וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פחדו שאתאבד": תמלילי השימוע שנערך לקצין שלא דיווח על הטרדה

בשימוע שנערך לתת-ניצב ניסים אדרי כדי לפטר אותו בשנית, הטיח בשר ארדן ביקורת קשה על משך ההמתנה ועל מידתיות הענישה שהופעלה נגדו. "היועץ המשפטי החליט שאהיה צ'יקו תמיר של משטרת ישראל"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

"שלוש שנים וחצי אני יושב ומחכה בבית. אתה יודע מתי דיברו איתי בפעם הראשונה? כשברכה התאבד. אולי פחדו שגם אני אתאבד" – את הדברים הקשים האלה הטיח תת-ניצב ניסים אדרי בשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, במהלך שימוע שנערך לו בחודש מרץ ופרטיו נחשפים היום (שישי) לראשונה בוואלה! NEWS. אדרי, לשעבר מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים, הורשע בבית הדין המשמעתי של המשטרה כי לא דיווח על ההטרדות המיניות פרשת ניסו שחם. הוא פוטר לפני כשבועיים בשנית על ידי ארדן מאחר שפיטוריו הראשונים נערכו ללא שימוע ולכן לא היו תקפים.

"רצית לשנות את המשטרה לא רק בעניינים המיניים, אלא גם בשינוי של ההליך המשמעתי", אמר אדרי לארדן. לטענתו, כבר מרגע חשיפת החשדות נגדו הוחלט כי לא יישאר במשטרה. "היועץ המשפטי למשטרה, תנ"צ שאול גורדון, קיבל החלטה יחד עם ראש אמ"ש (אגף המשמעת – א"ס וג"ג) ש'ניסים אדרי יהיה צ'יקו תמיר ועימאד פארס (שהודחו בשל עבירות משמעתיות - א"ס וג"ג) של משטרת ישראל'". אדרי טען כי הוא הביע חרטה בכמה הזדמנויות שונות על התנהלותו בפרשת שחם, וטען לגבי ההליך בעניינו, כי "לא היה דומה לו מעולם במשטרת ישראל".

לקריאה נוספת:
"להגברת תחושת הביטחון": מצלמות יוצמדו על מדי השוטרים
שוטר מואשם במעשה מגונה במתנדב שעבד עמו בתחנה
בית הדין הכריע: לא יוכרו תארים מלטביה של עשרות סוהרים ושוטרים

3 שנים אחרי: פוטר קצין המשטרה שלא דיווח על התלונה נגד ניסו שחם. מערכת וואלה!
"הליך שלא היה דומה לו במשטרת ישראל". אדרי/מערכת וואלה!

בהמשך, טען לבעייתיות רבה בהליך שנוהל על ידי המפכ"ל דאז, יוחנן דנינו. "המפכ"ל דאג לא להביא את העניין לפתחו של השר הקודם (יצחק אהרונוביץ', א"ס וג"ג), שכן צפוי היה שהוא לא יפטר אותי, לכן בחר שהעניין לא יובא לשר, מהפחד של המפכ"ל לדברים שאוכל לומר במעמד העתירה", הסביר. "יוחנן דנינו מקבל החלטה שאני חוזר לארגון - ולאחר מכן משנה את החלטתו בגלל שאני מחובר לניצב ניסו שחם? זה נראה נורמלי?".

אדרי אף נקב בשמותיהם של קצינים שסרחו ושעונשם היה קל משלו. "הכי מטריד זה אותי זה ירון בארי", אמר על ראש אגף התנועה שהתפטר שלשום בנסיבות שלא הובהרו. "הוא קבע את הכללים לגביי, הוא עצמו שיקר בחקירה במח"ש ולא פוטר". בתגובה לדבריו השיב ארדן: "מהידוע לי אין קביעה כזו לגבי ירון בארי". אדרי השיב: "אדוני השר, קח את החקירה שלו במח"ש. הוא שינה גרסאות. בהתחלה הוא אמר שהוא לא מכיר את רונאל פישר. נתנו לו משפט על חריגה מנהלים. אני לא חרגתי מנהלים?".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
השר גלעד ארדן. ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
אדרי הטיח בו כי רצה "לשנות את המשטרה". ארדן/פול צלמים, אוהד צויגנברג

אדרי התכוון בדבריו לפרשת עורך הדין רונאל פישר, שבה נקשר שמו של בארי. בסוף שנת 2015 נערך לבארי דין משמעתי בפני דן אחד, המפכ"ל רוני אלשיך בעצמו, על החשדות נגדו בפרשה. למרות סימני שאלה שנותרו סביב התרומות שאספה אשתו, החליט אלשיך לנקות את ניצב בארי מכל חשד.

משפטו של שחם, מפקד מחוז ירושלים לשעבר, עדיין תלוי ועומד, אך נמצא בשלביו האחרונים. באוקטובר 2013 הגישה מח"ש כתב אישום נגד שחם לאחר שסירב לחתום על עסקת טיעון. הוא הואשם בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית בשמונה שוטרות. בעקבות כתב האישום הוא הודח מתפקידו על ידי המפכ"ל והשר לביטחון פנים הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully