וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג להנהגת הלייבור: "בקרו ב'יד ושם' ולמדו את העובדות"

30.4.2016 / 12:25

יו"ר האופוזיציה שיגר מכתב לבכירי המפלגה, ששניים מחבריה הושעו בגין התבטאויות אנטישמיות, ובו קרא להם "למגר את המיעוט האנטישמי הקולני והדוחה". לדבריו, "אלה הערוגות שמהן צומחת תנועת ה-BDS"

יו"ר מפלגת העבודה יצחק בוז'י הרצוג במטה המפלגה בתל אביב. ניב אהרונסון
"למגר את המיעוט האנטישמי". הרצוג/ניב אהרונסון

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג שלח הבוקר (שבת) מכתב להנהגת מפלגת הלייבור הבריטית, שהשעתה השבוע שניים מחבריה בגין התבטאויות אנטישמיות וצפויה לפתוח בחקירה בנושא. "היטלר לא היה תומך הציונות ובפעם האחרונה שמישהו שינע יהודים ממקום למקום זה היה ברכבות למחנות ריכוז", כתב הרצוג.

הרצוג קרא לחברי המפלגה להגיע לביקור ב"יד ושם" על מנת "ללמוד את העובדות". לדבריו, "אני קורא לכם למגר את המיעוט האנטישמי ולהגיע לביקור ב'יד ושם' כדי ללמוד את העובדות הכואבות, שאולי נשכחו מכם אבל אנחנו זוכרים מדי יום".

במכתבו ציין יו"ר המחנה הציוני כי הוא מזועזע מהתבטאויותיהם של חברי הפרלמנט נאז שאה וקן ליווינגסטון, שהושעו השבוע. בעמוד הפייסבוק שלו ציין כי "אלה אמירות אנטישמית אומללות ובזויות". הוא הוסיף: "רבים במפלגת הלייבור הם ידידים אמיתיים של ישראל ולוחמים באנטישמיות, אבל מספיק מיעוט קולני ודוחה כמו ליווינגסטון ושאה, כדי להמשיך לטפח את שנאת ישראל והאנטישמיות. זו סכנה שצריך לפעול נגדה בכל הכלים החינוכיים, הפוליטיים והמשפטיים. אלה הן הערוגות מהן צומחת תנועת ה-BDS המתועבת, מהן היא ניזונה ואותן צריך לפרק".

עוד ידיעות מהעולם:
צבא ארה"ב: הפצצת בית החולים באפגניסטן שהרגה עשרות - אינה פשע מלחמה
שומר באושוויץ התנצל בבית המשפט: "אני מתבייש במעשיי"
בסיכום ארה"ב ורוסיה: הלחימה הוקפאה בשני אזורים בסוריה

ג'רמי קורבין, מנהיג הלייבור בבריטניה, בהפגנה למען הפליטים בלונדון, ספטמבר 2015. רויטרס
יודיע בקרוב על פתיחת חקירה עצמאית של האנטישמיות במפלגתו. קורבין/רויטרס

חברו לסיעה של הרצוג, עמיר פרץ, התייחס גם הוא להתבטאויות חברי הפרלמנט. "טוב עשתה הנהגת הלייבור שהשעתה את הדוברים, וטוב יותר תעשה אם תרחיקם לצמיתות משורותיה", אמר.

בעקבות השעייתם של שני חברי המפלגה, נמסר אמש מהלייבור כי היו"ר ג'רמי קורבין יודיע בקרוב על פתיחת חקירה עצמאית בנוגע לאנטישמיות בקרב חבריה. על פי הדיווח ברשת BBC, ועדת החקירה בנושא תנוהל בידי מנהל ארגון זכויות האדם "ליברטי" לשעבר, שאמי צ'קרברטי, ש"יתייעץ באופן נרחב עם הקהילה היהודית ועם נציגים נוספים של קבוצות מיעוט בבריטניה". כמו כן, צוין כי ההתייעצויות בנושא יכללו את "כל צורות הגזענות".

השבוע הופעלו לחצים כבדים על קורבין להשעות את שני חברי הפרלמנט. ביום רביעי הושעתה שאה, שהציעה להעתיק את מדינת ישראל לארצות הברית ולהפוך אותה למדינה ה-51. בפוסט שכתבה בפייסבוק בשנת 2014 כתבה שאה כי פתרון זה יכול להיות "סוף הסכסוך" בין ישראל והפלסטינים. יום לאחר מכן, הודיעה המפלגה על השעייתו של חבר המפלגה קן ליווינגסטון, לאחר שאמר כי היטלר תמך בציונות "לפני שהשתגע לבסוף והרג שישה מיליון יהודים" בריאיון ל-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully