין השופטים שפוטרו מעבודתם בעקבות ניסיון ההפיכה הכושל נמצא גם עוזר שופט בליגה הבכירה. ארדואן התנצל בפני עמו על כך שבעבר היה בעל בריתו של איש הדת הגולה פתהוללה גולן, שהואשם בתכנון המרד: "מקווה שאתם סולחים לי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

טורקיה הדיחה אתמול (רביעי) 105 שופטי כדורגל כחלק מגל הטיהורים של הנשיא רג'פ טיפ ארדואן, לאחר ניסיון ההפיכה הכושל שאירע באמצע החודש שעבר. איגוד הכדורגל במדינה הודיע כי הצעדים הן "דבר הכרחי", וכי לפחות אחד מהעצורים הוא עוזר שופט בליגת הבכירה.

כמו כן, המשטרה פשטה אתמול על משרדי מועצת המדעים הלאומית, במסגרת חיפוש אחר מקורביו של איש הדת פתהוללה גולן שנמצא בארצות הברית ומואשם בתכנון ניסיון ההפיכה הכושל. לפי דיווח בכלי תקשורת מקומיים, בפשיטה נעצרו כמה חשודים.

יותר מ-60 אלף אנשי צבא, שופטים, אנשי חינוך ועובדי השירות הציבורי הודחו, הושהו או נחקרו בעקבות ניסיון ההפיכה. לפי שר הפנים במדינה, אפקאן עלא, 25,917 בני אדם נעצרו, מתוכם 13,419 נאסרו עד למשפטם.

עוד כתבות בנושא:
בתום חילופי אש: נתפסו לוחמי קומנדו שתכננו לחטוף את ארדואן
אלפי טורקים בגרמניה במפגן תמיכה בארדואן: "לא להפיכה"
ארדואן: "נקצץ במספר החיילים ונאריך את מצב החירום"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני תומכיו בתפילות יום השישי במסגד באנקרה. 22 ביולי 2016. רויטרס
"לא ידענו כי היו לגולן תכניות חתרניות". ארדואן/רויטרס

בתוך כך, תורביורן יאגלנד, מזכ"ל מועצת אירופה - ארגון בינלאומי הפועל לשיתוף פעולה בין מדינות היבשת, בייחוד בתחומי זכויות האדם – ביקר אתמול במדינה ואמר כי הוא מבין את הצורך במעצר מתכנני ההפיכה וניקוי מוסדות השלטון. עם זאת, הוא קרא לטורקיה לנהל את גל הההדחות והמעצרים בהתאם לחוק ולזכויות האדם.

יאגלנד, הדמות האירופית הבכירה ביותר המגיעה לטורקיה לאחר ניסיון ההפיכה, נפגש במהלך היום עם הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ועם שר החוץ מבלוט צ'בושואלו. הוא ציין כי אין הבנה מספיקה באירופה על כל הנוגע לאתגרים שעמה מתמודדת טורקיה. הדברים מגיעים לאחר ביקורת שנשמעה ממדינות המערב, שיצאו נגד ההפיכה אך התריעו מפני היקף המעצרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

במקביל, הנשיא ארדואן האשים אתמול שוב את גולן בתכנון ניסיון ההפיכה, ואמר כי בתחילת הדרך, כאשר היו בעלי ברית, לא היה מודע לכוונותיו. "לא ידענו כי היו לו תכניות חתרניות", אמר ארדואן. "מעציבה אותי העובדה שלא הצלחנו לראות את האמת הנמצאת מאחורי הקבוצה האכזרית הזו, אני מקווה שהאל והעם שלי סולחים לי".

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully