וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דגימת DNA ומארב על גגות בערערה: כך חוסל נשאת מלחם

פריט עם דגימת ה-DNA של המחבל מהפיגוע בדיזנגוף נמצא לפני שלושה ימים, והוביל לריכוז החיפושים אחריו בוואדי ערה. הבוקר התרכזו כוחות סביב המתחם שבו גרה משפחתו עד לפני שנתיים, והוא חוסל כשיצא אל הכוחות עם נשק שלוף

צילום מסך

דגימת DNA שנמצאה לפני שלושה ימים על ידי הכוחות הפועלים לאיתורו של נשאת מלחם, שביצע את פיגוע הירי לפני שבוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב וירה למוות בנהג המונית אמין שעבאן בצפון העיר, הובילו לריכוז החיפושים בערערה ובבאקה אל-גרבייה. מידע נוסף שהתקבל הבוקר (שישי) הצביע על כך שמלחם, בן 29, נמצא בשכונות דהאראת בערערה, במתחם שבו גרה משפחתו עד לפני שנתיים.

לאחר הערכת מצב שנערכה בשעה 11:00 בתחנת משטרת עירון בהשתתפות בכירי המשטרה והשב"כ, כולל המפכ"ל רוני אלשיך, נמסר מידע מדויק על מקום המסתור של מלחם. את המקום כיתרו כוחות יס"מ של מחוז חוף וכוחות של יחידות מיוחדות נוספות של המשטרה, ונערכו להיתקלות עם המחבל. הכוחות, יחד עם כוחות היחידה המבצעית של שב"כ, התמקמו על גגות של בתים סמוכים למתחם, וקראו לו בעזרת מגפון לצאת מהמבנה ולהסגיר את עצמו. בשעה 16:00 ניתן האות על ידי מפקד הימ"מ. הכוחות נכנסו לבניין שבו הסתתר מלחם.

עוד בוואלה! NEWS:
בתום מצוד של שבוע: חוסל בערערה המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב
נתניהו בירך על חיסול המחבל: "כוחות הביטחון פעלו במקצועיות"
משפחתו של אחד ההרוגים בפיגוע: "חיסול המחבל לא יחזיר את אלון"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היחידה המבצעית של שב"כ השתתפה במבצע. גופתו של מלחם, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך ההיתקלות, המחבל כיוון נשק לעבר הכוחות, והם השיבו בירי של ארבעה כדורים לעברו. מלבד מלחם, לא דווח על נפגעים מקרב כוחות הביטחון או אזרחים אחרים באזור. מהמשטרה נמסר כי המחבל אותר וחוסל "בפעילות נחושה ומאומצת של כוחות מיוחדים של המשטרה ושל שב"כ, הודות לריכוז מאמצים מודיעיניים, חקירתיים ומבצעיים מסביב לשעון. מלחם יצא מהמבנה תוך שהוא יורה לעבר כוחות הביטחון ומיד נורה ונהרג".

הבוקר כוחות המשטרה והצבא עברו בין בית לבית בערערה וכיתרו את היישוב. כמו כן, אזורים מסוימים נסגרו לתנועת אזרחים. חיפושים דקדקניים נערכו גם בכל רכב שיצא מהיישוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פעילות נחושה ומאומצת של כוחות מיוחדים של המשטרה ושל שב"כ". הכוחות בערערה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיגוע אירע בפאב "הסימטא" ברחוב דיזנגוף בעיר, ובו נרצחו אלון בקל בן ה-26 ושמעון רווימי בן ה-30. ביום רביעי התירה המשטרה לפרסם כי נהג המונית, אמין שעבאן, שגופתו נמצאה בעיר לאחר כשעה, היה קורבנו השלישי של נשאת מלחם.

דקות ספורות לפני הירי בפאב עשה מלחם סיבוב בחנות טבע סמוכה, הניח את תיקו, שבו נמצא לאחר מכן ספר קוראן, שלף נשק אוטומטי והחל לרסס את המבלים ברחוב. לאחר מכן הוא נמלט מהזירה. לפי עדויות שלושת העובדים בפאב הסמוך לזירת הרצח, הם רדפו אחר היורה עד לרחוב מסריק כאשר בשלב מסוים הסתובב אליהם המפגע וירה לעברם כמה פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully