וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת האנטישמיות בלייבור הבריטי: 50 חברי המפלגה הושעו בחשאי

אחרי שכמה מחברי המפלגה הושעו בשבוע האחרון בשל הערות אנטישמיות ואנטי-ישראליות, "הטלגרף" דיווח מפי מקורות בכירים במפלגה כי מדובר רק בקצה הקרחון וכי עשרות הושעו בחודשיים האחרונים לאחר ש"הוציאו ללייבור שם רע"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(קן ליווינגסטון: גם נתניהו אמר שהיטלר היה ציוני)

הסערה במפלגת הלייבור בבריטניה נמשכת: הלילה (שלישי) דיווח "הטלגרף" הבריטי כי המפלגה השעתה לאחרונה 50 מחבריה בחשאי בשל הערות גזעניות ואנטישמיות. על פי הדיווח, המתבסס על מקורות בכירים במפלגה, "יחידת הציות" של המפלגה השעתה 50 מחבריה בחודשיים האחרונים, מהם 20 בשבועיים האחרונים בלבד, משום ש"הוציאו ללייבור שם רע".

לדברי המקורות, ההשעיות שעליהן דווח עד כה הן "רק קצה הקרחון". מקור המקורב למפלגה הסביר כי בכיריה מסרבים להתייחס למספר ההשעיות, אולם טענו כי חברת הפרלמנט דיאן אבוט אמרה בסוף השבוע כי "דווח על 12 אירועי אנטישמיות" במפלגה.

על פי המקורות, יחידת הציות, האמונה על אכיפת הכללים של המפלגה, מתקשה להתמודד עם זרם אנשי השמאל הקיצוני שהצטרפו אליה מאז בחירתו של מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין. היחידה השעתה את החברים לאחר הערכת החומרים המופיעים בין היתר ברשתות החבריות ולאחר חקירה רשמית בעניינם.

עוד על סערת האנטישמיות בלייבור:
לבני על הסערה במפלגת הלייבור: "לעקור את האנטישמיות מהשורש"
60% מהבריטים: ביקורת על הממשלה הישראלית אינה אנטישמיות
חבר הלייבור שאמר ש"היטלר היה ציוני" לא מתחרט: "נתניהו אמר אותו דבר"

מנהיג מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין, אוקטובר 2015. רויטרס
מתכננים הפיכה? מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין/רויטרס

קורבין הכיר אמש לראשונה בכך שיש בעיה של גזענות במפלגה, אך טען כי לא מדובר בבעיה קשה. "יש מספר קטן של אנשים שאמרו דברים שלא היו צריכים להגיד. הם ייחקרו ויושעו", אמר קורבין בריאיון ל"דיילי מירור". עם זאת, גורמים אחרים במפלגה טוענים כי חשוב להכיר בהיקף הבעיה. "על המפלגה לפרסם את מספר המקרים שעליהם דווח בשנים האחרונות. אל לנו לתת את הרושם שאנחנו מנסים להמעיט בערכה של הבעיה הרצינית הזאת או לטאטא אותה מתחת לשטיח", אמר חבר הפרלמנט ג'ון וודקוק. חבר פרלמנט אחר הוסיף: "ברור שיש בעיה שצריך להתמודד עמה, וזה לא בסדר שדמויות מוכרות במפלגה מנסות שוב ושוב לצמצם את הבעיה".

ביום חמישי יתקיימו הבחירות המקומיות בבריטניה, והמפלגה צופה כי במצבה הנוכחי היא תאבד יותר ממאה מושבים. על פי הדיווח בטלגרף, גורמים בכירים בלייבור כה מודאגים מהמצב, עד שהם מדברים בגלוי על האפשרות לפתוח במרד נגד הנהגתו של קורבין אחרי משאל העם בנושא היפרדות מהאיחוד האירופי, שיתקיים ביוני הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק אתמול דווח כי שלושה חברי מפלגה הושעו השבוע בעקבות דברים אנטישמיים ואנטי-ישראליים. שלושת המושעים הם אליאס עזיז, חבר מועצת העיר נוטינגהאם, סלים מולה, חבר מועצת העיר בלקבורן וראש העיר לשעבר ושאה חוסיין, חבר מועצת העיר ברנלי.

עזיז פרסם בדף הפייסבוק שלו בין היתר תמונות שבהן הוא קרא ליהודים "להפסיק לשתות את הדם של עזה". נוסף על כך, הוא כתב בפוסטים אחרים כי ייתכן שחכם יותר היה אילו הקימו את ישראל ביבשת אמריקה וכי "ניתן להעביר אותה" גם עכשיו.

חוסיין הושעה בעקבות ציוצים נגד שחקן מכבי חיפה יוסי בניון, ששיחק בעבר בליגה האנגלית. "אתה והמדינה שלך עושים מה שהיטלר עשה לגזע שלך", כתב. כמו כן, הוא כינה אותו "אידיוט" והוסיף את התגית "לשחרר את פלסטין".

ציוץ של חבר מפלגת הלייבור נגד יוסי בניון, 2014. טוויטר, צילום מסך
הציוץ של שאה חוסיין/צילום מסך, טוויטר

מולה קרא אף הוא להעביר את ישראל לארצות הברית. בפוסט שפרסם באוגוסט האחרון הוא העלה מפה, ובה נראית ישראל בתוך שטחי ארצות הברית. "הפתרון של העולם למשבר במזרח התיכון והדרך לחסוך מאות מיליארדי ליש"ט עבור אמריקה. זה פתרון קל מאוד", כתב. הוא עוד טען כי ישראל אחראית להקמת דאעש וכי "היהודים הציונים הם חרפה לאנושות".

כל אלה, נוסף על השעייתו של קן ליווינגסטון, ראש עיריית לונדון לשעבר וחבר פרלמנט כיום, הובילו למשבר חריף בשורות הלייבור. בעקבות זאת פתח מנהיגה קורבין בחקירה פנימית, והבטיח כי לא יסבול אנטישמיות וגזענות במפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully