וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניצב החשוד בהטרדה: "אגיע למשרדי בלהב 433 בשבוע הבא כרגיל"

3.12.2015 / 19:48

ניצב רוני ריטמן, מפקד היחידה, אמר למקורביו כי הוא לא מתכוון לסגת בעקבות החשדות המיוחסים לו: "עלילת דם. אמת יש רק אחת". עם זאת, גוברות הערכות כי המפכ"ל אלשיך ישעה אותו עד לתום החקירה

צילום: אלי מנדלבאום, ליאור דסקל, שלומי גבאי; עריכה: שניר דבוש

"אני מתכוון להגיע בשבוע הבא למשרדי ביחידת להב 433 כרגיל", הצהיר הערב (חמישי) ניצב רוני ריטמן, מפקד יחידת להב 433 החשוד כי תקף מינית קצינה ששירתה תחתיו לפני כחמש שנים. "מדובר בעלילת דם ואני נחוש להילחם ככל שיידרש", הוסיף בפני מקורביו. מוקדם יותר היום התקיימה ישיבת עדכון אצל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בהשתתפות ראשי מח"ש בעניין התקדמות החקירה במשרד המשפטים בירושלים. בשלב זה נראה כי למח"ש יש די ראיות נגד ריטמן, ובהן עדות המתלוננת ועדות הראייה של שתי שוטרות שטוענות כי ראו את הניצב מנסה לנשק את הקצינה לפני כחמש שנים. ריטמן, מנגד, מוסיף להכחיש את החשדות המיוחסים לו ומבהיר כי לא היו דברים מעולם.

"מדובר בעלילת דם ובסיכול ממוקד של גורמים אינטרסנטיים בעלי כוונה מובהקת לפגוע בי", אמר ריטמן למקורביו. "אין לי שום כוונה לסגת ואלחם על חפותי ככל שיידרש. אמת יש רק אחת". סנגוריו של ריטמן, עו"ד ירון לונדון ושותפיו, מפנים טענות קשות נגד התנהלות מח"ש, שמסרבת, לדבריהם, לחקור שוטרים נוספים שהיו באירוע ולא הבחינו בהתנהגות חריגה מצדו של הניצב.

רוני ריטמן, ניצב במשטרה שנחקר במח"ש בחשד לעבירות מין. 29 בנובמבר 2015. שלומי גבאי
"אלחם ככל שיידרש". ריטמן/שלומי גבאי

למרות דבריו של ריטמן, גורמים המעורים בפרשה מעריכים כי ריטמן יועמד לכל הפחות לדין משמעתי, דבר שצפוי להוביל לסיום דרכו במשטרה. לדבריהם, קיימות ראיות המספיקות גם להעמדה לדין פלילי. כמו כן, לפי הערכות במשטרה תימנע ממנו האפשרות לשוב לעבודתו וייתכן כי יושעה מתפקידו על ידי המפכ"ל עד לתום הליכי החקירה נגדו.

ניסיון העבר מלמד כי ייתכן שהתפטרות של ריטמן מהמשטרה תמנע את העמדתו לדין, אולם הוא, מצדו, מתכוון להמשיך ולשרת במשטרה. ביום שלישי הבא אמורה להסתיים החופשה שיצא אליה מיוזמתו לאור בקשת המפכ"ל הנכנס רוני אלשיך, אשר מעודכן בפרטי החקירה. לא ברור כיצד ינהג עתה אלשיך, במקרה המבחן הראשון שלו במשטרה, ואם ימנע מריטמן לשוב לעבודתו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רב ניצב רוני אלשיך עם נכדיו בטקס מינויו למפכ"ל המשטרה, 03 דצמבר 2015. נועם מושקוביץ
המבחן של אלשיך/נועם מושקוביץ

בקרב הקצינים ביחידת להב 433, מקבל ריטמן גיבוי מוחלט. בשיחות סגורות אומרים קצינים רבים כי מדובר באדם ראוי, ותוקפים דווקא קצין אחר בדרגת תת-ניצב, מי שרבים רואים בו אחראי לתלונה נגד ריטמן. גם הקצינה המתלוננת זוכה לביקורת חריפה מצד קציני היחידה, שמטילים ספק במניעיה להתלונן חמש שנים אחר המקרה לכאורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully