וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך הכריע: ניצב ירון בארי ששמו נקשר לפרשת פישר יישאר במשטרה

10.1.2016 / 11:25

פרסום ראשון: מפכ"ל המשטרה החליט להשאיר בתפקידו את ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, לאחר שקבע כי לא קיימת עבירת משמעת בהתנהלותו מול עו"ד רונאל פישר. למרות סימני שאלה שנותרו סביב הפרשה, החליט אלשיך לנקות את בארי מכל חשד

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(היועמ"ש החליט: נסגר התיק נגד ניצב ריטמן שנחשד בהטרדה מינית)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך, החליט היום (ראשון) להשאיר בתפקידו את ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, לאחר שהשתכנע כי לא קיימת עבירת משמעת בהתנהלותו עם עו"ד רונאל פישר. שמו של בארי נקשר בפרשה של פרקליט הצמרת לאחר שנודע כי אשתו אספה תרומות מפישר.

לאחרונה נערך לבארי דין משמעתי בפני דן יחיד – אותו קיים אלשיך עצמו - על החשדות נגדו בפרשה. למרות סימני שאלה שנותרו סביב התרומות שאספה אשתו, החליט אלשיך לנקות את ניצב בארי מכל חשד.

עוד בוואלה! NEWS:
החשש הגדול: מלחם "ידביק" צעירים ערבים בשאיפה לבצע פיגועי דאעש
ח"כ באסל גטאס: "אני לא רוצה לגנות את המחבל"
חוזר למשרד שבו הורשע: הממשלה תאשר את מינוי דרעי לשר הפנים

ראש אגף משאבי אנוש, ירון בארי, יולי 2012. עומר מירון
נקנס בשני ימי עבודה. ניצב בארי/עומר מירון

בהודעת המשטרה נכתב כי "המפכ"ל החליט לזכות באופן מלא את ניצב בארי מהחשד לקשירת קשר עם עו"ד רונאל פישר. בכל הנוגע לפרסום בתום לב של בקשה לתרומה פילנתרופית לילדים במצוקה בפייסבוק, מצא המפכ"ל כי ניצב בארי חרג מנהלי המשטרה, ולכן החליט להטיל על ניצב בארי קנס בגובה שני ימי עבודה".

עוד נמסר כי "המפכ"ל הבהיר כי הוא סבור שהסוגיות שנבחנו בעניינו של ניצב בארי מקומן היה להיבחן באמצעות ריאיון מפקד, ולא בהליך של דן יחיד".

המפכ"ל רוני אלשיך, כרמיאל. 5 בינואר 2016. אדריאן הרבשטיין
"החליט לזכות באופן מלא את ניצב בארי מהחשד לקשירת קשר עם פישר". אלשיך/אדריאן הרבשטיין

במאי האחרון מסר בארי עדות במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). הוא זומן לתת עדות בעקבות דבריו של רב-פקד ערן מלכה, קצין המשטרה לשעבר שהורשע בלקיחת שוחד בפרשה, בנוגע ל"מידע מפליל" שיש לו לכאורה על בארי ועל קצין נוסף. באחת מחקירותיו, התייחס מלכה למידע על כספים שהועברו לכאורה שלא כחוק לעמותה בבעלות רעייתו של בארי, בתיווכו של פישר. בחקירתו טען בארי כי ב-2013 פרסם פוסט בפייסבוק שבו קרא למסור תרומות לפנימיית נערים לקראת בר מצווה. הכספים נמסרו ישירות לפנימייה. לבסוף הוחלט במח"ש שלא לפתוח בהליך פלילי נגד בארי והתיק הועבר לבדיקה משמעתית במשטרה.

זה הניצב השני שהחליט אלשיך לנקות מחשדות להותיר במשטרה מאז נכנס לתפקידו. לפני כשבועיים הודיע אלשיך לניצב רוני ריטמן כי ימשיך בתפקיד ראש יחידת להב 433. זאת, כמה ימים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לסגור את תיק חקירתו בחשד שהטריד מינית. עם זאת, לדברי המשטרה, המפכ"ל מצא לנכון "לחדד בפני הקצין את נורמות ההתנהגות המצופות מקצין בתפקידו ומעמדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully