וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצינה שהתלוננה נגד ניצב ריטמן: "שופכים את דמי"

20.12.2015 / 10:17

מקורבי האישה שהתלוננה נגד מפקד יחידת להב 433 טוענים כי ניצב רוני ריטמן מנהל מסע הכפשות נגדה: "חיסול תקשורתי שנועד להשכיח מכולנו שלא מדובר בתיק של 'מילה נגד מילה'". היא צפויה לפנות לווינשטיין בטרם יחליט לגבי חקירה, ככל הנראה ביומיים הקרובים

צילום: מור שאולי, עריכה: גדי וינסטוק

קצינת המשטרה שהתלוננה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) נגד ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433, אמרה למקורביה בסוף השבוע: "שופכים את דמי". הבוקר (ראשון) היא צפויה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בבקשה לשטוח בפניו את טענותיה בעניין. זאת, לפני שיחליט בעניין החקירה נגד הניצב, ככל הנראה ביומיים הקרובים.

דבריה של המתלוננת נוגעים בין היתר לתחקיר של התכנית "עובדה" ששודר ביום חמישי, ובו נרמז כי קיימה מערכת יחסים חריגה עם מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו, שהעיד לטובתה בחקירה נגד ריטמן. מקורביה טוענים כי "מדובר במסע חיסול תקשורתי, שנועד להשכיח מכולנו שלא מדובר בתיק של 'מילה נגד מילה'". לטענתם, "יש שורת ראיות אובייקטיביות שמעידה כי ריטמן אכן הטריד אותה, ולכן נוח לו להסיט את הדיון מהשאלות לגבי המעשים שלו לעניין זהות המתלוננת, תוך שימוש בשקרים מהסוג השפל ביותר".

לקריאה נוספת:
הערכה: ניצב רוני ריטמן החשוד בהטרדה מינית סיים את דרכו במשטרה
ראש חטיבת המודיעין במשטרה יזומן לשימוע בשל התנהגות בעייתית
בפעם השנייה: ניצב ריטמן החשוד בעבירות מין נחקר במח"ש

בפעם השנייה: ניצב ריטמן החשוד בעבירות מין נחקר במחלקה לחקירות שוטרים. מור שאולי
"ראוי שהמערכת תוקיע אותו מקרבה". ריטמן בהמתנה לחקירה במח"ש/מור שאולי

מקורביה סיפרו עוד כי ריטמן שכר משרד יחסי ציבור כדי לנהל את מסע ההכפשות נגד הקצינה. "ההתנהגות שלו לאחר התלונה מלמדת שהוא אדם כוחני מאוד, שמנסה להשפיע על החקירה", אמרו. גם במח"ש הביעו בפני הקצינה את מורת רוחם לנוכח הכתבות שהתפרסמו נגדה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

עו"ד המתלוננת: "ריטמן מנהל מסע הכפשה תקשורתי"

עורכת הדין אפרת נחמני-בר, שפנתה לווינשטיין בשם המתלוננת, אמרה כי "בין המתלוננת לדנינו ישנה היכרות רבת שנים שכולה מקצועית, אשר התפתחה לידידות וליחסי אמון, כפי שקורה לא פעם. אם היה מדובר בחברות בין גברים, היו מעלים אותה על נס ומכנים אותה רעות, אך בגלל שמעורבת כאן אישה יש ניסיון פסול לתת ליחסים נופך מיני, אך אין שחר לטענה הזאת".

לדבריה, "המסע התקשורתי המקצועי הזדוני שמנוהל בימים האחרונים על ידי גורמים מטעם ריטמן, כולל גורמי מקצוע בתשלום נגד הקצינה, הוא ניסיון פסול להשפיע על המערכת המשפטית בדרכים כוחניות ולא ראויות. התנהלות זו מתיישבת היטב עם הדפוסים שנחשפו במח"ש, ומוכיחה שהוא אינו ראוי לכהן בתפקידו. מאחר שריטמן לא היה בעל יושרה מספקת להודות באמת, להתנצל ולפרוש - ראוי שהמערכת תוקיע אותו מקרבה".

רב ניצב רוני אלשיך עם נכדיו בטקס מינויו למפכ"ל המשטרה, 03 דצמבר 2015. נועם מושקוביץ
יאלץ כנראה להדיח את ריטמן. המפכ"ל אלשיך/נועם מושקוביץ

וינשטיין צפוי להכריע עד ליום שני בערב אם בכוונתו להעמיד לדין ריטמן או שיסגור את תיק החקירה, כפי שהוא נוטה לעשות בשלב זה. זאת, בין היתר, לאור הזמן הרב שעבר מאז ניסה לכאורה לנשק ולהטריד מינית את הקצינה מחטיבת המודיעין לפני כארבע שנים, ולמרות החיזוקים הקיימים לגרסתה.

על פי הערכות, וינשטיין צפוי לגלגל את הכדור אל מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, בשאלה אם ריטמן יכול להמשיך ולכהן כמפכ"ל. גורמים משפטיים מעריכים כי לאלשיך לא תהיה ברירה אלא להראות לריטמן את הדרך החוצה מהמשטרה, שכן הראיות בתיק נוטות לרעת מפקד להב 433. השאלה שנותרה היא אם המעשים חוצים את הרף הפלילי. "ברור שאדם שניסה לנשק שוטרת זוטרה ממנו לא יכול להמשיך ולכהן במשטרה", אמר גורם משפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully