וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שומר באושוויץ התנצל בבית המשפט: "אני מתבייש במעשיי"

30.4.2016 / 5:15

ריינהולד הנינג, איש אס-אס לשעבר בן 94, מואשם בסיוע לרצח של לפחות 170 אלף בני אדם. במשפטו בגרמניה הודה כי ידע מה קורה במחנה. "ומעולם לא עשיתי משהו לעצור את זה"

צילום: רויטרס

ריינהולד הנינג, איש אס-אס לשעבר בן 94 ששירת כשומר במחנה אושוויץ, הודה אתמול (שישי) בבית המשפט בעיירה דטמולד שבגרמניה כי ידע מה קורה במחנה ולא עשה דבר כדי לעצור זאת. הוא הוסיף כי הוא מתבייש במעשיו וכי הוא רוצה לנצל את משפטו כדי להתנצל בפני ניצולי השואה.

הנינג הוסיף כי מעולם לא דיבר על שירותו באושוויץ בין ינואר 1942 ליוני 1944, אפילו לא עם משפחתו. "אני רוצה לומר שזה מפריע לי מאוד שהייתי חלק מארגון פשיעה כזה", אמר. "אני מתבייש שראיתי עוול ומעולם לא עשיתי משהו לגבי זה, ואני מתנצל על מעשיי. אני מאוד, מאוד מצטער".

בדיון נכח ליאון שוורצבאום, ניצול אושוויץ בן 95. הוא אמר כי הוא שמח שהנינג התנצל, אבל זה לא מספיק. "איבדתי 35 בני משפחה, איך אתה יכול להתנצל על כך?", אמר. "אני לא כועס, אני לא רוצה שהוא ילך לכלא, אבל הוא צריך להגיד יותר למען הדור הצעיר, כי האמת ההיסטורית היא דבר חשוב".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר השעיית חברי הפרלמנט: תיחקר האנטשימיות במפלגת הלייבור
בסיכום ארה"ב ורוסיה: הלחימה הוקפאה בשני אזורים בסוריה
מפגינים חסמו את דרכו של טראמפ לעצרת: "הרגשתי שאני חוצה את הגבול"

ריינהולד הנינג, איש אס-אס לשעבר ששירת כשומר במחנה אושוויץ, בבית משפט בעיירה דטמולד שבגרמניה,  29 באפריל 2016. AP
"כל חיי ניסיתי לשכוח מהתקופה הזאת". הנינג בבית המשפט, אתמול/AP

הנינג מואשם בסיוע לרצח של לפחות 170 אלף בני אדם, בטענה כי כשומר סייע לתפקוד מחנה ההשמדה. התובע, אנדראס ברנדל, אמר כי כבר היו ראיות טובות המוכיחות שהנינג שירת במחנה, אבל ההודאה שלו בבית המשפט יכולה לעזור להשיג הרשעה. "ההצהרה שלו תרמה לבסס את הטענה שהוא היה שם, כי הוא הודה בכך", אמר ברנדל. "העובדה שהוא ידע על הטבח במחנה הראשי – זו עובדה מכרעת".

עורך דינו של הנינג הקריא בבית המשפט הצהרה שבה פירט כיצד התנדב הנינג לוואפן אס-אס ב-1940, כשהיה בן 18, על פי הצעתה של אמו החורגת, ונלחם בכמה קרבות בתחילת מלחמת העולם השנייה. בזמן הלחימה הוא נפצע, וכשהחלים הוצב באושוויץ. לדבריו, כשנשלח למחנה המוות לא היה מודע לנעשה בו, אך גילה במהלך שירותו שם. "אנשים נורו, הורעלו בגז ונשרפו. יכולתי לראות איך גופות מועברות ממקום למקום, יכולתי להריח את הגופות נשרפות", סיפר.

בהמשך שובץ הנינג במגדל שמירה במחנה. לדבריו, כל השומרים קיבלו פקודה לירות בכל מי שינסה להימלט, אך הוא לא אמר אם אי פעם ירה במישהו בעצמו. "כל חיי ניסיתי לשכוח מהתקופה הזאת", אמר. "אושוויץ היה סיוט".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ליאון שוורצבאום, ניצול שואה במשפטו של ריינהולד הנינג ששירת כשומר במחנה אושוויץ, בבית משפט בעיירה דטמולד שבגרמניה,  29 באפריל 2016. AP
"האמת ההיסטורית חשובה". שוורצבאום בבית המשפט, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully