וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סגירת התיק: המפכ"ל הודיע לריטמן שימשיך בתפקיד ראש להב 433

29.12.2015 / 10:55

רוני אלשיך הודיע לניצב רוני ריטמן, שנחשד כי הטריד מינית, שימשיך לכהן בתפקידו. זאת, כמה ימים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה לסגור את התיק. סנגוריו: "ההחלטה מלמדת כי לא דבק כל רבב בניצב"

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הודיע הבוקר (שלישי) לניצב רוני ריטמן כי ימשיך בתפקיד כראש יחידת להב 433. זאת, כמה ימים לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה לסגור את תיק חקירתו בחשד שהטריד מינית. עם זאת, לדברי המשטרה, המפכ"ל מצא לנכון "לחדד בפני הקצין את נורמות ההתנהגות המצופות מקצין בתפקידו ומעמדו".

על פי הודעת המשטרה, החלטתו של אלשיך התקבלה לאחר שהובאו בפניו המלצות מחלקת המשמעת באגף משאבי אנוש והמלצות הייעוץ המשפטי של הארגון. מהן עלה כי אין לפתוח גם לא בהליכים משמעתיים נגד הניצב. "כל אלה הובילו למסקנה כי אין תשתית ממשית לנקיטת צעדים מנהליים כלשהם ואפילו לא לנקיטת הליכים משמעתיים, גם אילולא חלה התיישנות ולהחלטה שלפיה ימשיך ניצב ריטמן בתפקידו".

לקריאה נוספת:
הקצינה שהתלוננה נגד ניצב ריטמן: "שופכים את דמי"
החומרים נגד ניצב ריטמן הועברו למשטרה; מחזקים את גרסת המתלוננת
ראש חטיבת המודיעין במשטרה יזומן לשימוע בשל התנהגות בעייתית

תנ"צ רוני ריטמן. אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
ימשיך בתפקידו. ריטמן/חטיבת דובר המשטרה

עוד נכתב בהודעת המשטרה: "המלצות אלו התבססו על בחינה מעמיקה של כלל חומר הראיות שנאסף במסגרת חקירת מח"ש, בדיקות הפוליגרף של המעורבים והחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא להגיש כתב אישום פלילי בין השאר, כדבריו, בשל 'בעיות מסוימות במסכת הראייתית'. כמו כן, התבססו ההמלצות על היעדר יכולת לפתוח בהליך משמעתי בשל התיישנות המעשים שנטענו נגד ניצב ריטמן והרצון להימנע מלנקוט בהליך מנהלי, מבלי שניתנת לו יכולת אפקטיבית להילחם על חפותו - זכות יסודית שמגיעה לכל נאשם במעשה פסול כלשהו".

עורכי הדין של ניצב רוני ריטמן, איל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על החלטתו של המפכ"ל אלשיך מהבוקר לאפשר לניצב ריטמן להמשיך בתפקידו כמפקד להב 433. החלטה זו, אשר באה בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה, מלמדת כי לא דבק כל רבב בניצב ריטמן, ובכוונתו להמשיך למלא את תפקידו, במסירות ובנאמנות כפי שעשה תמיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רב ניצב רוני אלשיך עם נכדיו בטקס מינויו למפכ"ל המשטרה, 03 דצמבר 2015. נועם מושקוביץ
הבעת אמון בניצב ריטמן. אלשיך/נועם מושקוביץ

לאחר סגירת התיק אמר ריטמן: "אבן נגולה מעל לבי, תודה לאל שהאמת יוצאת לאור. מהיום הראשון אמרתי שלא היו דברים מעולם ושמדובר בעלילת דם ובסיכול ממוקד. זה היה דבר הזוי ולא היה לי ספק שהאמת תצא לאור".

עורכי הדין מצדה של המתלוננת הודיעו בשבוע שעבר כי הם מתכוונים לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל לידיהם את כל חומרי החקירה שנאספו בתיק, על מנת לבחון עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה. במקביל, יפנו לווינשטיין כדי לבדוק אם בהחלטתו לסגור את התיק הוא לקח בחשבון כי ישנה מתלוננת נוספת שחששה, לדברי מקורבי המתלוננת, להעיד מול ריטמן במח"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully