וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת האנטישמיות בלייבור חוזרת: קורבין השווה בין ישראל לדאעש

מנהיג המפלגה אמר במהלך אירוע על אנטישמיות כי "חברינו היהודיים לא אחראים למעשיה של מדינת ישראל או של ממשלת נתניהו יותר מכפי שחברינו המוסלמים אחראים למעשיהם של ארגונים אסלאמיסטיים או 'מדינות אסלאמיות'"

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, אמר אתמול (רביעי) במהלך נאום שנשא בלונדון בנוגע לאנטישמיות במפלגתו, כי "חברינו היהודיים לא אחראים למעשיה של מדינת ישראל או של ממשלת נתניהו יותר מכפי שחברינו המוסלמים אחראים למעשיהם של ארגונים אסלאמיסטיים או 'מדינות אסלאמיות'". גורמים רבים הטיחו בו ביקורת על המשתמע מדבריו, בטענה כי מדובר בהשוואה ישירה בין ישראל לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"האנטישמיות המודרנית אינה תמיד קשורה לאלימות גלויה ולרדיפה, למרות שיש גם יותר מדי מקרים כאלה היום", הוסיף, באירוע להשקת דוח בנוגע לאנטישמיות במפלגה. לדבריו, "אנחנו חייבים להיות נחושים בפעילותנו נגד גילויים סמויים יותר של השנאה העתיקה הזאת, ולהימנע מליפול למלכודותיה, בשוגג או במכוון".

עוד בוואלה! NEWS:
סערת האנטישמיות בלייבור הבריטי: 50 חברי המפלגה הושעו בחשאי
יהודי מהלייבור על סערת האנטישמיות: "וירוס חסר מעצורים"
הקו הדק בין אנטישמיות לביקורת לגיטימית על ישראל

ג'רמי קורבין בפתח ביתו בלונדון, 27 ביוני 2016. רויטרס
"הוא חייב להתפטר". קורבין/רויטרס

האמירה האחרונה מצטרפת לקריאות ההולכות וגוברות להתפטרותו של קורבין, בעיקר בשל תוצאות משאל העם ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. סם סטופ, חבר מועצת וומבלי מטעם הלייבור, כתב בטוויטר כי קורבין השווה את ישראל לדאעש, והוסיף: "בגלל זה בלבד, הוא חייב להתפטר. אני זועם".

דוברו של קורבין מסר בתגובה לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט" כי "הוא ציין במפורש כי אנשים לא צריכים לשאת באחריות למעשיהם של מדינות של ארגונים ברחבי העולם, רק על בסיס דתי או אתני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully