וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על הסערה במפלגת הלייבור: "לעקור את האנטישמיות מהשורש"

במאמר שפרסמה חברת הכנסת ב"טלגרף", קראה לא לאפשר לשנאת ישראל לצמוח בבריטניה ולא תת לגיטימציה לפגיעה ביהודים. "האנטישמיות מעידה בעיקר על החברה שבה היא מרימה את ראשה המכוער", ציינה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(קן ליווינגסטון: גם נתניהו אמר שהיטלר היה ציוני)

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) פרסמה היום (שני) מאמר בעיתון ה"טלגרף" הבריטי בעקבות האמירות האנטישמיות וההשעיות ממפלגת הלייבור, ובו ציינה כי לאירועים בסיס משותף "ששם בסימן שאלה את זכותה של ישראל להתקיים". לדבריה, מהאירועים נודף "ריח חזק של אנטישמיות", שצריך להטריד את הבריטים לא פחות מהישראלים, ועל בריטניה לא לאפשר לשנאת יהודים וישראל לצמוח בקרבה ו"לעקור אותה מהשורש".

לבני ציינה במאמרה כי התבטאויותיהם של חברי הלייבור בנוגע לישראל והתייחסותם אליה כאל "בעיה שצריך לפתור" הזכירו לה את העובדה כי לפני כמאה שנים, תמכה לונדון בהצהרת בלפור – שקיבעה את זכויותו הלאומית של העם היהודי. לדבריה, ההתבטאויות "נותנות גב ותמיכה לאלה שתומכים בטרור נגדנו ובזים לכל תהליך של פיוס, כפי שעולה מדבריה של יו"ר אגודת הסטודנטים הלאומית הנבחרת".

"אנטישמיות מעידה קודם כל על החברה שבה היא מרימה את ראשה המכוער. האם החברה שבה היא מופיעה נותנת לה לצוץ ולגדול בתוכה? האם ההנהגה נוקטת מיד את הפעולות הנדרשות כדי לקצוץ את ראשה? האם זאת אותה בריטניה שמתגאה ובצדק בעמידתה לצד הצודק והמוסרי כמו במלחמת העולם השנייה במלחמתה בנאצים? האם זאת בריטניה שגאה בערכיה שהמגנה כרטה מייצגת לא רק את זכויות האזרח, אלא את חירויות האדם?", כתבה לבני.

לקריאה נוספת:
חבר הלייבור שאמר ש"היטלר היה ציוני" לא מתחרט: "נתניהו אמר אותו דבר"
לאחר השעיית חברי הפרלמנט: תיחקר האנטשימיות במפלגת הלייבור
60% מהבריטים: ביקורת על הממשלה הישראלית אינה אנטישמיות

ציפי לבני ויצחק הרצוג, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"אנטישמיות מעידה על החברה שבה היא מרימה את ראשה המכוער". לבני/ראובן קסטרו

גם יו"ר מפלגתה של לבני, יצחק הרצוג, שלח בשבוע שעבר מכתב להנהגת מפלגת הלייבור, שבו קרא להם להגיע לביקור ב"יד ושם" על מנת "ללמוד את העובדות ההיסטוריות". "היטלר לא היה תומך הציונות ובפעם האחרונה שמישהו שינע יהודים ממקום למקום זה היה ברכבות למחנות ריכוז", כתב הרצוג.

הסערה האחרונה במפלגת הלייבור, שממנה הושעו בסך הכל חמישה חברים בימים האחרונים בגין התבטאויות אנטי-ישראליות ואנטישמיות, עוררה הדים בבריטניה. היום, שלושה ימים לפני הבחירות לראשות עיריית לונדון, הושעו שלושה מחברי המפלגה. השלושה הם אליאס עזיז, חבר מועצת העיר נוטינגאם, סלים מולה, חבר מועצת העיר בלקבורן ושאה חוסיין, חבר מועצת העיר ברנלי.

השלושה פרסמו בעמודי הפייסבוק והטוויטר שלהם התבטאויות ותמונות נגד יהודים. כך, למשל, כתב עזיז בדף הפייסבוק שלו כי על היהודים "להפסיק ולשתות את הדם של עזה", וחוסיין הושעה בעקבות ציוצים בטוויטר נגד שחקן מכבי חיפה יוסי בניין, ששיחק בעבר בליגה האנגלית, שבהם כינה אותו "אידיוט".

ההשעיות היום הצטרפו לשני אירועים דומים בשבוע שעבר, אז הושעו חברי הפרלמנט נאז שאה וקן ליווינגסטון. שאה הושעתה בגין פוסט שכתבה בפייסבוק בשנת 2014 ובו קראה להעביר את ישראל לארצות הברית על מנת לסיים את הסכסוך עם הפלסטינים, ואילו ליווינגסטון הושעה לאחר שאמר כי הצורר הנאצי היטלר תמך בציונות בריאיון שהעניק ל-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully