וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל לשעבר דנינו גיבה במח"ש את גרסת המתלוננת נגד ריטמן

7.12.2015 / 0:19

דנינו זומן בשבוע שעבר למשרדי המחלקה, ואישר כי המתלוננת, בדרגת רב-פקד, סיפרה לו כי מפקד להב 433 הטריד אותה ובכך העניק רוח גבית לגרסתה. עורכי הדין של ריטמן: "אם ידע - היה צריך לפתוח בחקירה מידית"

צילום: אלי מנדלבאום, ליאור דסקל, שלומי גבאי; עריכה: שניר דבוש

מפכ"ל המשטרה לשעבר יוחנן דנינו גיבה בשבוע שעבר את הקצינה שהתלוננה בגין הטרדה מינית נגד מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, כאשר נקרא להעיד במחלקת לחקירות שוטרים בירושלים. דנינו נקרא להעיד מאחר שעל פי גרסת המתלוננת, קצינה בדרגת רב-פקד, היא סיפרה לו על אודות מעשיו של ריטמן לאחר שקרו. המפכ"ל לשעבר, שהגיע לעדות פתוחה ולא לחקירה באזהרה, גיבה את הדברים ואמר כי אכן הקצינה פנתה אליו בדבר התנהגותו של מפקד להב 433. דבריו מעניקים רוח גבית משמעותית לטענותיה של הקצינה.

דנינו מצטרף לשורה של עדים בפרשה שמגבים כולם את המתלוננת, נוסף לעדותן של שתי שוטרות שהעידו כי ראו את ריטמן מנסה לנשק את הקצינה בסוף אירוע חברתי באילת. העדים סיפרו כי הבחינו בריטמן, שהיה שתוי באותה העת לטענתם, רודף אחרי הקצינה מחוץ למסעדה שבה התקיים האירוע, תופס אותה ומנשק לנשקה, אולם היא הדפה אותו ממנה.

עוד בנושא:
הניצב החשוד בהטרדה: "אגיע למשרדי בלהב 433 בשבוע הבא כרגיל"
המתלוננת נגד הניצב החשוד בהטרדה מינית עברה בהצלחה פוליגרף
לבקשת אלשיך: הניצב החשוד בעבירות מין יאריך את חופשתו מהמשטרה

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו בקריה האקדמית אונו. פברואר 2015. ראובן קסטרו
גיבה את גרסת הקצינה. דנינו/ראובן קסטרו

בימים אלה מצוי ריטמן בחופשה מוסכמת בעקבות בקשת המפכ"ל החדש רב-ניצב רוני אלשיך. החופשה צפויה להסתיים ביום רביעי הקרוב, ואז מתכוון ריטמן לשוב למשרדי להב 433, לדבריו. עם זאת, בתום ישיבה שהתקיימה ביום חמישי האחרון בראשות היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הוחלט כי ריטמן לא ישוב לתפקידו בקרוב וככל הנראה הוא יושעה ממנו עד לקבלת החלטה בעניינו.

עורכי דינו של ניצב ריטמן, איל כהן, אופיר סטרשנוב וירון לונדון, מסרו בתגובה: "חזקה על מר דנינו שאם היה מודע לעבירה כלשהי שבוצעה כלפי המתלוננת, אשר לפי טענתה התרחשה לפני חמש שנים, היה מורה מידית על פתיחה בחקירה נגד ניצב ריטמן. העובדה שמר דנינו מינה את ניצב ריטמן, לפני שנה וחצי, לתפקידו כמפקד להב 433 מדברת בעד עצמה. ניצב ריטמן שב ואומר שהאירועים הנטענים כנגדו לא התרחשו וכי מדובר בעלילת דם. ניצב ריטמן משוכנע שהאמת תתברר במהרה והוא נחוש לשוב לתפקידו בהקדם".

(עדכון ראשון: 20:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully