וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש החליט: נסגר התיק נגד ניצב ריטמן שנחשד בהטרדה מינית

24.12.2015 / 15:58

תיק החקירה נגד מפקד יחידת להב 433 נסגר בעקבות החלטתו של יהודה וינשטיין, אולם חוות דעתו בנוגע להתנהלות הניצב תועבר למפכ"ל המשטרה אלשיך, שיחליט אם ישוב למשטרה - ולאיזה תפקיד. החלטה התקבלה לאחר שעלה כי אין די ראיות כדי להעמידו לדין

צילום: מור שאולי, עריכה: טל רזניק

(ריטמן לאחר חקירתו בתחילת החודש)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע היום (חמישי) למפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך לסגור את תיק החקירה נגד ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433 שנחקר בחשד להטרדה מינית. עם זאת, חוות הדעת של וינשטיןי על התנהלותו של ריטמן תועבר למפכ"ל, שיחליט אילו צעדים מנהליים ינקוט נגד הניצב בעקבות התנהלותו בפרשה.

ההחלטה התקבלה לאחר שבחינת חומרי החקירה העלתה כי לצד העובדה שחלף זמן רב מאז האירועים, אין די ראיות להעמיד את ריטמן לדין. עדיין לא ברור אם ריטמן יוכל לשוב לפקד על יחידת להב 433 או למשטרה בכלל. ההחלטה הסופית בעניין תתקבל על ידי רנ"צ אלשיך. בינתיים, שוחח המפכ"ל עם ריטמן והשניים סיכמו כי חופשתו תוארך עד יום שלישי לצורך בחינת הממצאים ומשמעויותיהם וגיבוש החלטה.

ממשרד המשפטים נמסר כי "לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בחקירה, הגיע היועץ המשפטי לממשלה לכלל מסקנה, בהתאם להמלצת פרקליט המדינה, כי נסיבות המקרה בכללותן, כפי שהן עולות מהראיות, אינן מתאימות לניהול הליך פלילי". עוד נמסר כי "מסקנה זו מבוססת בעיקרה על טיבם של המעשים שנעשו לכאורה על ידי ניצב ריטמן, כפי שהם נלמדים מבחינת מכלול חומר הראיות שנאסף, ועל הזמן שחלף מאז מועד התרחשותם הנטען, לפני כחמש שנים. חלוף הזמן אף גרם לכך שחלק מההטרדות המילוליות שנטען לקיומן התיישנו".

בפעם השנייה: ניצב ריטמן החשוד בעבירות מין נחקר במחלקה לחקירות שוטרים. מור שאולי
ריטמן/מור שאולי

ריטמן נחקר ביום רביעי האחרון בפעם השנייה במשך שבע שעות וחצי על ידי חוקרי יחידת "חשיפה" במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, לאחר שקצינה בדרגת רב פקד התלוננה נגדו כי לפני חמש שנים הוא הטריד אותה מינית בשני מקרים ובמקרה אחר ניסה לנשק אותה. הוא נחשד בהטרדה מינית ובביצוע מעשה מגונה. בחקירותיו הכחיש את הטענות נגדו וטען כי מדובר במסע נקמה שיזם קצין בכיר המשרת כיום בחטיבת המודיעין באגף החקירות והמודיעין של המשטרה.

עם סיום חקירתו, הוא שוחרר לביתו והוצא לחופשה של שבוע, ובמקביל נאסר עליו ליצור קשר עם המתלוננת. במהלך החקירה הוטחו בריטמן עדויות של שתי קצינות שהיו עדות לאירוע הנשיקה, אולם הוא עמד על כך שלא היו דברים מעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully