וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו ואהרונוביץ' החליטו: ניסו שחם יפוטר

28.10.2013 / 18:21

לאחר שבקשתו לפרישה מוקדמת מהמשטרה נדחתה, החליטו המפכ"ל והשר לביטחון פנים לפטר את ניצב ניסו שחם בשל כתב האישום החמור שהוגש נגדו בגין מעשים מגונים והטרדה מינית

צילום: גדעון צנטנר, מור שאולי, אבי כהן; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', הודיעו היום (שני) על החלטתם לפטר את ניצב ניסו שחם. כזכור, לפני שבועיים הוגש כתב אישום נגד שחם - מפקד משטרת ירושלים לשעבר - בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים, מעשים מגונים והטרדה מינית, בפרשה בה מעורבות שמונה שוטרות שהותקפו על ידו לכאורה.

במהלך חודש אוגוסט האחרון ביקש שחם לפרוש פרישה מוקדמת, אך באותה העת לא מצא לנכון המפכ"ל להיענות לבקשתו מאחר שהחלטת מח"ש לגבי הגשת כתב אישום נגד הקצין עתידה הייתה להתקבל תוך זמן קצר. ימים ספורים לאחר הגשת כתב האישום נגדו העביר שחם בקשה חדשה לפיה הוא מבקש לפרוש, תוך ויתור כולל על זכויות הפרישה העומדות לזכותו. המפכ"ל בחן את הבקשה ואת עמדות הגורמים המקצועיים והחליט בסופו של דבר שלא להיענות לה. לשחם נמסרה הודעה כי פיטוריו מהמשטרה נשקלים וכי הוא זכאי לעריכת שימוע. שחם הודיע בתגובה כי הוא מוותר על זכותו לשימוע.

אישום נגד ניסו שחם: מרמה, מעשים מגונים והטרדה מינית. גדעון צנטנר
"פיטוריו מחויבי המציאות". שחם/גדעון צנטנר

גורמי המשמעת והיועץ המשפטי למשטרה בחנו את שאלת המשך שירותו של שחם, והחליטו כי לאור חומרת כתב האישום ונסיבות האירועים המיוחסים לקצין יש מקום להמליץ על פיטוריו. לאחר בחינת חוות הדעת החליט דנינו לאמצה ולהמליץ לשר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לפטר את שחם. היום קיבל השר אהרונוביץ' את המלצת המפכ"ל והורה על פיטוריו משורות המשטרה.

בהודעת המשטרה שנמסרה בנושא נכתב "ניצב שחם הינו קצין עתיר ניסיון וזכויות בארגון שכיהן בשורה של תפקידי ליבה ופיקוד וזכה לאותות הערכה והצטיינות. עם זאת נוכח חומרת האישומים המיוחסים לו בכתב האישום, פיטוריו הם מחויבי המציאות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראיון עם מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו. מערכת וואלה!
"לא ניתן למקרה זה או אחר להכתים ציבור שלם". דנינו/מערכת וואלה!

בישיבת סגל הפיקוד הבכיר שנערכה היום אמר המפכ"ל דנינו: "עם הגשת כתב האישום נשמעו בכלי התקשורת השונים טענות אודות נורמות התנהגות פסולות בארגון. האירועים המתוארים בכתב האישום, הרצף, העוצמה, פערי הדרגות וכלל הנסיבות אינם מייצגים נורמות בארגון, ולא קרובים לכך. זו לא הייתה מעולם נורמה במשטרת ישראל ולעולם לא תהיה".

דנינו המשיך ואמר: "משטרת ישראל היא גוף ערכי ומוסרי הפועל בהתאם לערכי השוויון, כבוד האדם, אמינות והוגנות. במשטרת ישראל ניצבים ערכים במקום גבוה המחייבים כל שוטר וכל קצין, תהא דרגתו אשר תהא, יהא תפקידו אשר יהא. לא ניתן למקרה זו או אחר - חמור ככל שיהיה – להכתים ציבור שלם ומסור של 30 אלף שוטרים העושים מלאכתם יומם וליל בשירות האזרח והציבור".

עוד בנושא:
כתב אישום נגד ניצב שחם בגין מרמה ומעשים מגונים
שחם ביקש לפרוש מהמשטרה: "אתרכז בהגנה על שמי"
תנ"צ אדרי הורשע שלא דיווח על ניסו שחם וההטרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully