וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גטאס: "אני לא יודע אם הפיגוע בתל אביב היה פלילי או לאומני"

דב גיל-הר

10.1.2016 / 11:17

חבר הכנסת מהרשימה הערבית העלה את האפשרות כי מסע הרצח של נשאת מלחם לא היה "פיגוע קלאסי" וסירב לגנות את מעשיו בפה מלא: "הלוואי שהיו תופסים אותו כדי לברר את הנקודה הזו". פרקליטם של החשודים בסיוע: "שיתוף פעולה הוביל להסגרת מלחם". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

חבר הכנסת באסל גטאס (הרשימה המשותפת) התייחס היום (ראשון) לחיסולו של נשאת מלחם על ידי כוחות הביטחון בתום מצוד שנמשך שמונה ימים והעלה את האפשרות כי לא מדובר בפיגוע. "אני לא יודע אם זה פלילי או לאומי או שניהם. הלוואי שהיו תופסים אותו חי כדי לברר את הנקודה הזאת", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדבריו, מעשיו של המחבל לא מייצגים את הערבים הישראלים. "אני לא מצדיק אותו ואני לא רוצה לגנות. לאור האירועים האחרונים יכול להיות שהיו מקרים שלא נוהגים לפי הקונצנזוס במיעוט הערבי, המיעוט הערבי מתנגד לאלימות, אנחנו נגד פגיעה בחפים מפשע ונגד אלימות", אמר.

לקריאה נוספת:
אמו של שמעון רואימי על חיסול המחבל שרצח את בנה: "סגירת מעגל"
סיוע לרצח והתאגדות בלתי-חוקית: חמישה חשודים במעורבות בפיגוע בתל אביב
הביקורים בדירת המסתור והסריקות הסמויות: כך תכננה המשטרה את החיסול

הבית שבו גר בעבר המחבל נשאת מלחם בערה 09 ינואר 2016. שלומי גבאי
"הוא לא הסתובב בחופשיות". דירת המסתור של מלחם/שלומי גבאי

עורך הדין מחמוד מחאג'נה, שמייצג שניים מהחשודים בסיוע, אמר כי כלי התקשורת לא תיארו נאמנה את הסיוע לכאורה שנתנו המקומיים למלחם. "היה שיתוף פעולה, אבל אי אפשר להרחיב כי יש צו איסור פרסום. הוא לא הסתובב ודיבר עם אנשים בחופשיות וקנה במכולת, זה לא הי ככה. הוא לא היה בקשר עם החשודים שנמצאים במאסר. אני חושב שצריך לשאול את המשטרה מי זה שגרם למצוא את המחבל. אני לא רומז, אלא אומר בוודאות שהיה שיתוף פעולה, מישהו גרם לזה שהפרשה הסתיימה".

הוא הוסיף: "אני לא יכול לומר שזה סיוע ברמה שנתנו לו להמשיך לשרוד ולעשות עוד עוולות. ברור שאם אתה נותן למישהו כזה דבר, אתה מסייע. אני לא אדבר על קו הגנה. צריך להסתכל על הפן החיובי. החשוד שהסתובב היה חמוש ויש חוסר ודאות אם ידעו שזה הוא או לא".

עוד באותו נושא

החשש הגדול: מלחם "ידביק" צעירים ערבים בשאיפה לבצע פיגועי דאעש

לכתבה המלאה

גטאס התייחס להשלכות הפרשה על היחסים הנפיצים בין יהודים וערבים. "זהו מקרה בודד קיצוני, אבל דעתי לא צריך ואי אפשר להסתכל על כל מסכת היחסים בין היהודים והערבים מנקודת המבט הצרה של מקרה כזה. צריך לראות את הדברים בפרספקטיבה היסטורית של יחסי מיעוט ורוב במדינה יהודית, מ-1948 ועד היום. כמיעוט שעבר את הנכבה והמשטרה הצבאי דרך הדרה ואפליה, אנחנו המיעוט הלאומי שמפגין התנהגות פחות אלימה ביחס למקרים אחרים בעולם".

חשוד כי סייע למחבל נשאת מלחם, בית משפט השלום חיפה. ינואר 2016. שלומי גבאי
"היה שיתוף פעולה". הארכת מעצר החשודים בסיוע למחבל/שלומי גבאי

קרוב משפחתו של מלחם התייחס אתמול לכאבה של המשפחה. "נכון שהמקרה של נשאת הוא קשה ומתייחסים אליו כאל טרוריסט, אבל המשפחה איבדה בן. כל אימא בוכה על הבן שלה, גם אם הוא יצא ילד לא מחונך ועשה צרות לאורך כל השנים, עדיין הוא בן שלהם".

לדבריו, בהיעדר חקירה, רב הנסתר על הגלוי. "הסיפור של משפחת מלחם עוד לא נגמר עם החיסול של נשאת, יש עוד בני משפחה במעצר ואולי יישארו שם שנים. אי אפשר לדעת מי עשה מה ומה השב"כ יודע, זה כתם גדול למשפחה, לוואדי ערה ולערביי ישראל. יש סודות שנשאת לקח לקבר ולא נדע לעולם מי עזר לו ולמה עשה בכלל את המעשה הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully